Ja, jag har sett hur man gr och skall genast frska komma ihg det hela. Det r 3 mn som str i kn till Sankte Per och de mste alla visa sin biljett. Den tredje mannen har i kn vikt ett pappersflygplan, men han har inte heller ngon biljett. Nr:1 i kn ber honom desperat att ge honom NGONTING, VAD SOM HELST, s han tminstone fr en chans. D river mannen pappersplanet p lngden och ger honom den smalaste delen. Nr:1 ger papperet till SP som vecklar upp papperet som nu faller i 4 delar vilka i sin tur kan vecklas upp. Nr han gr det blir delarna 4 bokstver som bildar ordet "HELL". SP sger: Aha, jag frstr, varp han lter hissen med mannen i ka ner till helvetet.
Mannen som nu str fre honom och r frst i kn ber honom om samma sak, fr det enda de sett r att den frste mannen fick g in i hissen till himlen. Mannen med det rivna planet, river det lngs med men nu i tv likadana delar och ger mannen den avrivna delen. Nr SP nu vecklar upp denna pappersbit blir det i 3 delar, men ihopsatt bildar bitarna ett hakkors. SP sger varsgod in och pekar p hissen. ter igen far hissen ner i helvetet. S lmnar den siste mannen ver den lnga, smala pappersbit han har kvar och SP vecklar upp den. Denna bit r endast i ett stycke och uppvecklad formar det ett perfekt kors. D ler SP och sger du r vntad kre man. Vlkommen till ditt nya hem. Mannen stiger in i hissen och ker s upp till Gud och frid.
S berttar man historien samtidigt som man viker ett riktigt pappersplan som man mycket enkelt gjorde i skolan. Papperet som man startar vika, mste vara en perfekt kvadrat nr man startar, sen river man planet underifrn i 3 delar och den man viker upp sist r den versta delen av planet lngs med hela planet. Jag mste sjlv vika ett gng nu tills jag kommer p precis hur mnga vikningar man skulle gra. Man viker 3-5 gnger.
Den frste som klarar det kan vl skriva in hr hur det var, fr det r en stencool grej att gra p puben fr att hnfra en brud!

Lycka till!!