2017-01-30, 04:24
Medlem
Vilket jävla skitprogram. Det verkar som att det är bara Sydamerika och Asien som funkar för programledarna. Kan dom inte leta folk i Norden eller Europa? Varför adopterar folk ens? dom kan ju lika gärna ta fosterbarn. Sen kan man ju undra om alla adopterade som är med i programmet är helt jävla intelligensbefriade när dom blir chockade av att myndigheterna inte bara släpper ut dokument hur som helst. Och alla som har letat i typ 10år men inte lyckats lära sig spanska under tiden. Va fan. Det skulle fan vara krav på adoptivföräldrar att dom ser till att lära sitt språk om dom ändå skall ta kontakt när dom är vuxna
Citera
2017-01-30, 15:30
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Vilket jävla skitprogram. Det verkar som att det är bara Sydamerika och Asien som funkar för programledarna. Kan dom inte leta folk i Norden eller Europa? Varför adopterar folk ens? dom kan ju lika gärna ta fosterbarn. Sen kan man ju undra om alla adopterade som är med i programmet är helt jävla intelligensbefriade när dom blir chockade av att myndigheterna inte bara släpper ut dokument hur som helst. Och alla som har letat i typ 10år men inte lyckats lära sig spanska under tiden. Va fan. Det skulle fan vara krav på adoptivföräldrar att dom ser till att lära sitt språk om dom ändå skall ta kontakt när dom är vuxna
Faktum är att det bara är intressant när sökaren ser exotisk ut för oss, så tyvärr dina eupeiska adoptivvänner platsar inte för dom tråkar ut oss och har inte rest tillräckligt långt bort för att röra tittaren i ryggen

Dessa kan däremot få sin Benny Hill klapp på huvudet just i exotiska länders version av Spårlöst, så sätt igång å adoptera bort fattiga européer (det heter ju trots allt resandefolk) nu till teknikvänliga Nordkorea så dom ochså kan få vara med å gråta över annat än när den avhållne presidenten slår en strike i hästpolo, annars har vi ju Japan

Kan det vara så att adoptivpäronen inte vill riskera bli dumpade på sopstationen, därav skickas ungarna enbart på inkluderande esperanto-kurs istället för den i nynorska (man kan kommunicera utan tal)

Dvs genom att envisas med att lära sig engelska kan ju på så vis uppkomlingsfamiljen åså tvingas lära sig engelska som ett led i globaliseringen samt att det är dom som ska få närma sig oss och inte tvärtom under revirpinkandet
Senast redigerad av Herr Bökberg 2017-01-30 kl. 15:53.
Citera
2017-01-30, 17:08
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie

Det har varit program från europeiska länder flera gånger. Kommer på rak arm på att jag sett avsnitt från Rumänien, Portugal, Bulgarien och Grekland. Att inte Norden är med så ofta beror kanske på att det är lättare att hitta någon där själv om de har myndigheter som liknar våra.

Sen kan jag hålla med om att det blir löjligt när de säsong efter säsong försöker få det att framstå som en överraskning att myndigheter håller inne med information.

Din sista mening är så kasst formulerad att det är svårt att veta om jag förstår dig rätt. Menar du att de svenska adoptivföräldrarna ska se till att deras barn lär sig spanska om de är adopterade från länder i Sydamerika? Vissa som är med i de här programmet får intresse att söka först i vuxen ålder, men adoptivföräldrarna ska se till att barnen lär sig ett annat språk. ifall barnen kanske, eventuellt vill söka sina rötter i vuxen ålder?

(Bara en parentes, det var säkert inte gårdagens program du syftade på, men det utspelade sig i Brasilien och där talar man inte spanska).
Citera
2017-02-05, 21:03
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Varför söker dom by deafult sin morsa bara?, ett underminerande av fadersfiguren..härligt!

Jag är ochså alltid konspiratorisk i att syskonen dom hittar bara är halfsyskon(oäkting)
Man är otydlig i att göra stor affär av detta!

Dagens indiska måste vara den attraktivaste i den här serien, det räcker för att aldrig ifrågasätta varför man kollar varje vecka
Senast redigerad av Herr Bökberg 2017-02-05 kl. 21:38.
Citera
2017-05-15, 01:57
Medlem
de.Montforts avatar
Rätt intressant med killen som levt ett bra medelklassliv i Sverige för att upptäcka att alla delar av världen inte är som i Sverige. Besökte Puerto Rico i jakt på sin biologiska mamma som sökt uppehållstillstånd där, ursprungligen från Colombia. Han levde i en fantasi, i tron att hans mamma är en Disney prinsessa. Borde det inte vara hemskare. Ens mamma adopterar bort en fast hon har ett bra liv. Nu vet man att det oftast handlar om socioekonomiska faktorer. Fann slutligen moster, kusin, syskon och syskonbarn.
Citera
2017-11-26, 21:15
Medlem
Enmansdemos avatar
Varför? är det 3 personer som pratar svenska på resan i dagens program, jag var inte vaken
Citera
2018-06-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Varför söker dom by deafult sin morsa bara?, ett underminerande av fadersfiguren..härligt!

Fadern är ju i nittio procent av fallen i Spårlöst inte med i bilden utan kanske bara mer av en odugling som lyckats göra en kvinna gravid fast han inte borde ha gjort det.
Citera
2018-09-17, 20:44
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag vill puffa för Sofie avsnittet i årets säsong...den första
karaktären genom serien, i att vara sur, tvär & deprimerad..jag har aldrig
stött på en deprimerad kevinna i livet, varav jag efter-detta överväger
sätta in en kontaktannons efter en sådan, det tangerade poesi att höra den
förväntanslösa! låga stämman knarra
https://www.youtube.com/watch?v=-begFQxbYko

Håller du ihop? undrar Agneta
Nej svarar hon

Hoppas hon fortsätter vara sitt mer-fantastiskare jag trots att hon tog hem vinsten
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-09-17 kl. 20:58.
Citera
2018-09-23, 09:10
Medlem
Mommis avatar
Vilket jävla skitprogram-
Samma regi år efter år. När skall dom förnya och göra programmet mer trovärdigt.
Man skulle tro att de medverkande aldrig sett programmet tidigare och alla blir lika chockade över problemen som uppstår under vägen,
Sen tror jag inte på att alla är så där skitlyckliga när deras bortadopterade barn plötsligt står på tröskeln och frågar -varför?
Citera
2018-09-24, 21:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
Vilket jävla skitprogram-
Samma regi år efter år. När skall dom förnya och göra programmet mer trovärdigt.
Man skulle tro att de medverkande aldrig sett programmet tidigare och alla blir lika chockade över problemen som uppstår under vägen,
Sen tror jag inte på att alla är så där skitlyckliga när deras bortadopterade barn plötsligt står på tröskeln och frågar -varför?
Så dom får ett apanage i utbyte för ett glädje-skådespel föreslår du
?
Citera
2018-09-24, 21:42
Medlem
ja tyvärr blir spårlöst bara sämre och sämre om man jämför med tex norge och danmarks versioner som är hästlängder bättre

sen är ju typ varje avsnitt också från antingen asien, sydkorea eller sydamerika vilket börjar bli rätt tråkigt nu
Citera
2018-09-26, 04:16
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
ja tyvärr blir spårlöst bara sämre och sämre om man jämför med tex norge och danmarks versioner som är hästlängder bättre
Du är så duktig på att utveckla dina argument

Minns ni förövrigt "Saknad"...där dom flög in päronen för att få
träffa Agneta Sjödin i studion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in