Citat:
Vilka konstruktiva diskussioner i den här tråden. Flashbacks I&I måste verkligen dra till sig samhällets mest obegåvade individer
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Som jag tidigare skrev har förmodligen väldigt många av dem jobbat i sina hemländer. Oavsett om man bor i Iran, Irak, Syrien eller Palestina så krävs det att man kan försörja sig. Det kommer inga stekta sparvar flygande om du nu trodde det. I dessa länder finns byggnader, industrier, sjukhus, affärer, restauranger, skolor och tillverkning av olika saker för att samhället ska fungera. Det första man måste göra är självklart att ta reda på vad den invandrade har för kompetens och sedan kanske anpassa deras kompetens till svenska förhållanden. Så har man gjort med sjuksköterskor och lärare. Jag vet att obegåvade främlingsfientliga inte tycker att samhället ska betala det, men kan man få en invandrare att bli lärare på ett till två år istället för fyra och ett halvt år som det tar för en svensk så är det ingen dålig investering.
Vad jobbar du med själv? Jag får för mig att lite väl många av de främlingsfientliga som sitter här och gnäller dygnet runt, själva är bidragsparasiter som inte har ett vanligt hederligt jobb. Mycket tyder på det.
Onekligen sant! att befinna sig i ett stadie som är galaxer ifrån verklighet är nästan ett bevis på inaktivitet under vardagen som pågått väldigt länge. Den totala oförmågan på utveckligen blir en naturlig följd. Jag tror att dessa så kallade individer hatar sig själva så pass mycket att de tvångsmässigt skapar andra hatobjekt för att på nåt vis kunna känna suvernitet, därmed sväljer vilken propaganda som helst i form av bla, sverigedemokraternas predikan eller liknande i hopp om att kunna roffa åt sig det tillfälliga överskott som hypotetisk kan uppstå och kanske även kunna agera som mer betydelsefulla figurer i samhället, om de får som de vill dvs, slänga ut alla " svartingar " gamla nazi-tyskland är ett bra exempel.
Hur som helst, extremt intressanta objekt att studera.