• 1
  • 2
2008-05-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jävlar
Härligt härligt jaja, min tanke när jag skrev det här var typ en enkel lek man kan leka med någon man bara känner lite ytligt typ vid den pinsamma tystnaden när man sitter i lunchrummet på jobbet.

Jag vet inte om jag tycker att "pricka tvåan" är så socialt lämplig i det läget

Vafan lekar är ju sånt man gör första dagen i skolan för att veta vad alla heter osv. Bättre att snacka om t.ex. sport eller något för att se om ni har något gemensamt.
Citera
2008-05-06, 05:17
Medlem
DenGamleKaptens avatar
Vafan, SPORT av alla jævla æmnen? Møjligen kan man om man snabbt vill ta reda på om personen i fråga ær helt værdeløs som sællskap fråga om utgången i senaste La Liga matchen. Får man ett svar ( i form av "Lazio krossade Inter med 3-0! Jag ær så jæævla lycklig!) kan man pricka av personen som oviktig samt ointressant.

Att leka nån typ av lek skulle jag uppskatta. Då det ær mer konstruktivt och faktiskt kanske leder någonstans. Får man nån att stælla upp på en lek, i vilken form det vara månde, ær personen garanterat øppen och kan bjuda på sig sjælv. SKITBRA

Mer lek, mindre sport!
(Men sport ær ju iofs också lek.... Bara det att utøvarna och publiken ær primitiva nog att gøra det till ett sådant spektakel!)
Citera
2008-05-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenGamleKapten
Vafan, SPORT av alla jævla æmnen? Møjligen kan man om man snabbt vill ta reda på om personen i fråga ær helt værdeløs som sællskap fråga om utgången i senaste La Liga matchen. Får man ett svar ( i form av "Lazio krossade Inter med 3-0! Jag ær så jæævla lycklig!) kan man pricka av personen som oviktig samt ointressant.

Att leka nån typ av lek skulle jag uppskatta. Då det ær mer konstruktivt och faktiskt kanske leder någonstans. Får man nån att stælla upp på en lek, i vilken form det vara månde, ær personen garanterat øppen och kan bjuda på sig sjælv. SKITBRA

Mer lek, mindre sport!
(Men sport ær ju iofs också lek.... Bara det att utøvarna och publiken ær primitiva nog att gøra det till ett sådant spektakel!)

Bra att du läser allt jag skriver.. jag skrev t.ex. Sport eller något annat...
Citera
2008-05-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coppy
Vafan lekar är ju sånt man gör första dagen i skolan för att veta vad alla heter osv. Bättre att snacka om t.ex. sport eller något för att se om ni har något gemensamt.

Men gemensamma ämnen är ju så jävla ordinärt och tråkigt

Ska det vara så svårt att hitta en bra och enkel lek ?!
Citera
2008-05-11, 01:25
Medlem
Brajias avatar
Cold reading? Bara en tanke, hade varit kul att testa...
Citera
2008-05-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Cold reading? Bara en tanke, hade varit kul att testa...

cold reading?
Citera
2008-05-13, 11:02
Medlem
Etchions avatar
Min första tanke (efter pricka 2an såklart )

http://www.tabletopics.com/
Citera
2010-11-14, 21:38
Medlem
Blazinghounds avatar
Sanning eller Konka brukar funka !
Citera
2010-11-16, 10:45
Medlem
Äggulestafett är en klassiker. Iaf i studentkretsar. Tar garanterat bort hämningar och öppnar för samtal.

Går ut på att indelad i tävlande grupper snabbast möjligt flytta äggula mellan munnar utan att den går sönder...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in