2008-04-30, 12:22
Medlem
Infinitiv86s avatar
Hejsan.
Har införskaffat mig en dator, kör win xp cpu a64 4200+ 1024 ram samt ett g8600gts. Jag har dock hela tiden upplevt det som att jag har någonslags "delay" eller liknande.
Jag testade för skojs skull att köra ett video stress test med lägsta inställningarna i sourcemotorn. Resultatet blev endast ~20fps/snitt. Vad kan detta bero på?

Jag har nyaste drivrutinerna till kortet och kan inte riktigt se vad som skulle vara en flaskhals (visst har jag bara 1gb ram men det borde väl vara mer än tillräckligt.)
jag kan även flika in att datorn har ett inbyggt grafikkort som såklart är avaktiverat i bios samtidigt som drivrutinerna är borta.
Är det någon som har en aning om vad problemet kan vara? (så att jag kan återgå till att köra lite fler instanser utan allt för mycket hackande?)

Mvh
i86
Citera
2008-04-30, 15:04
Medlem
Hejsan1s avatar
Säker att du har exakt rätt drivrutiner och dom är tankade från nVidias sida? Det är väl på dom där korten man måste va noga med att du väljer 512mb versionen om kortet har det osv.
Kolla att fläkten på kortet snurrar och kolla temperaturer på det (tex med Lavalyst EVEREST) du kan också köra ett benchmark med tex 3Dmark06 och se om temperaturerna blir alldeles för häftiga (bör inte gå över 80 skulle jag gissa på det kortet men är inte säker).
Kör mer ram, det är ganska lite för att spela!
Min gissning ligger fortfarande på att det är fel drivrutiner. Rensa upp och ta bort exakt alla drivrutiner med Windows ta bort/lägg till program sen kör en CCleaner på registret för att få bort skräp sen installerar du drivrutinerna från scratch igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in