2008-05-04, 07:35
Bannlyst
Vet inte om detta är rätt ställe att posta på, men iaf, vad kan hända om man sväljer soppa som innehåller damm? Kan man bli sjuk och få magont eller dylikt?

Det ramlade damm från teven på soppan som jag hade i mitt rum men eftersom att jag var så hungrig och inte orkade laga mat igen åt jag upp den ändå, vad är det värsta som kan hända?

Visst känns det som att man har lite ont i magen, men inte så speciellt ont, så länge man inte kan bli jätte sjuk är man väl glad.

edit:

Det var inte överdrivet mycket, bara lite som hamna i soppan.
Citera
2008-05-04, 07:52
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Vet inte om detta är rätt ställe att posta på, men iaf, vad kan hända om man sväljer soppa som innehåller damm? Kan man bli sjuk och få magont eller dylikt?

Det ramlade damm från teven på soppan som jag hade i mitt rum men eftersom att jag var så hungrig och inte orkade laga mat igen åt jag upp den ändå, vad är det värsta som kan hända?

Visst känns det som att man har lite ont i magen, men inte så speciellt ont, så länge man inte kan bli jätte sjuk är man väl glad.

edit:

Det var inte överdrivet mycket, bara lite som hamna i soppan.
Det är nog ingen fara, så länge dammet på din TV inte är råttgift .

~Paul~
Citera
2008-05-04, 08:01
Bannlyst
Hur tjockt dammlager handlar det om? Jag kan inte tänka mig att det r någon fara, om det inte rör sig om sådana mängder att färg, form, temperatur, konsistens, lukt och smak på maten kraftigt förändrades.
Citera
2008-05-04, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Itma Hoha
Hur tjockt dammlager handlar det om? Jag kan inte tänka mig att det r någon fara, om det inte rör sig om sådana mängder att färg, form, temperatur, konsistens, lukt och smak på maten kraftigt förändrades.

En liten smula var det. Inga färger ändrades.
Citera
2008-05-04, 08:28
Medlem
Damm är väl mest gamla hudceller, pollen, jord och lite annat?
Citera
2008-05-04, 08:56
Bannlyst
Det var inte direkt någon dammtusse, utan mer som dammmjöl.
Citera
2008-05-04, 09:40
Bannlyst
överlever jag eller dör jag?
Citera
2008-05-04, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
överlever jag eller dör jag?

Det är nog bäst att du ringer giftinformationscentralen på 112, och det snarast.
Citera
2008-05-04, 11:24
Medlem
Haha, alltså var det bara ditt eget damm hemma så ska det inte vara någon fara.
Citera
2008-05-04, 11:47
Medlem
Tjohildas avatar
Damm består nästan helt av partiklar från vår egen hud. Så det är inte värre än att bita på naglarna...
Citera
2008-05-04, 12:05
Medlem
Arrogants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Damm består nästan helt av partiklar från vår egen hud. Så det är inte värre än att bita på naglarna...

Och det vet ju vi alla att detta är en behaglig kulinarisk upplevelse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in