Citat:
Ursprungligen postat av fushsia
Fler tips på cafeer? Nu var det länge sen jag fikade i Borås, då jag sällan är där. Men jag har bara prövat Tant Grön och Orion. Tycker att Tant Grön har ganska mycket folk/gäster och trafik utanför som gör det till en högljudd miljö, vilket är mindre trevligt.
Nu har jag glömt av vad stället heter, men många har rekommenderat det där stället bakom Carolikyrkan om det cafeet finns kvar. Wayne's coffee verkar vara litet, och Espresso House verkar vara så kaffeinriktad (jag är inte förtjust i kaffe).
Frågar du valfri vettig Boråsare idag om vart man ska gå för en fika så kommer du får samma svar; Café Viskan
http://cafeviskan.se/ de har även öppnat en miniversion i Knalleland... De övriga ställena; Tant Grön, Orion, Bakgården kör på som vanligt. (något av caféerna fick lite skit för ett tag sedan pga svart arbetskraft och skattefiffel, tror det var Tant Grön)
Sen har du Espressohouse och Waynes, men det är ju samma själlösa ställen som i alla andra städer.
Röda Rummet i kulturhuset har tokrenoverats och flyttats ned (har inte testat det nya än).
Sen har det öppnat ett nytt ställe (vars namn jag inte kommer ihåg) vid Sandwalls plats, precis i hörnet av busstorget. (nytt = 1-2 år gammalt)