2008-05-04, 13:10
Medlem
magis avatar
Efter examen i Teknisk Fysik från LTH hösten 2005, arbetar jag nu som maskin operatör i en bullrig industri i ett annat skandinaviskt land, sedan mer än ett år tillbaka.
Det går inte att prata normalt bredvid maskinerna när dom kör, utan man får antingen tala högt eller gå någon annanstans.
Jag är blond helsvensk med släktträd bak till troligtvis vikingatiden och
har många års arbetslivs erfarenhet som arbetare med normala löneanspråk samt har ingen kriminell eller mental bakgrund.
Efter ett år förväntade jag mig utvecklingssamtal osv men har nu efter mer än ett år, blivit flyttad till körning av ännu mer stressiga bullriga maskiner, för de inte kan få tag på personal som kan köra dem.

Jag söker kontinuerligt arbete nationellt, skandinaviskt och globalt.
Jag har bra betyg.

Jag gjorde examens arbete inom telerobotik.

www.gamereality.se

Ingenjörsbrist?

M.Sc. Magi
Senast redigerad av magi 2008-05-04 kl. 13:20. Anledning: mer info
Citera
2008-05-04, 13:18
Medlem
Allvarligt talat det här börjar bli lite överdrivet. Du har skrivit om det här så många gånger på forumet att jag måste bara fråga: På vilket sätt tror du att någon här kommer att svara annorlunda i den här tråden och än mindre diskutera ämnet? Jag tror inte att du får ut någonting (nytt) av att skriva om det här i vilket fall.
Citera
2008-05-04, 13:34
Medlem
Xstars avatar
Underlig tråd. Vad vill du egentligen? Ska vi ge dig ett jobb?

Snygg hemsida dock! Lycka till med dina "vikingagener"...
Citera
2008-05-04, 13:36
Medlem
Xstars avatar
Du särskriver i alla fall som en sann viking... alltid något att glädjas åt.
Citera
2008-05-04, 13:54
Medlem
Reardens avatar
Har du inte skrivit i stort sätt exakt samma sak i samtliga ingejörstrådar nu magi? kanske vore bättre att försöka ta reda på varför du inte får jobb än lägga tid på detta..

troll?
Citera
2008-05-04, 14:11
Medlem
sluta klaga på magi! han/hon kanske vill ventilera? tycker faktiskt synd om magi, h*n har ju trots allt ingenjörsexamen i teknisk fysik och så har han hamnat som maskinoperatör!? det är fan ett rejält slag i ansiktet för magi. och vem vet det kanske finns någon här som kan erbjuda honom ett jobb? detta är ju ändå ett forum med 197000 medlemmar. hoppas du hittar ett jobb snart magi
Citera
2008-05-04, 14:22
Bannlyst
Ingen som fattat att han försöker spamma sin hemsida?

Och nej det är inte synd om magi: http://www.gamereality.se/Fullt_nat_krig.pdf
Senast redigerad av nivu 2008-05-04 kl. 14:25.
Citera
2008-05-04, 14:25
Medlem
Bluesmokes avatar
Låter rätt konstigt i mina öron, men OK. Hoppas att du hittar jobb snart.
Citera
2008-05-04, 14:28
Medlem
D'mons avatar
Har hört liknande historier om människor som hamnat utanför sitt expertisområde direkt efter avslutad utbildning. De brukar få kriga som attan för att få ett kvalificerat jobb.

Det verkar som att det finns ett bäst-före-datum på en nyutexad ingenjör.

Har magi provat att använda sig av någon form av rekryteringshjälp, låta någon kvalificerad titta på ditt cv/anställningsbrev innan du skickar in. Just det där med särskrivning är något som sticker många rekryterare i ögonen.
Citera
2008-05-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magi
Efter examen i Teknisk Fysik från LTH hösten 2005, arbetar jag nu som maskin operatör i en bullrig industri i ett annat skandinaviskt land, sedan mer än ett år tillbaka.
Det går inte att prata normalt bredvid maskinerna när dom kör, utan man får antingen tala högt eller gå någon annanstans.
Jag är blond helsvensk med släktträd bak till troligtvis vikingatiden och
har många års arbetslivs erfarenhet som arbetare med normala löneanspråk samt har ingen kriminell eller mental bakgrund.
Efter ett år förväntade jag mig utvecklingssamtal osv men har nu efter mer än ett år, blivit flyttad till körning av ännu mer stressiga bullriga maskiner, för de inte kan få tag på personal som kan köra dem.

Jag söker kontinuerligt arbete nationellt, skandinaviskt och globalt.
Jag har bra betyg.

Jag gjorde examens arbete inom telerobotik.

www.gamereality.se

Ingenjörsbrist?

M.Sc. Magi

Jag tror ditt problem är att du började på ett arbete med andra arbetsuppgifter än du är utbildad för och nu har du ett jobb som ger stadig inkomst (som förmodligen är ganska bra). Företaget du jobbar på nu kanske inte har behov av några nya ingenjörer och för att hitta ett jobb inom det du utbildat dig för kanske du måste riskera att bli av med det jobbet du har nu. Vågar du det?
Citera
2008-05-04, 16:24
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D'mon
Har hört liknande historier om människor som hamnat utanför sitt expertisområde direkt efter avslutad utbildning. De brukar få kriga som attan för att få ett kvalificerat jobb.

Det verkar som att det finns ett bäst-före-datum på en nyutexad ingenjör.

Har magi provat att använda sig av någon form av rekryteringshjälp, låta någon kvalificerad titta på ditt cv/anställningsbrev innan du skickar in. Just det där med särskrivning är något som sticker många rekryterare i ögonen.

Var är särskrivningen?

m
Citera
2008-05-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magi
Var är särskrivningen?

"maskin operatör"

"arbetslivs erfarenhet"
Citera
  • 1