2008-04-29, 19:20
Medlem
Kan rekomendera Golden Elephant (Royal Thai) som är stans godaste thaibuffé i mina ögon. 65 kr för hur mycket mat och dryck du vill är perfekt för en student. Kan även hämta.
Pizza så är väl Alleterassen bäst fast på tok för dyrt. Jag föredrar Pizzeria Shalom på Norrby precis efter bron (inte Lorina).

Mer förslag?
Citera
2008-04-29, 19:27
Medlem
cammos avatar
Jag gillar Oliven http://www.restaurangoliven.com/

Kan blir lite mycket folk och hög ljudvolym tyvärr.
Citera
2008-04-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Jag gillar Oliven http://www.restaurangoliven.com/

Kan blir lite mycket folk och hög ljudvolym tyvärr.

Där har jag praoat. Mycket god mat men aldrig ätit lunch där förutom under min prao. Vad kan lunchen gå på inkl dricka?
Citera
2008-04-29, 21:09
Medlem
Mhaels avatar
Hm, samuraj, east och futomaki.
samuraj har nog den godaste shusin i borås.
Futo har dock olika specialare som kan vara goda ibland medans East är underbart om du vill svulla på sushi, helt okej smak, fast i buffeform (finns även lite thai vilket är en bonus å drickan e gratis).

Pizza:
Campino på morgonen, tellus på natten.

"kinamat"
Håller med om att golden elephant har god mat, dock är thai silk underbart (hysade priser under lunchen).
Thairesturangen precis ovanför HB har mumsigt stark mat.

Jaja, måste väl nämna Andreas med, HBs reasturang. gott å billigt
Citera
2008-04-29, 21:16
Medlem
HB? Själv så gillar jag inte sushi. Hur kan du ens rekomendera Tellus? Fick en pizza med vatten på när jag åt där en gång, iof kebabrullen duger. Campino är dock bra, minus att man får pizzan på papp och måste äta med pappersbestick på natten.
Citera
2008-04-29, 21:34
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
HB? Själv så gillar jag inte sushi. Hur kan du ens rekomendera Tellus? Fick en pizza med vatten på när jag åt där en gång, iof kebabrullen duger. Campino är dock bra, minus att man får pizzan på papp och måste äta med pappersbestick på natten.

Högskolan i Borås, sry förkortningar.....

Synd att du inte gillar sushi, en av mina favorätter.
Tellus duger som sagt utmärkt på natten, där får du även äta på vanlig talrik^^
Visst är pizzan inget fantastiskt med avståndet från kåren (och övriga pubar) samt tiderna är gynsamma.
Citera
2008-04-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Högskolan i Borås, sry förkortningar.....

Synd att du inte gillar sushi, en av mina favorätter.
Tellus duger som sagt utmärkt på natten, där får du även äta på vanlig talrik^^
Visst är pizzan inget fantastiskt med avståndet från kåren (och övriga pubar) samt tiderna är gynsamma.

Inte alls mycket längre till Campino eller Borås Kebab. Inga tips på buffer? Finns det någon pizzabuffe i staden?
Citera
2008-04-29, 21:56
Medlem
MonkMans avatar
Kakade pa natt Libanesiskt hak nar jag o en polare korde igenom dar en sommar , det var riktigt grymmt , stor buffe o hyssat bra pris vill jag minnas , nan som vet vad stallet heter for jag kommer inte ihag alls....
Citera
2008-04-29, 22:52
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Inte alls mycket längre till Campino eller Borås Kebab. Inga tips på buffer? Finns det någon pizzabuffe i staden?

nja, campino ligger en bit längre bort och som du själv redan påpekat så är deras nattservice inte komplet.
Samt kan tillägga att jag inte gillar maten på boråskebab, inget fel med den men den faller inte mig i smaken.

Buffer finns överallt (lunch) east (sushi) vadenuhetter thai vid Högskolan (thai)
golden elephant, thai silk och peking (kina) kommer inte ihåg namnet men det börjar på A...ligger iaf vi SA (studio aktiv) (husmanskost).
Det är de lunchbuffer jag kommer på nu
.
Citera
2008-05-01, 01:10
Medlem
Finns det någon pizzabuffé på lunchen? Liknande Pizza Hut.
Citera
2008-05-01, 05:29
Medlem
klybans avatar
Det ska öppnas en sushi restaurang med en Japanska som har sushi kurser i borås och även en bit ut i landet.
Allt jag hörde att hon ska öppna inte vilket datum, inom 2-6veckor kanske.

Men blir det lika gott som på hennes kurser så kommer det bli mångfalt godare än någon av dagens sushi restauranger som finns i borås har jag hört också.
Citera
2008-05-01, 06:42
Medlem
Ourays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
vadenuhetter thai vid Högskolan (thai)
"Thai Boa Thong" heter stället.

Men inget slår Thai Silk när det gäller kinamat i Borås! Kan rekommendera Kaffeakademien (ungefär mittemellan Stora torget och Södra torget), de har bra falafel till bra priser, iaf senast när jag var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in