2008-05-19, 19:38
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Tolk måste vara det ultimata invandrarjobbet såsom utvecklingen har blivit och med dom regler som finns. Med ökande anhöriginvandring, dom nya lättnadsreglerna för arbetskraftsinvandring och papperslösa flyktingar som får rätt till gratisvård behövs fler och fler tolkar...och som positiv bieffekt kommer all skatt som tolkarna betalar att hjälpa till att finansiera åldringsvården av ursprungssvenskarna

http://sydsvenskan.se/malmo/article324065.ece

.

Ett annat vanligt Blattejobb i Sverige lär vara som personliga assistenter åt sina egna inavel och andra anhöriga i hemmet.
2008-05-19, 20:50
Medlem
Mikeyys avatar
Jag tycker faktiskt att någon typ av arbetsläger skulle va en perfekt lösnining. Finns mycket skog i norrland som dom skulle kunna avverka, träver nog inte så jättemycket utbildning ifall det gör på ett simpelt sätt.
Senast redigerad av Mikeyy 2008-05-19 kl. 21:19.
2008-09-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Ett annat vanligt Blattejobb i Sverige lär vara som personliga assistenter åt sina egna inavel och andra anhöriga i hemmet.
Jag måste återkomma till tolkförslaget-nu ger det trygghet åt nysvenskar i vården och i takt med att alltfler nysvenskar anställs i vården kommer tolkning att ge trygghet åt de äldre gammelsvenskarna när anställda nysvenskar inte är säkra på sin svenska -tolk är det ultimata migrantyrket (när tolkarna lärt sig bra svenska)
Citat:
-  Vi har skrivit många avvikelserapporter till tolkförmedlingarna och landstinget. Vi orkar inte skriva fler, det tar för mycket tid från vårdarbetet, säger Britta Sundel. Problemen handlar bland annat om att tolkarna inte kan tillräckligt bra svenska, kommer för sent eller inte alls.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=824697

.
2008-09-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Den annars så förnämlige moderatorn Ikh låste förra natten en tråd som handlade om det och gav mig i uppdrag att omformulera frågeställningen.

Ja, jag inspirerades av M_A_R från en annan tråd samt några starköl då som nu.

Nu är det ju så här att det VÄLLER in hit flera tiotusentals Blattar hit om året från andra sidan jordklotet. VAD kan vi använda dem till i den typ av industrier och övrigt lönearbete som finns i Sverige?

Kan man sätta Achmed på CNC-maskinen direkt, Fatima på att byta katetrar på gamlingar osv här utan vidare? Nej, knappast utan att massor av resurser måste läggas på att få dem att begripa vad man har en tandborste till och ni förstår här hur oerhört mkt resurser det måste till mer för att få dem anställningsbara på den reguljära arbetsmarknaden.

Frågan är dessutom om det inte blir billigare att låta de helt kulturellt apartade Blattarna leva på bidrag helt istf att ödsla resurser på att få dem i arbete som inte finns åt dem här såvida vi inte inför att de skall vara sopsorteringsvardar, skoputsare i gatuhörnen, bilruteputsare vid stoppljusen osv som i de flesta andra riktigt mångkulturella länderna.

Så, vad skall vi ha Blattarna till? Förslag?

Självklart KONTORS arbete Chefer på volvo, scandia , ahmed som stor bank chef .
och ALI som kommunal chef . Fatima som ishockey tränare för 3 kronor . och Mustafa som fotbollstränare för svenska landslaget.
2008-09-07, 22:23
Bannlyst
Såg ett inslag om direkt nummer för äldre där de hade 2 muslimska kvinnor

Just kundtjänst verkar passa muslimska kvinnor bäst, då behöver dom inte oroa sig för att gå ut, tänka på slöjan eller anpassa sig till regler som ska gälla alla som hygien
2008-09-07, 23:00
Medlem
Man kan inte dra alla blattar över en kam.
Finns säkert kvalificerade jobb till en del.
Problemet är att Sverige tagit in åt helvete för många utan utbildning etc.
Vi har fått skräpet vilket situationen i t.ex. Rosengård så bra illustrerar.
Sen kan man inte jämföra muslimska blattar med kristna .
Det är för det mesta en enorm skillnad.
Till Sverige söker sig folk som inte vill arbeta utan vet att man kan leva på bidrag.

Vill man göra karriär är inte längre Sverige det land man i första hand man söker sig till med låga löner och höga skatter och en analkande välfärdskatastrof..
2008-09-08, 02:25
Medlem
Vill man utvandra till Kanada eller till Australien som flykting, anhörig eller helt enkelt utvandrare, så måste man bevisa att man ska kunna försörja sig. Men då ska de som i övrigt kan försörja sig självklart välja Kanada eller Australien eftersom de är mycket trevligare och roligare än Sverige.

I Sverige tänker politikerna på långsikt istället. År 2030 om inte något drastiskt görs idag ska Sverige bli underbefolkat pga hög livskostnad och brist på arbetskraft. Därför importerar man massor med desperata folk då vet man att om inte den första generationen är tillräcklig produktiv, den andra eller tredje kommer att arbeta livet av sig särskilt inom servicebranschen.
2008-09-08, 03:23
Medlem
W.Schellenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Vill man utvandra till Kanada eller till Australien som flykting, anhörig eller helt enkelt utvandrare, så måste man bevisa att man ska kunna försörja sig. Men då ska de som i övrigt kan försörja sig självklart välja Kanada eller Australien eftersom de är mycket trevligare och roligare än Sverige.

I Sverige tänker politikerna på långsikt istället. År 2030 om inte något drastiskt görs idag ska Sverige bli underbefolkat pga hög livskostnad och brist på arbetskraft. Därför importerar man massor med desperata folk då vet man att om inte den första generationen är tillräcklig produktiv, den andra eller tredje kommer att arbeta livet av sig särskilt inom servicebranschen.

Så länge vi ger dessa parasiter livslång försörjning via ett hål i väggen (F-kassa), kommer dom inte lyfta ett finger här.
2008-09-08, 10:31
Bannlyst
På den skolan där jag går, där finns det invandrare som även läser till samma yrke som jag och andra yrken inom byggbranschen. Dessa nissar kan inte ett ord på Svenska, utan de måste ha sin kamrat med sig hela tiden som är bra på Svenska och som översätter åt dom.

En kille från Oman t ex. Han gjorde uppgifter i en bok som var på Svenska. När jag kom in för att kolla lite för skojs skull, så var han inne på Google Translate där han översatte allting till sitt eget språk för att han inte kunde Svenska alls.

På våran skola kanske vi är 30 st, säger vi. 14 st av dessa är "icke" vita. Utan svarta som kol och luktar satan. 10 utav dessa svart kan inte prata Svenska. Utan när vi pratar med någon utav dom så måste en kompis till dom komma till undsättning för att översätta från Svenska till deras modersmål.

Hur ska dessa komma in i arbetslivet när de knappt kan Svenska? Har pratat med en del av dessa och de extraläser inte ens Svenska på SFI.

Köra tunnelbana, baka pizza eller städa Centralstationen är mina alternativ.
2008-09-08, 12:44
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tror att ett bra sätt att börja på är att tillfråga dem vad de sysslat med innan de kom till Sverige. Tro det eller ej, men i de flesta länder jobbar man faktiskt.
Ska man tro Mona Muslim så är dom ju hjärnkirurger och raketforskare dom festa av dom, så kan väl inte vara så svårt hitta avancerade arbeten till dom..
2008-09-08, 12:54
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red_Sea

Köra tunnelbana, baka pizza eller städa Centralstationen är mina alternativ.

Tycker jag absolut inte, att köra tunnelbana innebär att de ska ha ansvar över andra människors liv och hälsa. Detta är definitivt något som inte Blatten ska ägna sig åt.
2008-09-08, 19:49
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Jag måste återkomma till tolkförslaget-nu ger det trygghet åt nysvenskar i vården och i takt med att alltfler nysvenskar anställs i vården kommer tolkning att ge trygghet åt de äldre gammelsvenskarna när anställda nysvenskar inte är säkra på sin svenska -tolk är det ultimata migrantyrket (när tolkarna lärt sig bra svenska)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=824697

.

Ja, det verkar som om Blattejobben oftast består av att serva den egna folkgruppen i Sverige via löner från offantliga sektorn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in