2008-05-02, 10:56
Medlem
Drapåtrissors avatar
Dom flesta negrer och araber har krulligt hår men varför? Naturen har oftast en mening med olika gener. Men vad skulle krulligt hår kunna vara till för nytta?
Citera
2008-05-02, 12:03
Bannlyst
Det är väl en genetisk missbildning precis som när råttor blir "rexade"?
Citera
2008-05-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
Det är väl en genetisk missbildning precis som när råttor blir "rexade"?
Alltså samma orsak som att andra folkslag inte har krullig hår.
Citera
2008-05-02, 13:26
Medlem
Jomazis avatar
För att svett ska kunna avdunsta ifrån huvudet och kyla ner det. Vårt raka hår har motsatt syfte och är ett otyg i varmt klimat.

Citera
2008-05-02, 13:31
Medlem
RealMadrid852s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
För att svett ska kunna avdunsta ifrån huvudet och kyla ner det. Vårt raka hår har motsatt syfte och är ett otyg i varmt klimat.

Tack för svaret din bildade jävel!
Citera
2008-05-05, 21:39
Medlem
Pais avatar
skyddar väl mot solen med antar jag
Citera
2008-05-06, 11:57
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Dom flesta negrer och araber har krulligt hår men varför? Naturen har oftast en mening med olika gener. Men vad skulle krulligt hår kunna vara till för nytta?

Det krulliga håret ger en värmeisolerande luftkudde som förhindrar att hjärnan blir stekt i Afrikasolen. Det är bara toppen av afron som måste dras med det extrema solljuset men eftersom det är svart så slipper inga solstrålar igenom och träffar skalpen. Som att ha ett inbyggt parasoll. Vi svennar däremot får värmeslag direkt om vi inte skyddar huvudet i sådan solstrålning. Platt, ljust hår är lika med säker död på den afrikanska savannen. Afrikaner har dessutom inbyggt solskydd som skyddar mot UVstrålning och hudcancer.
Och med krulliga araber så menar du antagligen nordafrikaner som libyer och egyptier. De har krulligt hår genom många sekler av ingifte med svarta afrikaner. Libaneser och saudier har sällan krulligt hår. Så ser du en arab med krulligt hår så vet du vilken del av arabvärlden han kommer ifrån.
Senast redigerad av Sadoman 2008-05-06 kl. 12:00.
Citera
2008-05-16, 23:29
Bannlyst
jösses, ni tror väl att araber och negrer är besläktade?

Det arabiska lockiga håret i främst Jemen och Nordafrika är inget mikronfonliknande negerhår som är snustorrt och en decimeter långt i utdraget tillstånd.
Det är istället mer såhär (killen längst till höger)
http://static.flickr.com/67/200918246_0414be1eec_o.jpg

Huruvida det är naturligt arabiskt eller resultat av utspätt negerblod från slavar eller veddodiskt blod från pur-araber av veddoid ras är inte uppklarat.

På arabiska halvön är nog fler araber besläktade med indiska veddas än med negrer från Afrika. Dock är araber från detta område groteskt fula, hör till jordens skabbigaste troll.
Citera
2008-05-19, 12:47
Medlem
Jag är väldigt förvånad över TS fråga om att araber har lika krulligt hår som Negrer. Araber har fan banne mig inte alls samma hårform som Negrer. Jag har fan bott 6 månader i Dubai så jag vet vad jag snackar om. Arabers hårform är snarare likt indiers, d.v.s vågigt för det allra mesta
http://www.picturescolourlibrary.co.uk/loreswithlogo/2143877.jpg
Citera
2008-06-26, 12:32
Medlem
Araber kan ha afro hår , men det är inte alls många.
Kanske 1 av 20 alltså 5% har afrohår om ens det av araber.
Citera
2008-06-28, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vilken värld lever du i? Araber har inte alls krulligt hår. Kanske lite mer lockigt än svenskar, men inte krulligt som i afrokrull.

Och peka inte ut någon bild på en arab-neger hybrid i ett försök att "ha rätt".

bra sagt, Elias!

och krulligt/lockigt hår i Jemen, Oman m.m kommer från veddoider och inte från negrer.

Kolla på denna omanier av extrem veddoid, nästan australoid, ras
Senast redigerad av Sörmland_Knutte 2008-06-28 kl. 22:39.
Citera
2008-08-03, 21:50
Medlem
suetoniuss avatar
Jag vet inte om någon har varit inne på det men eftersom "negroiders" hår är vattenavstötande så kunde det ju ha någonting med överlevnad i en varm och fuktig miljö att göra?. Orakade europiders könshår samt hår under armarna är väl också hyfsat vattenavstötande? "Negrer" är ju inte världsbäst på simning men däremot så borde de väl ha utsatts för en hög luftfuktighet i djungeln och även kraftiga skyfall under regnperioden. Därmed uppkom en fenotyp för att stöta bort vatten. De som gillade att simma lär ju också ha blivit uppätna av krokodilerna medan de som höll sig på land och sprang korta sprintruscher för att unkdomma geparderna överlevde. Nordbor som på sommaren tog sig ett dopp hade inget att frukta och kunde t.o.m passa på att fånga fisk. Därför blev Jonny Weismuller (Tarzan) och inte Jessie Owens världsmästare i simning!
Senast redigerad av suetonius 2008-08-03 kl. 22:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in