Citat:
Ursprungligen postat av VulcanicE
Hej, har en relativt ny dator. Allt funkar som det ska förutom att jag har fått bluescreen 3 gånger med den, senaste i förrgår och en igår. Har hittat en mapp som heter Minidump. Inne i den är det några filer som heter det datumet crashen kom på. Är det någon som kan hjälpa mig?
Jag har också läst problemtråden för windows 7 men förstår inte mycket av vad som sägs där.
Ska också tilläggas att jag har grova dyselexi och stora inlärningssvårigheter så därför är jag ingen stjärna på engelska.
Det anti-intellektuella kapitalistföretaget Microshit som inte kan göra något rätt under några som helst omständigheter, borde skämmas för deras undermåliga skräpprodukter.
Pröva detta, kanske fungerar:
Starta upp commandline i adminläge, skriv
powercfg -h off och tryck enter och kontrollera sedan att hibernation och hybrid sleep är avstängda (tydligen en känd BSOD-error som pyttemjuk inte orkat fixa

).
http://www.google.se/search?q=windows+7+blue+screen+hibernate&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:unofficial&client=firefox-a
Om inte Microsoft fixar detta i W7SP1, då är det riktigt pinsamt. Skall installera Windows 7 SP1 RC1 nu och kolla ifall Microsoft har fixat detta.