• 1
  • 2
2008-05-09, 20:42
Medlem
FromHells avatar
HCG`n r den enda anledningen till att denna PCT skulle funka bra.
Annars tycker ja de ser ut som en "vanlig" PCT. Personligen knner ja en mycket snabbare terhmtning me HCG (om man nu inte haft me den under kur) n nr man inte tagit me den i PCT.
Citera
2008-05-09, 21:03
Medlem
karlshamn_yes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromHell
HCG`n r den enda anledningen till att denna PCT skulle funka bra.
Annars tycker ja de ser ut som en "vanlig" PCT. Personligen knner ja en mycket snabbare terhmtning me HCG (om man nu inte haft me den under kur) n nr man inte tagit me den i PCT.

Varfr r det enda anledning? Sist jag kollade stnger HCG ner din egenproduktion och BR vara ur kroppen innan man drar igng med sin PCT fr att terf sin egenproduktion. Mhnda att jag r dligt uppdaterad, men fanns en hel del att lsa om detta p pubmed iaf.
Citera
2008-05-10, 00:23
Medlem
Av det jag har lst s det r det inte nn strre skillnad mellan HCG anvndning under kur eller smlla av i slutet ven om jag personligen anser att man ska lta testiklarna vara stora genom kuren och slippa atrofi i cellerna, frbttrad funktion och minska risken fr knslighet hos receptorerna.
Sjlv skulle jag inte anvnda HCG svida jag inte efterstrvar frstoring av kulorna eller anlag fr testikelatrofi vid AAS bruk.
Detta r min egen sikt av mnet

OBS: verdosera inte HCG d du riskerar att skada Leydig cellerna permanent

Mvh Jack
Citera
2008-05-10, 09:44
Medlem
FromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlshamn_ye
Varfr r det enda anledning?
Fr att utan HCG s r det bara clomid o nolva i 45 dagar, nt som
mnga redan kr, allts mer eller mindre en standard PCT.

Citat:
Ursprungligen postat av karlshamn_ye
Sist jag kollade stnger HCG ner din egenproduktion och BR vara ur kroppen innan man drar igng med sin PCT fr att terf sin egenproduktion.
Ja antar att du menar att den hmmar, inte att den stnger ner. Genom vilken funktion menar du att
HCG hmmar i sfall? Va ja vet s r det genom att HCG blockerar att 17-OHP koverterar till testo.
Nolva i samband me HCG frhindrar denna blockering.
Citera
2008-05-10, 10:27
Medlem
karlshamn_yes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromHell
Fr att utan HCG s r det bara clomid o nolva i 45 dagar, nt som
mnga redan kr, allts mer eller mindre en standard PCT.

Ja antar att du menar att den hmmar, inte att den stnger ner. Genom vilken funktion menar du att
HCG hmmar i sfall? Va ja vet s r det genom att HCG blockerar att 17-OHP koverterar till testo.
Nolva i samband me HCG frhindrar denna blockering.

Hade ingen aning att nolva och hcg fick den effekten. Frr i tiden trodde jag alltid p att HCG i pctn med nolva och dylikt vore guld rent praktiskt, men det fick jag motbevisat med en massa studier. Detta var en cirka 2r sen dock.

Edit:

"The downside is that HCG too is suppressive of natural testosterone. Because it takes the place of LH. LH is not the first step in the chain of command, instead its manufactured in the pituitary under the response of Gonadotropin releasing hormone (GnRH) which is secreted from the hypothalamus. And since an LH mimicking agent is supplied exogenously, the negative feedback signal to the hypothalamus will still tell it to stop making GnRH, and so no natural LH is produced. This is why the product is always used in conjunction with a potent estrogen receptor antagonist like clomid or Nolvadex. When the androgen level in the body has dropped, these antagonists will lower estrogenic response creating a steroid deficit that signals the Hypothalamus to start making GnRH

D vet man det
Senast redigerad av karlshamn_ye 2008-05-10 kl. 10:33.
Citera
2009-07-31, 02:00
Medlem
Panthera-Leos avatar
I detta rs upplaga av Anabolics skriver frfattaren att han anser att Power PCT br flja alla "serisa" kurer, s jag uppfattar det som att den enligt honom inte r lika lmpad att anvndas efter mildare kurer. Men han skriver ingenting om hur han anser att de olika lkemedlen br doseras utefter doseringen av AAS.

Power PCT:
hCG 2500 [IU] E2D i 16 dagar
Clomid 50 [mg] 2 ggr/dag i 30 dagar
Nolvadex 20 [mg] ED i 45 dagar

Drfr frgar jag er: Om ni anser ndvndigt- hur skulle ni modifiera Power PCTn fr en 6 veckor lng 200 [mg] Testo E/C E7D kur? Och tala grna om varfr i sdana fall.
Senast redigerad av Panthera-Leo 2009-07-31 kl. 02:08.
Citera
2009-07-31, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panthera-Leo
I detta rs upplaga av Anabolics skriver frfattaren att han anser att Power PCT br flja alla "serisa" kurer, s jag uppfattar det som att den enligt honom inte r lika lmpad att anvndas efter mildare kurer. Men han skriver ingenting om hur han anser att de olika lkemedlen br doseras utefter doseringen av AAS.

Power PCT:

Drfr frgar jag er: Om ni anser ndvndigt- hur skulle ni modifiera Power PCTn fr en 6 veckor lng 200 [mg] Testo E/C E7D kur? Och tala grna om varfr i sdana fall.

6 veckor r lite kort p en sna sega estrar egentligen, bttre du kr propp eller liknande ist, och stt e5d fr jmnare niver i kroppen

Eftersom 200mg inte r speciellt mycket och du ska inte ligga p speciellt lnge s hade jag krt den du skrev, dock knns den kanske lite overkill.. Snk hcgn lite och det rcker nog att du stter 2 gnger under pctn.
Citera
2009-08-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panthera-Leo

Power PCT:

.

r det inte sjukligt mycket att stta 2500 iu e2d i 16 dagar??
Jag trodde att 500 elle 1000 iu va ett "max". M.V.H Andreas
Citera
2023-02-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soocker
the power pct program r utvecklad av lkare p "program for wellnes Restoration (PoWeR) " som har haft en enastende framgng med att hjlpa patienter att ter f normal hormonell funktion efter steriod terapi.
Som hgt nedstngande doser av testosteron cyp. och nadrolone decanoat. i 12 veckor. detta r en cliniskt documenterad -pct program baserat p 100 patienter.

HPGA Normalization Protocol ( PoWeR )
Dag 1-14 4x 500iu HCG
Dag 1-30 100mg/dag Clomid
Dag 1-45 10mg/dag Nolva

Alla i studien fick normala vrden inom 45 dagar.

OK jag fick se den hr....
och undrar vad ni tycker om den ??
har alldrig sett den frut, men tyckte att det hadde varigt kul om det nu fanns ngon slags GRUND pct?
(personligen tycker jag att den inte ser s dum ut, MEN passar den alla kurer?)

mvh
//soocker

Tjeba, hur gick det fr dig?
Tnkte gra en pct numed hcg, kunde ej ta veckor innan och jag r nu p 3 veckor efter sista stick, funkade det med 500iu hcg?

Har haft en kur p 175testo e & 100 deca e6d.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in