2011-04-05, 22:43
Medlem
huvudpunds avatar
Fick reda på detta.

Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

Och nu till saken vet inte hur jag ska lösa problemet! :/ Någon som kan komma med tips?
Citera
2011-04-05, 22:44
Medlem
Ma5t0dants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huvudpund
Fick reda på detta.

Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

Och nu till saken vet inte hur jag ska lösa problemet! :/ Någon som kan komma med tips?

My solution?
Citera
2011-04-05, 22:45
Medlem
huvudpunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ma5t0dant
My solution?

Hur skulle du lösa problemet? Kan ju testa att uppdatera drivrutinerna på ram. Men det står ju att en annan disk kan vara problemet!
Citera
2011-04-05, 22:46
Medlem
Ma5t0dants avatar
Citat:
Hände mig samma sak, dra bara en stark magnet över hårddisken så är det löst.
Inga mer såna problem sker där efter sedan.

Du missade det då antagligen.
Citera
2011-04-05, 22:49
Medlem
Kan med ganska stor säkerhet säga att det är något fel på RAM'et

Du kan testa att felsöka med memtest86+, alternativt skruva upp den och testa de en efter en och se vilken som stör.

Om du köpt datorn/delarna via exempelvis Komplett.se eller Inet så kan du bara skicka in de, de kommer byta ut direkt.

Lycka till!
Citera
2011-04-05, 22:50
Medlem
huvudpunds avatar
Citat:
Du missade det då antagligen.

Okej får testa att köra på det. Vad för slags magnet använde du? Tack för svar men kan inte magneten förstöra andra delar i datorn?
Citera
2011-04-05, 22:52
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Hur skulle du lösa problemet? Kan ju testa att uppdatera drivrutinerna på ram. Men det står ju att en annan disk kan vara problemet!
hehe uppdatera drivrutin till ram
Citera
2011-04-05, 22:57
Medlem
huvudpunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
hehe uppdatera drivrutin till ram

Haha såg själv nyss vad jag hade skrivit. ligger i kräksjukan så har en hink framför tangentborder
Citera
2011-04-05, 23:08
Medlem
huvudpunds avatar
Får bluescreen varje jävla kvart nu. Blir så sne så känns bäst att lägga nästa spya över datorn! Är det någon som har en lite snabbare lösning som går att fixa nu än magnet?
Citera
2011-04-06, 09:49
Medlem
huvudpunds avatar
Citat:
Får bluescreen varje jävla kvart nu. Blir så sne så känns bäst att lägga nästa spya över datorn! Är det någon som har en lite snabbare lösning som går att fixa nu än magnet?

Bumpar mig själv! Måste ha hjälp blir galen har fått bluescreen ett 15tal gånger inatt!
Citera
2011-04-06, 11:42
Medlem
Bönans avatar
magnet? håll magneter långt borta från datorer..

Jafg skulle försöka reparera OS eller köra Memtest+
Citera
2011-04-07, 13:38
Bannlyst
hej har fått en bluescreen på min dator men hinner aldrig se koden vad ska jag göra ? Mvh
Senast redigerad av anusman 2011-04-07 kl. 13:40. Anledning: skrev fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in