Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-05-03, 22:03
Medlem
blink21s avatar
Funderar på att starta upp en blogg och skulle vilja ha tips på hur man ska gå till väga för att få en så bra blogg som möjligt och dessutom kanske kunna tjäna en liten hacka på det.

Finns det några bra färdiga lösningar på detta, isåfall vilka?
Citera
2008-05-03, 22:12
Medlem
economuss avatar
Google AdSense är poppis. Du får annonser i form av textlänkar på din blogg, och betalt när någon klickar på dem. Annonserna är dessutom anpassade till vad du har för innehåll på din blogg.

Annars finns en hel uppsjö av affiliateprogram som du kan gå med i. De största nätverken i Sverige är TradeDoubler, Double, Commission Junction och Affiliator. Själv har jag inget sådant på min blogg, och kommer nog inte skaffa det inom en överskådlig framtid heller.

Länkar orkar jag inte ordna, men googla lite så hittar du något som passar dig.

EDIT: Bloggplattformen Metrobloggen ger dig betalt för varje inlägg du skriver! Måste vara det enklaste sättet att tjäna (lite) pengar på din blogg.
Senast redigerad av economus 2008-05-03 kl. 22:15.
Citera
2008-05-03, 22:16
Medlem
blink21s avatar
Okej detta vet jag men uttryckte mig nog väldigt dåligt. Det jag söker är mer eller mindre en färdig blogg mall som te.x metrobloggen och wordpress där man även kan sätta ut sina egna annonser med Adsense och affilate nätverk. Helst ska det också var möjligt att använda ett eget domän namn till bloggen.
Citera
2008-05-03, 22:17
Medlem
C M Burnss avatar
Byt kön, backa tiden tills du är 15 år, färga håret blont, byt namn till Bella och vips så är du miljonär. Det har jag läst i Metro.
Citera
2008-05-03, 22:33
Medlem
blink21s avatar
Angående metrobloggen så har jag kollat det men 3 öre för varje besökare verkade väldigt lite. Måste väll ändå finnas bättre sätt än det?
Citera
2008-05-04, 00:51
Medlem
Knatteantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blink21
Angående metrobloggen så har jag kollat det men 3 öre för varje besökare verkade väldigt lite. Måste väll ändå finnas bättre sätt än det?

Om du drar till dig 20 000 besökare varje dag så är det en del.
Citera
2008-05-04, 07:24
Bannlyst
Hur "marknadsför" man sin blogg på bästa sätt?
Citera
2008-05-04, 13:30
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gacheri
Hur "marknadsför" man sin blogg på bästa sätt?

Mitt ex höll på en del med bloggar och det gällde tydligen i början att kommentera andras bloggar och hoppas att de kommer att komma tillbaka och läsa din blogg. Sen när du väl har fått folk att börja läsa lite så gäller det ju naturligtvis att du fångar deras uppmärksamhet på något sätt så att de fortsätter och sprider den vidare. Tror det kan vara lite svårt att slå sig in nu faktiskt, du skulle ha varit ute för några år sedan.
Citera
2008-05-04, 13:34
Medlem
supermassives avatar
Ja, tänk att få cash för sin egen blogg, skulle inte sitta helt fel inte.
Citera
2008-05-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knatteante
Om du drar till dig 20 000 besökare varje dag så är det en del.

Jag är visserligen ingen matematiker, men är inte det typ 600 kr per dag om man får 3 öre per besökare?
Låter för mig väldigt lite..
Citera
2008-05-04, 14:07
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarAway
Jag är visserligen ingen matematiker, men är inte det typ 600 kr per dag om man får 3 öre per besökare?
Låter för mig väldigt lite..

Men om du t.ex. bor hemma hos mamma fortfarande och har inga andra inkomster så är 600:- per dag väldigt bra. Tycker jag i alla fall. Men om du bor i eget, tjänar 25 000:- efter skatt så förstår jag att vissa kan tycka att 600:- är en struntsumma.

Men ja.. pengar som pengar. Om jag tjänade riktigt bra på ett jobb så skulle jag ändå bli glad för att få in lite extra via bloggen.
Citera
2008-05-04, 14:12
Medlem
Vi har google ad-sense men trots 500+ besökare per dag enligt bloggtoppen (jag misstänker dock att dom blåser upp siffrorna) så får vi nästan inga pengar alls. Har varit igång i över tre månader men ännu inte tjänat de 100 dollar man behöver för att få ut pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in