Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-04, 19:39
Medlem
Axesss avatar
R.I.P Albert Hofmann :/
Tycker han är ett bra exempel på att lsd inte är fysiskt skadligt för folk som tror de, Se bara på hans 102 år!
Citera
2008-05-05, 17:23
Bannlyst
Hej då från denna jord fader
Citera
2008-05-05, 21:44
Bannlyst
Dags att låsa tråden snart? Jobbigt att ha den som oläst vid varje koll i denna forumsdel.
Citera
2008-05-17, 00:38
Medlem
Marketh4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Dags att låsa tråden snart? Jobbigt att ha den som oläst vid varje koll i denna forumsdel.

Speciellt som två tredjedelar av inläggen är "R.I.P "

OT: Rätt så coolt att han klarade sig till 102 år, fast lite synd att man inte hann träffa honom. Aja, det blir till att skynda sig för att tacka Shulgin för 2C och MDMA (nej, han uppfann det ju inte men populariserade det).
Tack så mycket, Albert!
Citera
2008-05-17, 01:05
Medlem
grithors avatar
R.I.P
Hoppas du har en fortsatt underbar resa var du än är nu. Du var en av dom klokaste människorna som levt.
Citera
2008-05-17, 02:38
Medlem
t.dekers avatar
Låstes inte denna tråd?
Citera
2008-05-17, 14:22
Medlem
R.I.P.

Vila ifred nu. Hofmann var en jäkligt god människa.. här har ni ett klipp när han besöker ett skönt party nånstans.

http://youtube.com/watch?v=epYlcJ3IHd0
Citera
2008-05-20, 12:43
Medlem
bIZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.deker
Låstes inte denna tråd?

Jo, jag låste upp den igen på begäran av användare. Verkar dock inte ha kommit något vettigt av den öppningen mer än fler RIP:s. / mod

Citera
2008-05-21, 04:29
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bIZong
Jo, jag låste upp den igen på begäran av användare. Verkar dock inte ha kommit något vettigt av den öppningen mer än fler RIP:s. / mod

Det var jag som är den användaren. Tack för att du lyssnade och öppnade tråden igen, uppskattar verkligen mods som lyssnar på användarna.
Jag tycker själv att Albert Hofmann är värd den respekten att ha en levande tråd om hans bortgång här på Flashback.
Att det blir mycket oneliners inlägg vet jag att ni mods inte tycker om.. Personligen så förstår jag att det kommer mycket såna inlägg och tycker inte att det är så farligt.
Albert den store på påverkade många människors själ på ett mycket djupt plan. Han var verkligen en stor man på det viset, jämförbar, kanske större, med de som mött Jesus och blivit frälsta (är inte själv troende). Det är mäktigt.

Föressten någon som vet om myten är sann, att LSD slutar fungerar när Hofmann lämnat planeten? Någon som testat?
Citera
2008-05-21, 09:08
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Föressten någon som vet om myten är sann, att LSD slutar fungerar när Hofmann lämnat planeten? Någon som testat?
Ja. Den myten stämmer inte, som tur är
Citera
2008-05-21, 14:28
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Vila i frid!! LSD borde inte klassas som drog den borde få en egen kategori!
Citera
2008-05-21, 16:18
Medlem
xRap13s avatar
R.I.P Albert Hofmann

Nästa gång ni får en LSD tripp, ut och cykla med er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem