Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
installera programmet är en början iaf

rota lite i programmet, det är inte så svårt program
Haha! Man tackar.

Du hade rätt, det var ju inte det svåraste man gjort precis.
Så här gjorde jag om någon är intresserad.
Program -
Acronis True Image 11 Home
1. Backup. Välj backup my computer och spar den på en disk/partition som inte används av operativsystemet.
2. Efter det installerade jag min nya hårddisk och formaterade den, eftersom man har mycket dynga i burken så fick den enhetsbeteckning :K.
3. In i Acronis igen och välj Restore. Välj vilken hårddisk och partition din backup ska flyttas till.
Starta flyttningen och ta det lugnt i 5 minuter.
4. När allt är klart har din nya hårddisk fått både din gamla windows-partition och beteckningen :C
5. Jag var tvungen att gå in i bios och ändra boot-disk innan allt var frid och fröjd, men det märker man ju själv om man väljer att formatera sin gamla windows-partition.

Behövde även lappa ihop lite partitioner på min gamla disk för att spara lite enhetsbeteckningar, men det är ju upp till var och en hur man vill göra.
Det här var ett fruktansvärt bra program, allt flyttades verkligen, spel/program och såna saker som kan vara riktigt jobbiga att ominstallera fanns där dom alltid har varit.
Jag var tvungen att dubbelkolla några gånger för att verkligen tro på att windows nu låg på den nya hårddisken.
Rekommenderas starkt!