Resultat: Ni som har tagit höga doser tramadol, har ni fått ett krampanfall någon gång?
Ja
33,19%
299 röster
Nej
66,81%
602 röster
2008-10-06, 16:49
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Kan ni som har fått krampanfall jämnföra mellan läkemedels-tramadol och pulver-tramadol!

Det verkar vanligare att få krampanfall med pulvret än med tabletterna, så ni som fått krampanfall säg vilken sort ni krampade på!

Peace 666
Citera
2008-10-06, 22:30
Medlem
SjärnJerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Har bombat 3-4g på en gång utan något flödder flera gånger men har aldrig fått kramp.

Om du bombar i dig 3-4000mg så har du ett större problem på halsen än krampanfall .. Som ja, döden?
Citera
2008-10-06, 22:39
Medlem
Promo._s avatar
Jag fick ett krampanfall efter att ha petat i mig 3g Tram. på 2-3 dagar. Var jävla klantigt, tänkt inte riktigt så långt den gången..
Citera
2008-10-06, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 666FaceBreaker*
Kan ni som har fått krampanfall jämnföra mellan läkemedels-tramadol och pulver-tramadol!

Det verkar vanligare att få krampanfall med pulvret än med tabletterna, så ni som fått krampanfall säg vilken sort ni krampade på!

Peace 666

Svårare att dosera pulver (annars är det ju samma skit).

mvh
Citera
2008-10-06, 22:47
Medlem
Knarkomans avatar
Aldrig faktiskt men då har jag ju aldrig tagit i gram heller.
Jo en gång,20st 50mg are,blir väl 1 gram då,under en hel dag dock.
Citera
2008-10-16, 16:18
Medlem
Rollo86s avatar
Citat:

Peace 666

Jag har bara krampat på pulver. En gång på 300 IV och en gång på 800 oralt.
Det gick "bra" bägge gångerna. Minus en tand (som är åtgärdad), kropp full av blåmärken, plus att jag åkte ambulans till sjukhus pga att jag krampade hos en kompis är det som hänt. Ska på EEG-undersökning den 21/10 pga att jag krampat. Jag kanske borde säga sanningen om vad jag gjort. Jag sa att jag tagit lite tram, typ 150 mg, sanningen var 800 mg. Lite onödigt med en epilepsi-diagnos. Nog för att det kan vara bra med lite krampsänkande på recept. Nä, men någon måtta får det va
Citera
2008-10-16, 16:37
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo86
Jag har bara krampat på pulver. En gång på 300 IV och en gång på 800 oralt.
Det gick "bra" bägge gångerna. Minus en tand (som är åtgärdad), kropp full av blåmärken, plus att jag åkte ambulans till sjukhus pga att jag krampade hos en kompis är det som hänt. Ska på EEG-undersökning den 21/10 pga att jag krampat. Jag kanske borde säga sanningen om vad jag gjort. Jag sa att jag tagit lite tram, typ 150 mg, sanningen var 800 mg. Lite onödigt med en epilepsi-diagnos. Nog för att det kan vara bra med lite krampsänkande på recept. Nä, men någon måtta får det va

Ok, så du överdoserade grovt.

Kan tillägga på min frågan:
Tog ni under eller över 400mg när ni krampade?

Peace 666
Citera
2008-10-16, 20:33
Medlem
Rollo86s avatar
Citat:
Ok, så du överdoserade grovt.

Kan tillägga på min frågan:
Tog ni under eller över 400mg när ni krampade?

Peace 666

Jo jo, lite lätt. Tilläggas ska att jag byggt upp en tolerans och behöver 800 för att känna av det. Jag har tagit den dosen före och nu även efter anfallet och det har fungerat prima (har dock knappt vågat lämna sängen nu så här efter ). Vet ej vad som utlöste anfallet...
När jag tog 300 IV och krampade hade jag en tolernas på ca 600 oralt. Men biotillgängligheten är större IV, så det sket sig...Har aldrig provat tram IV efter det och har ingen lust att göra det heller, då risken för kramp tydligen är större IV...
Citera
2008-10-17, 13:59
Medlem
fenazepams avatar
fan man blir ju lite nojig när man läser det här!
jag fick mitt tram idag från wt och tog 200mg,
blev faktiskt väldigt skön men iaf jag har tagit
tram några ggr förrut och aldrig krampat eller
dylikt. jag käkar inte heller benso öht pga fenazepam
olycka, men men det är väll bara vänta och se
om man får ett ep anfall eller inte
Citera
2008-10-17, 17:57
Medlem
rapemes avatar
Jag har tagit över 2000 mg vissa gånger utan att fått kramp, och vissa gånger fått kramp på 500mg, och vissa gånger fått kramp på 800-1000 mg. så det är olika. jag har fått krampanfall 4 gånger.. men vet jag folk som fått det över 10 gånger också. blev faktiskt förvånad när jag såg röstningen att dom flesta inte fått det. Alla jag känner som iaf missbrukar/missbrukat tramadol har fått det nån gång
Citera
2008-10-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Tror dock att jag var nära på att krampa en gång när jag la mig för att sova.. Började precis slumra in när jag kände hur jag "tappade känseln" i båda benen samt att de spändes, blev riktigt rädd så jag vaknade till och fokuserade på att ta tillbaka all kontroll över kroppen och då släppte det.. Kan kanske vart en vanlig sömnparalys, vad vet jag? men jag har aldrig haft några sömnparalyser i hela livet tror jag.
.

Precis det du har beskrivit har jag också upplevt. I samma situation när man slumrat till lite också. Detta hände vid 3 tillfällen samma natt. Hade väldigt svårt att få grepp på om det verkligen hade hänt eller ej när jag vaknade till vid dessa tillfällen. Visste inte om jag bara var nojjig och hade "drömt" det eller om det skett på riktigt. Dagen efter satt jag dock med viss smärta, lik den man får efter träning, i vadmuskler samt fotleder.
Citera
2008-10-21, 05:52
Bannlyst
På ett dygn har jag som mest tagit 2000 mg. På ett intag har jag som mest tagit 700-800 mg. Har aldrig krampat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in