2008-05-03, 16:10
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Har tyvärr med löne läget att göra också.
I sverige kan man inte betala människor på okvalificerade jobb väldigt låg lön eftersom dem inte skulle klara sig överhuvudtaget på den lönen.I Sverige är kostnadsläget väldigt högt.

Ja här kan vi inte bo i oisolerade skjul och plocka bananer från träden.
2008-05-03, 16:14
Medlem
kess avatar
Migrationsverket
2008-05-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul

En gruva i Kiruna eller någon dumpplats för radioaktivt kärnbränsle. När de inte sliter för 10kr/timmen får de bo i taggtrådsinringade baracker.

Arbeit macht frei.

Hahaha! Vi skulle kunna ta in en massa invandrare och dem hopp om välfärd osv men när de kommer in i Sverige så tvingas de in i smutsiga fabriker och ned i farliga gruvor och får inget betalt alls!
2008-05-03, 16:32
Medlem
Prologics avatar
Citat:
Vilka konstruktiva diskussioner i den här tråden. Flashbacks I&I måste verkligen dra till sig samhällets mest obegåvade individer

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Som jag tidigare skrev har förmodligen väldigt många av dem jobbat i sina hemländer. Oavsett om man bor i Iran, Irak, Syrien eller Palestina så krävs det att man kan försörja sig. Det kommer inga stekta sparvar flygande om du nu trodde det. I dessa länder finns byggnader, industrier, sjukhus, affärer, restauranger, skolor och tillverkning av olika saker för att samhället ska fungera. Det första man måste göra är självklart att ta reda på vad den invandrade har för kompetens och sedan kanske anpassa deras kompetens till svenska förhållanden. Så har man gjort med sjuksköterskor och lärare. Jag vet att obegåvade främlingsfientliga inte tycker att samhället ska betala det, men kan man få en invandrare att bli lärare på ett till två år istället för fyra och ett halvt år som det tar för en svensk så är det ingen dålig investering.

Vad jobbar du med själv? Jag får för mig att lite väl många av de främlingsfientliga som sitter här och gnäller dygnet runt, själva är bidragsparasiter som inte har ett vanligt hederligt jobb. Mycket tyder på det.

Onekligen sant! att befinna sig i ett stadie som är galaxer ifrån verklighet är nästan ett bevis på inaktivitet under vardagen som pågått väldigt länge. Den totala oförmågan på utveckligen blir en naturlig följd. Jag tror att dessa så kallade individer hatar sig själva så pass mycket att de tvångsmässigt skapar andra hatobjekt för att på nåt vis kunna känna suvernitet, därmed sväljer vilken propaganda som helst i form av bla, sverigedemokraternas predikan eller liknande i hopp om att kunna roffa åt sig det tillfälliga överskott som hypotetisk kan uppstå och kanske även kunna agera som mer betydelsefulla figurer i samhället, om de får som de vill dvs, slänga ut alla " svartingar " gamla nazi-tyskland är ett bra exempel.
Hur som helst, extremt intressanta objekt att studera.
2008-05-03, 17:03
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prologic
Massa ovidkommande rappakalja.

Topic är vad vi skall sysselsätta alla dessa Blattar som VÄLLER in hit med för arbeten. Förslag? Eller skall dessa undantas från arbetslinjen?
2008-05-03, 18:55
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Om man enbart skall se det ur ett helt renodlat ekonomiskt perspektiv utan humanism så är nog en tysk slags "endlösnung" mest ekonomisk. Själv är jag lite mjuk och tycker det räcker med att man tar bort bidragen för dem och låter dem klara sig bäst de kan. Man är ju trots allt bara människa.
2008-05-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Topic är vad vi skall sysselsätta alla dessa Blattar som VÄLLER in hit med för arbeten. Förslag? Eller skall dessa undantas från arbetslinjen?

De flesta invandrare som "väller" in hit till Sverige har nog högre IQ än du.

Alla blattar som kommer hit är inte bönder. Jag slår vad om att de flesta har en högre utbildning än du.
2008-05-03, 21:21
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehvao

Alla blattar som kommer hit är inte bönder. Jag slår vad om att de flesta har en högre utbildning än du.

Det är antagligen därför man ser blattar av allehanda slag springa runt i centrum av städerna där dom bor.
Det under ordinarie arbetstid för de som orkar försörja sig själv.
Smarta blattar behöver inte jobba!
2008-05-03, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tehvao

Och ändå kommer många hit p.g.a falska grunder.
2008-05-03, 21:41
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeah´s

Även högre utbildningar i U-länder håller en sämre standard. Se på totalitära länder som tex Iran. Dom försöker hålla sig extremt isolerade från västinfluenser, och per automatik också de senaste rönen inom vår forskning. Framsteg börjar oftast med teorier, västifierade-teorier ses ofta som något fienligt i dessa länder och förkastas innan de hunnit rota sig i respektive läroverk.
Det går alltså inte att hålla en hög utbildningsstandard i totalitära u-länder, där det varken finns pengar eller utrymme för "västifierade" teorier.
Först och främst borde man alltså ta diktatorerna av daga, och sedan tilsätta en demokratisk regering och bra utbildningsministrar. Något som också skulle minska invandringen rejält!

http://uk.youtube.com/watch?v=0cDR_CK-tfI

http://uk.youtube.com/watch?v=VUaCMIYYTNE

Dra huvudet ur röven, tack.
2008-05-03, 21:49
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Om man enbart skall se det ur ett helt renodlat ekonomiskt perspektiv utan humanism så är nog en tysk slags "endlösnung" mest ekonomisk. Själv är jag lite mjuk och tycker det räcker med att man tar bort bidragen för dem och låter dem klara sig bäst de kan. Man är ju trots allt bara människa.
Var det inte du som sa att du, praktiskt taget, onanerade till bilder på svältande somalier och andra i Afrika?
2008-05-03, 21:55
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Har läst det och har ingen nätkälla. Finns fler som gjort hänvisningar här.

SL är ett stort företag med många tjänster. De som kräver minst kunskaper har svartskallar patent på. Går du upp en bit i organisationen ska du se att det är vitt överlag.

Är inte kollektivtrafiken i Stockholm en av de få ställen där det har kvoterats in mycket utländskt patrask även på högre nivåer?
Det skulle kunna vara förklaringen till att planeringen fungerar så dåligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in