2009-02-18, 07:16
Medlem
Det finns ingen god mat i Borås

Sushi, Thai, Pizza är väl ändå ingen mat att recensera?
Vi kan bara konstatera att det finns inga goda matställen alls i Borås
"Kalsongdirektörsattityden" råder i hela stan. Servitörerna är otrevliga och beter sig mest som vakter
Säg mig ett ställe som verkligen har god mat kombinerat med god service?
Varför betala för dålig service?

Nej, boråsare, ta hem en pizza - det är förmodligen den största höjdpunkten i Borås.

Nämn inte Oliven - samma gamla tråkiga meny sedan 10 år tillbaka

Borås är döende
Citera
2009-08-11, 23:48
Medlem
Madame Zs avatar
Javisst!

Citat:
Ursprungligen postat av sonjaelvira
Säg mig ett ställe som verkligen har god mat kombinerat med god service?

Svenska Krogen!
(antar att du inte varit där....)
Citera
2009-08-11, 23:52
Medlem
Madame Zs avatar
Bakom de "fina" fasaderna...

Kanske kan vara intressant att läsa, speciellt för er som hyllar Golden Elephant:

http://www.boras.se/miljokontoret/li...b80008482.html

Smaklig Måltid!
Citera
2009-08-12, 00:23
Medlem
techno_the_kings avatar
Jensen´s Bøfhus har hyffsat gott käk dock så får man räkna med att det tar över en timme innan man får något & man kan ju alltid hoppas på att man får rätt käk vilket jag & mitt sällskap inte fick
sen är det rätt dyrt att käka där

men om man har lite tålamod så kan jag reka detta ställe
iallafall för käkets skull & inte servicen
servitrisen skakade likt ett asplöv när hon servera oss kaffet troligtvist pga för mycket stress eller i behov av att injicera lite heroin
var lite mer än ett år sen jag var där vet dock inte om servicen har blivit bättre på senare dar..
Citera
2009-08-12, 00:30
Medlem
tyses avatar
Colloseum på trandared har absolut godast pizzor och för den delen kebabrullar samt näst bästa kebabtallrikar också. Personalen är alltid trevlig och deras pizzasallad är väldigt fräsh och lokalen är även den trevlig.

Hawaii även den pizzerian ligger på trandared. Dom gör pizzor som är en orgasm för smaklökarna, colloseum gör dock snäppet godare, Dom vinner iaf fighten om godast kebabtallrik. Käka kebabtallrik där så lovar jag dig att du aldrig mer kommer vilja käka det på ett annat ställe igen. Personalen där är nog den bästa jag känner till, Josef är den absolut trevligaste personen jag känner till. Ett stort minus är storleken på lokalen den är väldigt liten.

Restaurang Cecil Oh my vilken god mat dom gör där. Kan inte ge någon bra recencion då det var över ett år sen jag åt där senast.

Oliven, märkligt att den restaurangen får så bra kritik, maten är på tok för dyrt för det man får. Jag kan göra minst lika god mat hemma och den maten är mycket billigare.

Ska man käka hamburgare så är det max som gäller i borås, har vart där 4 gånger sen dom öppnade så jag kan inte ge något tips på vilken meny som ska beställas. Men smakupplevelsen har alltid vart dubbelt så god jämfört med alla Mcdonalds i borås
(Mcdonalds hulta, Mcdonalds knallerian, Mcdonalds borta vid el-giganten, onoff samt Mcdonalds i stan)

Subway Har även öppnat borta vid röda kvarn ungefär. Har inte hunnit käka där än, men vad jag har hört så är det väldigt gott.
Har för mig att dom håller på att öppna ett Subway i knalleland ungefär vid JC om jag inte minns fel.

Får hoppas att jag vart till någon nytta.

Kan annars tipsa om ett unikt matställe som slår allt.

Min farmor gör den absolut godaste maten, skulle hon öppna restaurang så skulle varenda restaurang gå i konkurs
Citera
2009-08-12, 03:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Z
Kanske kan vara intressant att läsa, speciellt för er som hyllar Golden Elephant:

http://www.boras.se/miljokontoret/li...b80008482.html

Smaklig Måltid!

Det var ju inte mycket att gnälla över, i stort sett bara att det inte fanns några kontrollsystem för varor och städning. Men de har säkert koll på det ändå. I övrigt är thai silk palace bättre
Citera
2009-08-12, 03:44
Medlem
Balle Bankas avatar
Finns det något exklusivare (läs: vettigare) alternativ än pizza/kebab/kina i Borås? Länka gärna till Borås bästa resaturangs meny.

Frågan är seriöst ställd.
Citera
2009-08-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balle Banka
Finns det något exklusivare (läs: vettigare) alternativ än pizza/kebab/kina i Borås? Länka gärna till Borås bästa resaturangs meny.

www.svenskakrogen.se
Citera
2009-09-24, 23:21
Medlem
antigravitations avatar
ursäkta bump, har sökt men inte hittat något svar.

Är det någon som har koll på vart man käkar gott nu inatt när löningen har kommit? Alltså till exempel en nattöppen pizzeria.
Citera
2009-11-15, 16:00
Medlem
Citat:

Är du ute efter lunch så håller Astern ganska bra kvalitet. På kvällen finns svenska krogen eller kanske George restaurang. http://www.georgerestaurang.com/
Citera
2009-11-15, 16:38
Medlem
DenLedes avatar
Citat:

Såklart det finns (vore ju konstigt annars). Grejen är ju att medelåldern på det här forumet börjar ju mer och mer närma sig 16 år tydligen, vilket gör att referensramarna är där efter.

Åt på ett ställe som hette Chez´lami när jag var i Borås sist. En Italiensk/Fransk restaurang som, enligt mig, hade mycket god mat. Bra vinkällare med.
Men som sagt det var några år sedan, så jag vet inte om den finns kvar längre.
Citera
2009-11-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Såklart det finns (vore ju konstigt annars). Grejen är ju att medelåldern på det här forumet börjar ju mer och mer närma sig 16 år tydligen, vilket gör att referensramarna är där efter.

Åt på ett ställe som hette Chez´lami när jag var i Borås sist. En Italiensk/Fransk restaurang som, enligt mig, hade mycket god mat. Bra vinkällare med.
Men som sagt det var några år sedan, så jag vet inte om den finns kvar längre.

De har bytt ägare och är vad jag hört inte lika bra längre. Har inte ätit där själv dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in