2009-02-24, 11:43
Medlem
Szlyynas avatar
Min storebror förfalskade 1000-lappar när han skulle köpa moppe. Han körde in dom i scannern, skrev ut dom, doppade sedlarna i olja,lät dom torka och sedan doppa han dom i vatten och knölade ihop dem. Sedan var det ganska lik känsla i dom, ända skillnaden då var att det inte fanns nån vattenstämpel, det var ju som sagt knappt ingen säkerhet på sedlarna då.
Citera
2009-02-24, 11:48
Medlem
McQs avatar
Vet inte om det redan nämnts, men sedan har vi själva pappret vilket är en viktig faktor.
Man kommer direkt att känna att det inte är äkta vara om du inte använder rätt papper.

Men att scannern känner av lär bara vara BS!.
Citera
2009-02-24, 18:31
Medlem
Niders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Szlyyna
Min storebror förfalskade 1000-lappar när han skulle köpa moppe. Han körde in dom i scannern, skrev ut dom, doppade sedlarna i olja,lät dom torka och sedan doppa han dom i vatten och knölade ihop dem. Sedan var det ganska lik känsla i dom, ända skillnaden då var att det inte fanns nån vattenstämpel, det var ju som sagt knappt ingen säkerhet på sedlarna då.

haha!, fan vad sjukt. Hur fick han trycket på båda sidorna?
Citera
2009-05-19, 19:20
Medlem
när jag var 14 så scanade jag en 20a. limmade bara ihop sidorna och knallade ner till kiosken o inhandlade en cola o en delicatoboll. ingen anade något
Citera
2009-05-19, 19:26
Medlem
En tanke slog mig.

Det mycket tunna pappret som finns i majoriteten av alla biblar kanske skulle kunna funka?

Om man fick tag i ett sådant ark som inte var skrivet på? Och sedan tryckte och doppade i olja och vatten(som tidigare nämnts). Då har du både feeling, möjlighet till viss Vattenstämpel m.m.?
Citera
2009-11-23, 17:37
Bannlyst
det bästa vore om man skulle lyckas sno en sån där maskin som de använder för att skapa pengar. vore praktiskt att ha en sån där maskin hemma när man behöver lite pengar. om de får skapa pengar, varför skulle vi inte få göra det? det går inte att skanna pengar så bra nuförtiden för att de har såna hologram och grejer. i USA så har jag hört att de inte har hologram i pengarna, så man skulle kunna skanna och kopiera in såna väldigt enkelt, och ingen skulle veta om de är äkta eller inte, för att de kommer se ut lika äkta som alla andra, så egentligen så kommer de inte vara förfalskade pengar, de kommer vara äkta.
Senast redigerad av ikosaedri 2009-11-23 kl. 17:41.
Citera
2009-11-23, 18:15
Medlem
har inte läst hela tråden, men de kan ju ALDRIG bevisa att du har gjort sedeln? de vet ju inte om du fick tillbaka den i växel på ett cafe? de e ju bara att testa. 1. de kommer aldrig tänka på det
2. om de tänker på det: Tänk dig själv om du sitter i kassan på ica. du får en sedel som ser lite konstig ut. vad tjänar du på att försöka hävda att den är falsk? det har du inget att vinna på? du skulle bara se dum ut och folk skulle tro att du sett alldeles för många hollywoodfilmer.
Citera
2009-11-23, 18:39
Medlem
demitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
haha!, fan vad sjukt. Hur fick han trycket på båda sidorna?
Skriv ut -> stoppa in pappret i skrivaren åt andra hållet -> skriv ut. Lite arbete med att få exakt position men med Photoshop eller dylikt är det inte så svårt.
Citera
2009-11-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
det bästa vore om man skulle lyckas sno en sån där maskin som de använder för att skapa pengar. vore praktiskt att ha en sån där maskin hemma när man behöver lite pengar. om de får skapa pengar, varför skulle vi inte få göra det? det går inte att skanna pengar så bra nuförtiden för att de har såna hologram och grejer. i USA så har jag hört att de inte har hologram i pengarna, så man skulle kunna skanna och kopiera in såna väldigt enkelt, och ingen skulle veta om de är äkta eller inte, för att de kommer se ut lika äkta som alla andra, så egentligen så kommer de inte vara förfalskade pengar, de kommer vara äkta.
Tror du att "en sån där" maskin är i storleken av en vanlig skrivare och att den bara är att sno med sig och koppla in i ett eluttag så kommer den att fungera? Jag tror att det är betydligt mer komplicerat än så. Statlig pengatillverkning innefattar säkert maskiner som upptar stora ytor och det fodras god kännedom om hur man använder dem.
Man kan knappast sno med sig en apparat och tro att man kan göra pengar bara så lätt. Dessutom lär hela systemet omges av rigorösa säkerhetsrutiner i hårdvara och mjukvara.
Citera
2009-11-23, 18:48
Medlem
Shiiiits avatar
rolig tråd,
känns som amatörenas afton
Citera
2009-11-23, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isaaaaak
har inte läst hela tråden, men de kan ju ALDRIG bevisa att du har gjort sedeln? de vet ju inte om du fick tillbaka den i växel på ett cafe? de e ju bara att testa. 1. de kommer aldrig tänka på det
2. om de tänker på det: Tänk dig själv om du sitter i kassan på ica. du får en sedel som ser lite konstig ut. vad tjänar du på att försöka hävda att den är falsk? det har du inget att vinna på? du skulle bara se dum ut och folk skulle tro att du sett alldeles för många hollywoodfilmer.
nejnej för polisen kan inte utföra en husrannsakan hemma hos dig och när de hittar en fet kopiator med 5000 sedlar i rummet så misstänker de nog inte dig...
Citera
2009-11-23, 19:10
Medlem
chajusongs avatar
För många år sedan jobbade jag på en mack, en dag kom det in två grabbar som var uppenbart skitnödiga och gick runt lite nonchalant innan dom kom fram och skulle köpa cigg eller ngt. Dom var klart över 18 så det var ju inte det att dom inte var säkra att på få köpa, men dom lämnade fram två 20or utskrivna på en dålig färgskrivare (dom var lila), och dom hade ungefär samma känsla som en servett från McDonalds. När jag sa att vi inte tog emot hemgjorda pengar rusade dom därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in