Citat:
Ursprungligen postat av
Golden-Tie
Vilket jävla skitprogram. Det verkar som att det är bara Sydamerika och Asien som funkar för programledarna. Kan dom inte leta folk i Norden eller Europa? Varför adopterar folk ens? dom kan ju lika gärna ta fosterbarn. Sen kan man ju undra om alla adopterade som är med i programmet är helt jävla intelligensbefriade när dom blir chockade av att myndigheterna inte bara släpper ut dokument hur som helst. Och alla som har letat i typ 10år men inte lyckats lära sig spanska under tiden. Va fan. Det skulle fan vara krav på adoptivföräldrar att dom ser till att lära sitt språk om dom ändå skall ta kontakt när dom är vuxna
Det har varit program från europeiska länder flera gånger. Kommer på rak arm på att jag sett avsnitt från Rumänien, Portugal, Bulgarien och Grekland. Att inte Norden är med så ofta beror kanske på att det är lättare att hitta någon där själv om de har myndigheter som liknar våra.
Sen kan jag hålla med om att det blir löjligt när de säsong efter säsong försöker få det att framstå som en överraskning att myndigheter håller inne med information.
Din sista mening är så kasst formulerad att det är svårt att veta om jag förstår dig rätt. Menar du att de svenska adoptivföräldrarna ska se till att deras barn lär sig spanska om de är adopterade från länder i Sydamerika? Vissa som är med i de här programmet får intresse att söka först i vuxen ålder, men adoptivföräldrarna ska se till att barnen lär sig ett annat språk. ifall barnen kanske, eventuellt vill söka sina rötter i vuxen ålder?
(Bara en parentes, det var säkert inte gårdagens program du syftade på, men det utspelade sig i Brasilien och där talar man inte spanska).