Jag har nu en
XP sp2:a
på boot camp... Utöver detta så är
GTA_sa installerat, allt verkar vara som det ska men när jag klickar på spelikonen så får jag ett felmeddelande om att XP inte hittar ljudkortet. Det är ju ett
integrerat sådant på den dator jag har (dvs. nya MBP´n), och jag fattar det som att XP:t är för gammalt för att fatta vilken ljuduppsättning som jag har.
För det första: Kan det verkligen vara så att spelet vägrar starta pga. ljudkortet inte kan hittas?
För det andra: Hur ska jag installera drivrutinerna till ljudkortet? Då jag tidigare haft eget byggda burkar så har jag ju alltid gått till ljudkortets tillverkares hemsida och tagit hem drivrutinerna men hur gör jag nu? När jag går till apples supportsida och kollar så står det ju bara att det är "integrerat". Att försöka installera drivrutiner ifrån OSX-disken i XPmiljö är väl inte heller något alternativ?, de filerna är väl inte i något windowsvänligt format?
Jag googlade lite på ämnet och fann detta...
http://community.superplay.se/forums/p/5943/92223.aspx det verkar som om det handlar om ungefär samma problem men jag får inte riktigt grepp om snacket ändå, skulle någon kunna förklara det lite tydligare för mig? mvh,
/T