Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-02, 15:31
Medlem
fishermans avatar
Hejsan!
Har ett väldigt jobbigt problem med min laptop. Är modellen HP Pavilion DV9000. Under en 3 veckors period så har jag väldiga problem att starta min dator. Jag hör att datorn "startar" normalt men jag får ej någon bild alls, också när man startar så kommer det 3 höga pip, 1 lång och 2 snabba pip. Ibland får jag hålla på nån timme sedan startar datorn normalt men nu har den ej startat på drygt 14 timmar. Någon som kan hjälpa mig??

Tack på förhand.

P.S jag är väldigt okunnig när det kommer till datorer så "lättsamma" svar uppskattas.

Tack igen
Citera
2008-05-02, 18:27
Bannlyst
Kolla bland alla papper du fått med datorn, det borde finnas någonstans i manualen där du kan se vad dom olika ljudsignalerna betyder.

Har du inte kvar manual och sånt kanske du kan lyckas hitta det om du googlar på din datormodell, dem på HP kundservice kanske kan ge dig någon information med om du absolut inte hittar någon information på nätet.
Citera
2008-05-02, 18:41
Medlem
2biass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisherman
Hejsan!
Har ett väldigt jobbigt problem med min laptop. Är modellen HP Pavilion DV9000. Under en 3 veckors period så har jag väldiga problem att starta min dator. Jag hör att datorn "startar" normalt men jag får ej någon bild alls, också när man startar så kommer det 3 höga pip, 1 lång och 2 snabba pip. Ibland får jag hålla på nån timme sedan startar datorn normalt men nu har den ej startat på drygt 14 timmar. Någon som kan hjälpa mig??

Tack på förhand.

P.S jag är väldigt okunnig när det kommer till datorer så "lättsamma" svar uppskattas.

Tack igen

Jag hadde samma problem med min, det visade sig att moderkortet hade gått sönder så jag fick lämna in den på verkstad...
Citera
2008-05-03, 00:29
Medlem
En ren chansning men det skulle kanske kunna vara batteriet på moderkortet?
Citera
2008-05-03, 15:09
Medlem
RoLLiTs avatar
Haft liknande problem, och det var moderkortet. Fick byta hela moderkortet. Men det kanske bara är batteriet.

Kanske kan få information om problemet här
http://www.computerhope.com/beep.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in