2008-05-02, 19:03
Medlem
Memas avatar
Har köpt dessa:

http://www.halens.se/ProductPage.aspx?pid=028194&mid=151

Men jag har en känsla av att de kommer att bli stående i garderoben. Vet faktiskt inte något lämpligt tillfälle då jag kan ha på mig dessa. Är inte intresserad av krog och pub. När jag ska träffa mina kompisar blir det oftast på ett café. Fester är sällsynta i min bekantskapskrets. Och på mitt jobb har vi aldrig fester. Senaste festen jag var på var min brors bröllopsfest för 2 år sedan. Hade köpt så snygga skor men en vecka innan bröllopet skadade jag mig rejält i ena benet. Benet och foten var så svullna så de skorna kunde jag glömma. Har fortfarande inte använt dem. Och nu har jag alltså köpt ett par nya utan att egentligen ha något tillfälle att ha på mig dessa. Att ställa till med en fest bara för att ha på mig mina skor känns mycket långsökt. Har ingen anledning att fira något och bor i en liten etta där fester inte alls känns självklara att klämma in. Och på kontoret funkar de definitivt inte. Inte de skönaste skorna att shoppa i och de 30 min det tar att gå till jobbet i city tillbringar jag gärna i bekvämare skor.

Har du något tips om något ställe/tillfälle där jag kan ha på mig dessa läckra skor?
2008-05-02, 19:08
Medlem
Om du raggar upp en kille så kan du ju ha skorna på dig medan ni älskar. Många killar går igång på porriga skor. Det skulle ha varit lite högre klackar på dom bara.
2008-05-02, 19:16
Medlem
Bajsfacistens avatar
Låter som ett jättebra och nödvändigt köp.
2008-05-02, 19:21
Medlem
Memas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowski
Om du raggar upp en kille så kan du ju ha skorna på dig medan ni älskar. Många killar går igång på porriga skor. Det skulle ha varit lite högre klackar på dom bara.

Jag har redan en karl och är nöjd med honom. Varken han eller jag tänder på att ha skor i sängen. Annars ett bra tips

Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Låter som ett jättebra och nödvändigt köp.

Kanske inte. Men snygga var de
2008-05-02, 19:58
Medlem
Coq Rouges avatar
Vart vill du komma med denna tråden? Menar du på 100% allvar att någon annan ska tala om för dig när du ska ha dina skor på dig? Vart är världen på väg
2008-05-02, 20:26
Medlem
Memas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coq Rouge
Vart vill du komma med denna tråden? Menar du på 100% allvar att någon annan ska tala om för dig när du ska ha dina skor på dig? Vart är världen på väg

Inte ens min karl kan säga åt mig vad jag ska ha på mig och när jag ska ha på mig det. Jag bestämmer själv och är envis 45-årig kärring som går mina egna vägar. Men i mitt vanliga liv finns det få tillfällen att klä upp sig. Och jag har dålig fantasi när det gäller att komma på tillfällen när man klä upp sig om man inte vill gå på krog och pub och aldrig går på fester. Om detta för dig är ett tecken på att världen är på väg åt fel håll så får det väl vara det. Jag kan tänka mig att det finns mycket värre tecken som visar att världen är på väg åt fel håll...
2008-05-02, 20:29
Medlem
BobbyChengers avatar
onödigt köp.. typiskt kvinnor att köpa tonvis med skor.
2008-05-02, 20:34
Medlem
Memas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyChenger
onödigt köp.. typiskt kvinnor att köpa tonvis med skor.

Jag har inte på något sätt tonvis med skor. De ryms på golvet i en garderob.
2008-05-02, 20:35
Medlem
jumpcuts avatar
Vad sägs om att helt enkelt vara lite vardagssnygg? Ha på dig dem när du går till affären en dag kanske, det är ju alltid trevligt för självkänslan att vara lite extra snygg då och då.
2008-05-02, 20:47
Medlem
Memas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Vad sägs om att helt enkelt vara lite vardagssnygg? Ha på dig dem när du går till affären en dag kanske, det är ju alltid trevligt för självkänslan att vara lite extra snygg då och då.

Mmmm gillar tanken, men det tar en halvtimme att gå till city där mataffären finns. Och halvtimme åt motsatt håll till det närmaste köpcentrumet. Och jag har varken bil eller körkort. Så det brukar bli mer bekväma skor för att undvika blåsor. Eftersom jag bor så pass nära city och i ett område som mest består av villor så slutar bussarna gå nu när det är varmt och läge för lite snygga skor.

Äh, jag får ta fram skorna och ställa dem i bokhyllan som en vacker prydnad
2008-05-02, 20:49
Medlem
Coq Rouges avatar
Jag får lite vibbar av att du trollar lite
2008-05-02, 20:55
Medlem
Memas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coq Rouge
Jag får lite vibbar av att du trollar lite

Va???? Läs mina andra inlägg så märker du att jag inte är ett troll eller att jag trollar. Jag är faktiskt en 45-årig kvinna som köpt dessa skor och plötligt insett att jag nog inte har något tillfälle att ha på mig dessa. Så enkelt är det. Jag snackade med Konfucius om detta i ett pm idag och kom senare på att jag skulle starta en tråd om det. I min vildaste fantasi trodde jag inte jag skulle bli betraktad som ett troll bara därför eller att jag skulle vara ett tecken på att världen är på väg åt fel håll
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in