Resultat: Ni som har tagit höga doser tramadol, har ni fått ett krampanfall någon gång?
Ja
33,19%
299 röster
Nej
66,81%
602 röster
2008-10-21, 08:34
Medlem
Ziltoids avatar
Har tagit 2g en gång utan att få krampanfall (inte pulver).
Flickvännen fick kramp på 700mg (pulver) (2gånger minns inte andra dosen).
Citera
2008-10-21, 17:28
Medlem
frukosteras avatar
Har tagit 1500 milligram på ett dygn många gånger, inga kramper.
Citera
2008-10-27, 10:03
Medlem
tjacktacks avatar
Nix, aldrig krampat. Dock kombinerar jag nästan alltid med stesolid vilket eliminerar risken avsevärt.
Citera
2008-10-27, 10:11
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjärnJerry
Om du bombar i dig 3-4000mg så har du ett större problem på halsen än krampanfall .. Som ja, döden?
Vadå på halsen?
Citera
2008-10-27, 10:27
Medlem
799s avatar
Har aldrig krampat på tram. Men jag brukade alltid röka cannabis till och det ska ju ha vissa krampförebyggande effekter..
Citera
2008-10-27, 17:20
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Japp Jag hade en hel del hemma och tog dagligen, pulver i 120mg kapslar. På 8 kapslar ramlade jag ihop en dag. En nära vän har fått det mellan 15-20 gånger (är osäker, tror han sa 16, eller... kanske var 18? whatever) och en annan tight polare har fått det 3-5 gånger. Tramadol är skit
Citera
2008-10-28, 17:44
Medlem
tjacktacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
En nära vän har fått det mellan 15-20 gånger.

Eh, upp till 20 ggr, vafan är det för fel på honom då? Jävligt korkad eller bara abnormt överkänslig? Hur länge har han brukat/missbrukat drogen?

Är det btw någon som fått krampanfall på tram trots intag av förebyggande benso (tänker mest på stess och ikto som sägs vara mest effektivt)?
Citera
2008-10-28, 17:49
Medlem
Socialdemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyRambo
Jag kan tillägga att jag ALLTID rökte cb till tramadol, och det verkade ha en lindrande effekt på kramper, men det tog inte bort dem helt, fick kramp även på det.

Lite övriga tips jag kan dela med mig av:

Forskning visar att tramadol ger kramper i störst utsträckning efter ca ett års användning, även om inte detta verkar gälla för alla. Jag fick alltid mina krampanfall på doser kring 1000 mg om dagen. Dock fick jag även ett på 650 mg, vilket var när jag hade lite lägre tolerans.

neurontin och lyrica är inte så effektiva ep mediciner, även om jag inte personligen fick kramp när jag använde dessa har jag sett vänner få det. de är till för partitiella anfall inte tonisk kloniska. de bästa medicinerna för anfall på tramadol är lamictal, tegretol/hermolepsin, diazepam eller iktoviril.

Men du verkligen att Lamictal är en bra hjälp mot att förebygga kramp?
Det är ju en medicin mot Bipoläritet?
Citera
2008-10-28, 18:42
Medlem
tjacktacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrati
Men du verkligen att Lamictal är en bra hjälp mot att förebygga kramp?
Det är ju en medicin mot Bipoläritet?

Lamictal har på senare år börjat användas som stämningsstabiliserande på manodepressiva patienter, men var ursprunglingen en epilepsimedicin.
Citera
2008-10-28, 20:09
Medlem
Socialdemokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjacktack
Lamictal har på senare år börjat användas som stämningsstabiliserande på manodepressiva patienter, men var ursprunglingen en epilepsimedicin.

Jaha, där ser man. Då äter jag lite lite sånt innan jag smyger mig på tramadol för att förebygga. Vill ju inte direkt få ett anfall i onödan.
Citera
2008-10-28, 21:40
Medlem
Jag har aldrig fått kramp på tramadol.

Röstade därför Nej. (konstigt va)

Max dos tramadol som jag har tagit (ett flertal ggr) ligger runt cirka 1g.

Varför jag aldrig har fått kramp av tramadol?
Skulle tro att det beror på att jag alltid tar benso till trammet, t.ex. ikto eller vallar.

Att ha "krampat" första , andra, tredje eller femtonde gången och sedan fortsätta med tramadol,
eller skippa tröskelhöjande medel som t.ex. benso är bara sorgligt...
Citera
2008-10-31, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennix
Jag har aldrig fått kramp på tramadol.

Röstade därför Nej. (konstigt va)

Max dos tramadol som jag har tagit (ett flertal ggr) ligger runt cirka 1g.

Varför jag aldrig har fått kramp av tramadol?
Skulle tro att det beror på att jag alltid tar benso till trammet, t.ex. ikto eller vallar.

Att ha "krampat" första , andra, tredje eller femtonde gången och sedan fortsätta med tramadol,
eller skippa tröskelhöjande medel som t.ex. benso är bara sorgligt...

Och tror du alla har tillgång till en massa benso?
Tror majoriteten som tar inte har tillgång till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in