2010-10-09, 13:44
Medlem
927s avatar
Har man fått blåskärm och kör 32bit OS, installera detta program som läser av dmp filerna automatisk
http://www.softpedia.com/progScreenshots/BlueScreenView-Screenshot-134999.html
Citera
2010-10-12, 22:06
Medlem
Mysis91s avatar
Har lite problem med min stationära dell dator får upp en blåskärm där de står unmountabel_boot_volume

och längst ner står det teknisk information :
0x000000ED

någon som vet vad problemet är? och vad jag kan göra åt det ?
Har inte installerat ngt nytt
Citera
2010-10-15, 10:27
Medlem
tehKivis avatar
Hejsan jag har nu en tid haft problem med en del bluescreens med min nya "hembyggda dator" detta var då mitt första bygge men jag fick hjälp av personer med erfarenhet. Det jag då gjort är, formaterat datorn, fixat nya drivrutiner (kanske inte alla?), testat runt med pagefilen. Förut så krashade program innan mina bluescreens kom, nu verkar det (hittils) som om det gått till sig. Men bluescreensen återvände. Mina felloggar hämtade från WhoCrashed finns i spoilern skulle någon kunna titta och se om dom kan lokalisera ett fel? Det jag gjorde var att jag installerade drivrutinerna från skivan. Detta tyckte då min kunnige datakompis var en dum idé.

Så det jag funderar på är att formatera om datorn (igen) och installera alla drivrutiner från gigabytes hemsida och se till att jag får exakt rätt operativ+moderkort.

Citera
2010-10-17, 11:09
Medlem
Weebls avatar
Laptop kraschar - Blåskärm av youtube

Min bärbara har fått för sig att börja krascha av att visa videoklipp på internet. Det fungerar felfritt att se på film och spela spel på datorn annars, men om jag går inte på t.ex. youtube så får jag en blåskärm direkt.
Läste någonstans att det kunde vara flashspelaren så jag avinstallerade den för att installera om. När jag ändå höll på så tänkte jag uppdatera drivrutinerna till grafikkortet. Men när jag kör amd catalyst och hämtar drivrutiner så kraschar datorn också...

Så de två tillfällen datorn får blåskärm är när jag försöker spela upp videoklipp på internet och när jag kör AMD catalyst och laddar hem drivrutiner.

Vad fasen är det för fel?
Citera
2010-10-17, 11:18
Medlem
dumbaZs avatar
ladda hem druvrutinerna på en annan dator lägg in dem på en USB.
Citera
2010-10-17, 11:46
Medlem
Weebls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
ladda hem druvrutinerna på en annan dator lägg in dem på en USB.

Will try.

Klickade förresten på visa mer fliken efter att datorn startat om:

Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 1000007e
BCP1: C0000005
BCP2: 96E148BD
BCP3: 8D6CCBA8
BCP4: 8D6CC780
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\101710-38516-01.dmp
C:\Users\Kalle\AppData\Local\Temp\WER-80792-0.sysdata.xml

Läs vår sekretesspolicy online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x041d

Om sekretesspolicyn online inte är tillgänglig kan du läsa vår sekretesspolicy offline:
C:\Windows\system32\sv-SE\erofflps.txt
Citera
2010-10-21, 17:52
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Hej.
Får knapp igång datorn förens blåskärmen tittar fram, har startat om den 10 ggr med samma resultat nu. Kör med Windows 7 (falskt) om det kan vara till någon hjälp.
Meddelandet hinner jag inte se förens datorn startar om sig själv.
Hjälp snälla!
Citera
2010-10-21, 17:59
Medlem
Har ett problem här. Jag försöker formatera om min dator men får fram den förbannade blå skärmen varenda gång. Jag har ingen aning om vad probemet är. Det som står angivet är att jag ska försöka att stänga av ACPI för att kunna fortsätta med installationen, jag gör detta men ändå får jag fram bluescreen. Jag kommer inte längre än till att jag skall acceptera licensavtalet och så vips, blå skärm igen. Jag har säkert försökt tio gånger. Någon vänlig själ som kanske kan hjälpa mig? Djupt tacksam för svar!

Citera
2010-10-23, 16:57
Medlem
Hallå Flashback.

Saken är den att jag nu på sistone har haft ett problem med att datorn får blå skärm och datorn bootar om.
Jag lyckas inte återskapa problemet utan det händer då och då.

Drog ner ett program som heter "BlueScreenView" som meddelar att det är två saker som orsakar systemfelet.

Bug Check String: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION - står på båda felmeddelanden

2010-10-21: Caused by driver: ntoskrnl.exe
Caused by adress: ntoskrnl.exe+71f00
C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

2010-10-23: Caused by driver: win32k.sys
Caused by adress: win32k.sys+5bcb6
C:\Windows\System32\win32k.sys

Saken är den att jag installerade om Windows 7 (64) efter jag fick ett par blåskärmar i rad men problemet kvarstår.
En natt när jag skulle stänga av datorn skulle jag förresten installera uppdateringar till datorn men hela processen hängde sig,
installerade bara 3 av kanske 36 uppdateringar - vet inte om detta är relevant.

Börjar nu tro att det antingen är hårddisken det är fel på, eller på något av mina RAM.

Drog också ner Windows Memory Diagnostic och körde en test på datorn, men ska sanningen fram så förstod jag inte mycket
av testresultatet.

Tips?
Citera
2010-10-23, 20:33
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shantak
Hallå Flashback.

Saken är den att jag nu på sistone har haft ett problem med att datorn får blå skärm och datorn bootar om.
Jag lyckas inte återskapa problemet utan det händer då och då.

Drog ner ett program som heter "BlueScreenView" som meddelar att det är två saker som orsakar systemfelet.

Bug Check String: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION - står på båda felmeddelanden

2010-10-21: Caused by driver: ntoskrnl.exe
Caused by adress: ntoskrnl.exe+71f00
C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

2010-10-23: Caused by driver: win32k.sys
Caused by adress: win32k.sys+5bcb6
C:\Windows\System32\win32k.sys

Saken är den att jag installerade om Windows 7 (64) efter jag fick ett par blåskärmar i rad men problemet kvarstår.
En natt när jag skulle stänga av datorn skulle jag förresten installera uppdateringar till datorn men hela processen hängde sig,
installerade bara 3 av kanske 36 uppdateringar - vet inte om detta är relevant.

Börjar nu tro att det antingen är hårddisken det är fel på, eller på något av mina RAM.

Drog också ner Windows Memory Diagnostic och körde en test på datorn, men ska sanningen fram så förstod jag inte mycket
av testresultatet.

Tips?

och vad står det under bug check code i bluescreenview?

har du testat med 32 bit?
Citera
2010-10-24, 21:55
Medlem
valle20s avatar
Har en ny dator (3veckor) Och har fått 3 bluescreens redan. Är nöjd med datorn i övrigt, men vad tror ni? Ska jag lämna tillbaks den eller finns det någon lösning på problemet?

Citat:
Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 7f
BCP1: 0000000000000008
BCP2: 0000000080050033
BCP3: 00000000000006F8
BCP4: FFFFF80002E91EC0
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\101110-46925-01.dmp
C:\Windows\Temp\WER-53149-0.sysdata.xml

Läs vår sekretesspolicy online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x041d

Om sekretesspolicyn online inte är tillgänglig kan du läsa vår sekretesspolicy offline:
C:\Windows\system32\sv-SE\erofflps.txt
Citera
2010-10-25, 09:15
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valle20
Har en ny dator (3veckor) Och har fått 3 bluescreens redan. Är nöjd med datorn i övrigt, men vad tror ni? Ska jag lämna tillbaks den eller finns det någon lösning på problemet?
Du är inte direkt ensam om problemet iaf... BCCode: 7f - Sök på Google
Här hittade jag något som verkar närma sig en lösning: HELP!! Blue Screen/ Restart Problem - Tech Support Guy Forums men det verkar kunna bero på lite av varje tyvärr.
Har du testat att ta ur ett minne (om du har två eller fler alltså)?
Funkar det i felsäkert läge?
Funkar datorn om du provar med en Linux LiveCD?
Beroende på var du köpt datorn och om den kom förinstallerad så hade jag nog iaf kontaktat säljaren, dock efter jag testat lite själv men det är lätt att säga när man vet vad man ska kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in