• 1
  • 2
2011-01-27, 22:16
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
hur ser det ut idag? har inte riktigt hundra koll, men jag har för mig att ati (därmed amd då de blivit uppköpta?) skärpt till sig och faktiskt levererar riktigt bra grejer...?

Du menar att AMD har drivisar som är up-to-date?
Det har aldrig hänt förrut, men om det är så.....då har vi ett lyft.
Citera
2011-01-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Du menar att AMD har drivisar som är up-to-date?
Det har aldrig hänt förrut, men om det är så.....då har vi ett lyft.
ja, och välgjorda... vetefan vart jag läste det (tror det var fb?) men det var nåt om att ati börjat skärpa till sig... kanske bara drömt det?
Citera
2011-01-28, 06:44
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
ja, och välgjorda... vetefan vart jag läste det (tror det var fb?) men det var nåt om att ati börjat skärpa till sig... kanske bara drömt det?

Jag har iofs inget ATI-kort, just för att det är känt att drivrutinerna alltid har hängt efter.

Dessutom så verkar det inte vara så bra ännu, tog mig tid att kolla upp senaste X-server release som just nu är på version X11R7.6
Sedan kollade jag upp Radeon 9800 series senaste drivrutin på AMDs hemsida och kan utläsa att den har bara stöd upp till version X11R7.4 och senaste release på drivrutinen (32-bitars) är från 26 mars 2009.

Visst kan man installera på nyare X-servers endå, genom att kompilera den, men man blir inte särskilt imponerad

Kollade också upp ett slumpvist grafikkort med nvidia stöd, tog det kortet som deras webbsida hade som förval, d v s ett GeForce GT220. Här fick jag ett release datum 2011-01-21.
Citera
2011-01-28, 12:00
Medlem
6E303062s avatar
Skall du köra GUI-löst, eller helt utan 3D-funktioner så skaffa ett Intel-kort. De har bra och stabila drivrutiner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in