Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-05-03, 10:45
Medlem
Nån som vet om de är nån ny mac mini på g. e de bara jag som tycker de e dags att den ska utvecklas lite ??
Citera
2008-05-03, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av virre021
Nån som vet om de är nån ny mac mini på g. e de bara jag som tycker de e dags att den ska utvecklas lite ??
Ingen vet, och ingen kommer heller veta förrän dagen den släpps. Spekulera är onödigt, då Mac Minin verkar ha en helt egen livscykel i jämförelse mot andra Appleprodukter. Du får chansa helt enkelt. Jag hade nog iallafall väntat till 9 Juni.
Citera
2008-05-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Ingen vet, och ingen kommer heller veta förrän dagen den släpps. Spekulera är onödigt, då Mac Minin verkar ha en helt egen livscykel i jämförelse mot andra Appleprodukter. Du får chansa helt enkelt. Jag hade nog iallafall väntat till 9 Juni.

tack (Y)

Nån som har några andra spekulationer va som kan komma då?
Citera
2008-05-03, 12:08
Medlem
th3vils avatar
Ja, det borde komma en uppdatering närsomhelst. Men som stjärnan skrev så verkar MM ha en något labil tillvaro i Cupertino. Den kanske lika gärna plockas bort. Jag skulle förstås vänta med att handla något tills efter WWDC-keynoten.

Product Mac mini
Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Last Release August 07, 2007
Days Since Update 269 (Avg = 188)

http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_mini
Citera
2008-05-03, 12:11
Medlem
Akademikerns avatar
Jag hoppas i alla fall på en uppdatering innan augusti så man kan dra med sig ett litet mediacenter från staterna Och om den inte tas bort ur sortimentet innan dess så lär den ju få sig ett litet ansiktslyft snart (förhoppningsvis en uppdatering av grafikkretsen)
Citera
2008-05-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Jag hoppas i alla fall på en uppdatering innan augusti så man kan dra med sig ett litet mediacenter från staterna Och om den inte tas bort ur sortimentet innan dess så lär den ju få sig ett litet ansiktslyft snart (förhoppningsvis en uppdatering av grafikkretsen)

aa ja fattar inte vrf den skulle tas bort den e ju grym perfekt som media station å koppla till tv:n
Citera
2008-05-03, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av virre021
aa ja fattar inte vrf den skulle tas bort den e ju grym perfekt som media station å koppla till tv:n
Risken att den tas bort utan att ersättas av något likvärdigt är minimal, så du kan vara lugn. Apple säljer tillräckligt många Mac Mini för att ha dem kvar i produktlinjen.
Citera
2008-05-03, 18:17
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Jag har precis samma planer som du fast i september istället. Skönt pris i $

Ett Bluetoothtangent+mus och en 65" plasma (som kostar 16000 kr i staterna)
och du har ett awesome mediacenter. För typ 20 lax.
Jag tar hellre Minin än AppleTV trots att utbudet är tjockt i amerikanska iTunes store.
Citera
2008-05-03, 19:09
Jo, antigen så kommer den försvinna helt och det släpps en ny ultra portabel mini..
Personligen skulle jag önska en Macmini med inbyggd WLANS-router och en stor hdd så man kan använda datorn till båda Time Machine och att ha som media center. Skulle apple tänka till lite så skulle de utforma Mini´n så att den vart mera ett media center än en dator...

OT: Akademikern diggar din ny avatar Lagom mycket FB lagom mycket råtta...
Citera
2008-05-03, 20:19
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Jo, antigen så kommer den försvinna helt och det släpps en ny ultra portabel mini..
Personligen skulle jag önska en Macmini med inbyggd WLANS-router och en stor hdd så man kan använda datorn till båda Time Machine och att ha som media center. Skulle apple tänka till lite så skulle de utforma Mini´n så att den vart mera ett media center än en dator...

OT: Akademikern diggar din ny avatar Lagom mycket FB lagom mycket råtta...

Ja. inbyggd WLAN-router vore jävligt nice! Problemet med hela mac mini-som-media-center-idén är ju att amerkanerna, som är apples main consumers, redan har välfungerande Apple TV :S Om/när iTunestjänsterna till Apple TV kommer till Sverige köper jag nog en sån! Verkar vara en underbar maskin.

Svar på OT; Tack så mycket KekeLime fixade den gladeligen åt mig baserad på min gamla avatar
Citera
2008-05-03, 20:43
Citat:
Ja. inbyggd WLAN-router vore jävligt nice! Problemet med hela mac mini-som-media-center-idén är ju att amerkanerna, som är apples main consumers, redan har välfungerande Apple TV :S Om/när iTunestjänsterna till Apple TV kommer till Sverige köper jag nog en sån! Verkar vara en underbar maskin.

Svar på OT; Tack så mycket KekeLime fixade den gladeligen åt mig baserad på min gamla avatar

Jo, Appte TV är förstört en underbar produkt.. Tänk er en Airport Express med 1tb hhd och sedan samma funktion som en Mac Mini med HDMI utgång och fjärrkontroll... Skulle varit underbart.. Det med ett trådlöst tangentbord och mus skulle vara den prefekta riggen till tv´n..

OT: Akademikern blev sugen på att pimpa min lite också, har tröttnat på den tråkiga Onaka förpackningen.. Ska sätta mig och pilla lite i PS..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in