2010-02-21, 15:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Svårt att sätta fingret på problemet då man inte har några felkoder. Men du nämner en felkod, men dock inte en komplett sådan. Provar att ominstallerar drivrutinen till grafikkortet. Hämta hem den senaste versionen på tillverkarens hemsida.

Var noga med avinstallationen och till hjälp så finns detta verktyg -> http://www.revouninstaller.com/

Screen -> http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_screenshots_pictures.html
Citera
2010-02-21, 20:09
Medlem
Ryttge92s avatar
NT kerneln verkar dumpa det är förmodligen en drivrutin som döljer sig bakom den, det betyder att det är en drivrutin som inte fungerar som den ska och du borde installera om drivrutiner till de större komponenterna. Lär funka efter det.
Citera
2010-02-21, 21:21
Medlem
VulcanicEs avatar
Men om jag laddar upp den senaste dump filen på någon sida,skulle inte ni då kunna kolla vad felet var? Eller är jag helt ute och snurrar?
Citera
2010-02-22, 17:00
Medlem
Ryttge92s avatar
Tanka ner Bluescreenview, kopiera allt som står i rutan och lägg in det i tråden och googla på huvudämnet t.ex. Driver_IRQL_not_less_or_equal. Finns nog i alla fall en del information om problemet.
Citera
2010-02-22, 23:16
Medlem
VulcanicEs avatar
Öppnade idag en av minidump filerna med hjälp av "programmet" anteckningar och förstod inte mycket. Förutom att det stod något om en drivrutin. Sökte på detta och fick fram att det var en drivrutin till ljudet som installerades för ett tag sedan. Avinstallerade denna och ersatte den med den äldre drivrutinen. Har ännu inte fått någon crash idag men somsagt det kan ju komma under kvällen.
Citera
2010-02-23, 09:11
Medlem
Började få bluescreens igår när jag körde några program samtidigt, så här står det i Problemrapportering och lösningar:

Problemsignatur
Händelsenamn: BlueScreen
OS-version: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Filer som bidrar till att beskriva problemet (en del filer kanske inte längre är tillgängliga)
Mini022210-01.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Visa en tillfällig kopia av dessa filer
Varning: Om problemet orsakades av ett virus eller något annat säkerhetshot kan datorn skadas av att du öppnar en kopia av filerna.

Extra information om problemet
BCCode: d1
BCP1: 007C8208
BCP2: 00000002
BCP3: 00000008
BCP4: 007C8208
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Nån som kan tyda? Datorn är cirka ett halvår gammal.'

tack på förhand
Citera
2010-02-24, 19:24
Medlem
Här kommer då mitt problem:

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: a
BCP1: 0000002C
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: 820AAFD5
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\Mini022310-01.dmp
C:\Users\maria\AppData\Local\Temp\WER-139168-0.sysdata.xml
C:\Users\maria\AppData\Local\Temp\WER2625.tmp.vers ion.txt

Läs vår sekretesspolicy:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x041d

Var ska jag börja leta någonstans och vad kan det vara för problem?
Citera
2010-02-27, 22:02
Medlem
Har börjat få problem med bluescreens i win 7 (64 bits) under de senaste två dagarna. Efter lite efterforskningar kom jag fram till att det troligtvis är ntkrnlmp.exe som strular. Såg att någon haft problem med den tidigare i tråden och detta ska ha lösts genom att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet. Jag gjorde det för några timmar sedan men fick blue-screen nyss igen.
Tror inte jag lagt in något speciellt på datorn de senaste dagarna, enda jag kan komma på är att jag installerade Dragonage igår. Då provade jag även "high performance"-läget som finns på min ASUS-laptop, men det ska vara avstängt nu. Någon som vet någon lösning på problemet, eller behöver jag bifoga mer information?
Dumpen:
Citera
2010-03-01, 10:41
Medlem
Blaze.s avatar
Tja. Orkade inte starta ny tråd så hoppas jag kan få hjälp här.

Dator: Har byggt egen dator, delar köpta på komplett.se. Datorn kosta runt 6000 så det är ingen billig skit jag köpt. Det ända jag inte köpt är programvara. Jag låna en skiva av en polare (ett så kallat "fake windows xp" Ett utbränt windows xp. Efter som det är fake windows är det popups som "Köp riktigt windows här" bla bla... En hel del uppdateringar kommer mellan åt.

Problem: På ett LAN förra helgen kom en uppdatering. Det stod "Starta om datorn nu" Eller "Starta om datorn senare" Jag tryckte på "Starta om datorn nu" Och den startar om. När den sätts på igen så kommer jag till "felsöknings menyn" Där det står "Starta datorn normalt" och allt det där.. Jag trycker på "Starta datorn normalt" och jag kommer till den klassiska Windows XP loading screenen. Precis innan det börjar ladda får jag bluescreen på ca 1 sekund sen startas datorn om igen. Jag får upp exakt samma felsöknings meny igen och hur mycket jag än försöker komma in på datorn får jag bluescreen vid xp loadingscreenen (när xp ska startas)

Sammanfattning: När windows ska ladda (startas) får jag kort bluescreen sen startas datorn om.

Altenativa fel:
- Ringde till komplett och dom sa att det kunde va RAM-minnena så jag testade byta ut och bara ha kvar ett av ram-minne. (alltid bara ett ram som går sönder).. Men det funka dock inte.

- Det andra altenativet var att själva "Windowset" har crashat pga att det var falskt.

Så min stora fråga är: Ska jag testa byta programvara. Ladda ner eller köpa annat windows och testa köra om datorn helt och hållet.

Eller ska jag byta ut båda ram-minnena? Eller är det inte fel på ramen? Vad kan det annars va för fel?

Har hört att den här typen av Bluescreen är väldigt vanligt så finns det någon som kan hjälpa till tackar jag STORT för det .

Mvh: Blaze
Senast redigerad av Blaze. 2010-03-01 kl. 11:22.
Citera
2010-03-04, 00:55
Medlem
ant's avatar
Jag har Windows 7 och nu får jag blue screen med 2 timmars mellanrum. Står "END OF NT EVALUATION PERIOD".
Går det att kringgå detta utom att ladda ner en ny release och formatera om?

EDIT: Japp det kunde man tydligen:
http://www.howtogeek.com/howto/3075/how-to-upgrade-the-windows-7-rc-to-rtm/
Senast redigerad av ant' 2010-03-04 kl. 01:20.
Citera
2010-03-07, 10:08
Medlem
Columbias avatar
Jag får ofta blåskärm/datorn startar om sig/datorn hakar upp sig när jag laddar ned saker. Sällan när jag bara surfar på vanligt, eller lyssnar på musik. Vad kan det bero på? Har misstänkt fläkten men nu senast idag hängde den sig direkt efter uppstart när jag började tanka.

Kan det ha något att göra med nedladdningsprogrammet (Vuze)?
Citera
2010-03-11, 11:57
Medlem
Sombreromannens avatar
När du får bluescreen handlar det oftast om ett fel, eller en fil som enligt windows är skadlig för systemet, handlar oftast om .sys filer eller felaktiga drivrutiner. Fall ni kör en nerladdad version av windows som inte är äkta bör du uppdatera eller testa ladda ner en ny version. Jag hade problem att ladda ner när jag körde trådlöst, testa med ethernet kabel, det funkade för mig, för min trådlösa drivrutin störde datorn. Uppdatera alla drivrutiner, är det lättaste ni kan göra. Och fall inte krashen redovisar om en fil som skapat det så posta fullständig dump här.

Kan ni inte skicka fullständig dump, från de filerna som skapades i samband med att datorn krashade för att visa fullständig rapport?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in