2008-05-02, 20:17
Medlem
AdamJ5s avatar
Datorn, en alu iMac på 20", börjar kännas seg nu. Startup tiden nu är ca. 60 sekunder, jämtemot de 23-24 sek som jag mätte upp när jag skaffade den. Har använt 200 gb av hårddisken, och jag undrar om det skulle hjälpt att återfå den gamla prestandan genom att lägga över allt skit till en extern hårddisk? Och om så, skulle prestandan hållt i sig?

Tack.
Citera
2008-05-03, 23:41
Medlem
Med tanke på att Firewire har betydligt lägre överföringshastighet än SATA, är det osannolikt att det skulle gå så mycket fortare ens om hårddisken i sig skulle vara snabbare. Med tanke på att starttiden har ökat sedan du köpte datorn, ska du nog snarare kolla om du har installerat onödiga program som startas när du slår på datorn.
Citera
2008-05-04, 13:34
Medlem
AdamJ5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Med tanke på att Firewire har betydligt lägre överföringshastighet än SATA, är det osannolikt att det skulle gå så mycket fortare ens om hårddisken i sig skulle vara snabbare. Med tanke på att starttiden har ökat sedan du köpte datorn, ska du nog snarare kolla om du har installerat onödiga program som startas när du slår på datorn.

Du kanske missförstod mig; jag skulle haft all min musik och film osv. på en extern HD. Själva operativsystemet skulle finnas på iMacens HD.
Citera
2008-05-04, 14:15
Medlem
hdd

Det gör knappt någon skillnad om du har en näst intill full hårddisk eller tom
Har ~1 gb ledigt på min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem