2008-05-01, 18:34
Medlem
I Sverige är det privatskolorna som är bäst , utan tvekan. Men vilken är den bästa enligt ni här på Flashback?
Själv skulle jag tro Enskilda Gymnasiet i Stockholm.
Citera
2008-05-01, 18:57
Bannlyst
dammsdal i vingåker, är otroligt bra och släpper ut många med otroligt bra betyg, tyvärr inte så stor bredd dock.
Citera
2008-05-01, 19:05
Medlem
Riktigt bra Dr Stein.

Sjalv skulle jag saga att EG ar forlegat. Viktor Rydberg vid Odenplan ar riktigt bra.
Citera
2008-05-01, 19:40
Medlem
shanghais avatar
Varför bry sig så mycket vilket gymnasium man går på? Samma kurslitteratur överallt och då spelar läraren mindre roll.

Senare i livet kommer aldrig någon arbetsgivare fråga vilket gymnasium du gick på.
Citera
2008-05-01, 19:42
Medlem
Kanzlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
Varför bry sig så mycket vilket gymnasium man går på? Samma kurslitteratur överallt och då spelar läraren mindre roll.

Senare i livet kommer aldrig någon arbetsgivare fråga vilket gymnasium du gick på.

För att man tillgodogör sig mer kunskap och får bättre studievanor om man går på ett gymnasium där det inte är fult att vara begåvad och plugga.
Citera
2008-05-01, 19:44
Medlem
Vad skiljer en privatskola från en friskola? Trodde en privatskola var en skola där man var tvungen att betala för att gå, men det behöver man mig veterligen inte göra på vare sig EG eller VRG.
Citera
2008-05-01, 19:47
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av super-sören
Vad skiljer en privatskola från en friskola? Trodde en privatskola var en skola där man var tvungen att betala för att gå, men det behöver man mig veterligen inte göra på vare sig EG eller VRG.
Det behövde man göra förut på EG iaf, möjligt att det har ändrats på senare år.
Citera
2008-05-01, 19:59
Medlem
chaoswithins avatar
Sigtunaskolans Humanistiska Läroverk - Jag hade en chans att få gå där men sumpade den, mitt livs största misstag.
Citera
2008-05-01, 20:07
Medlem
Bästa privatskola?

Lägger min röst på företagsägda gymnasiumskolor, t.ex. Göranssonska (ägs av sandvik) oerhört fin skola, hård skolgång, garanterad sommarjobb, garanterad arbete erfteråt, du kan utbilda dig till vad som helst efteråt, bra könsfördelning.

Ett av mina livs största misstag att jag inte sökte in dit
Citera
2008-05-01, 20:10
Medlem
GTG här i Göteborg är väldigt bra.
Citera
2008-05-01, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungapa
Riktigt bra Dr Stein.

Sjalv skulle jag saga att EG ar forlegat. Viktor Rydberg vid Odenplan ar riktigt bra.
trodde ingen skulle lista ut vad det var för någon skola
den kanske är väl(ö)känd?
Citera
2008-05-01, 21:02
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr stein
trodde ingen skulle lista ut vad det var för någon skola
den kanske är väl(ö)känd?
Första jag gjorde var att googla den och småskratta lite åt din formulering
Citera