2008-04-30, 09:56
Medlem
Kontorsslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jycken
Halvsyskonet är Madde. Man ser ju tydligt att hon inte har samma pappa som de andra två.

Silvia var MYCKET god vän med en nu avliden domprost* i Uppsala under åren runt Maddes födelse. Domprosten var en ordentligt fager kvinnokarl (sitt yrke till trots) och ska enligt de som minns honom ha många gemensamma drag med Madde. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på honom men det här är en ganska utbredd sanning i Uppsala så någon borde veta, att självaste drottningen började ses ofta i Uppsala väckte en del lokal uppmärksamhet. Han ska ha varit lite av en "kändispräst" under tidiga åttiotalet, om det var ett resultat av Silvias behov av själavård eller om han var det innan vet jag inte.

* Jag är ingen hejare på kyrkans olika titlar, har dock för mig att det är domprost mina informatörer sagt.
Senast redigerad av Kontorsslav 2008-04-30 kl. 10:36.
Citera
2008-04-30, 09:57
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen

När skulle "prinsen" på Öland ha tillverkats? Före eller efter Silvia kom in i bilden?

Innan om jag förstår det hela rätt. Någon gång under prinsåren. Sonen skall även vara införstådd och få påhälsning då och då av pappsen.... Men som sagt, det handlar om lokalt förankrade rykten runt Öland...
Senast redigerad av Räsernajs 2008-04-30 kl. 10:02.
Citera
2008-04-30, 10:15
Bannlyst
Norska kungahuset (trivialt skvaller)

-Kung Olav har/hade/ en "oäkting" uppe i nordNorge..lokal "hemlighet" dvs
Harald har en halvbror som är väldigt lik Olav.

-Sonja har en älskare sedan många,många år tillbaka på Sörlandet.
(hon verkar fan i mig vara en riktig otäck kärring- inte så konstigt att hon är minst populär av alla i kungahuset)

-Samt att Mette-Marit HAR varit med och gjort lite privata scener framför en VHS-visdeokamera, då det begav sig..Det är ingen skröna. Norska SÄPO och Kungahuset fick köpa loss den för en del slantar....

-Ari Behn går under smeknamnet Knarkar-Ari i Oslos innekrets..

Varför skulle det svenska huset vara annorlunda??
Citera
2008-04-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Den personen som du far efter är nog CS, hennes eskapader är väl skvallrade om. Den roligaste historien om henne var när hon en varm sommarkväll på väg till Sunne ”folkpark” blev stoppad av trafikpolisen för fortkörning. Nu var det roliga det att hennes bil var trasig så hon lånade en bil av en fru till en församlingsmedlem så när poliserna stoppade färden blev de lite perplexa när CS kliver ur bilen. Till saken hör det att poliserna är runt en och nittio och CS är cirka en och sextio, när hon ställde sig nära poliserna försvann blickarna från hennes ögon och ner till hennes behag. Nu körde hon en lånad bil så hennes namn hade aldrig nämnts eller slagits på så det var tre personer som visste att det var CS som kunde bli av med lappen på en ödslig P-plats på E18 utanför Als***. Nu var hon nyskild och såg en chans att lösa två problem samtidigt. Resultatet blev att hon slapp ragga den veckan men blev drygt en halv timme försenad och fick behålla lappen och poliserna fick ett behagligt minne. Tyvärr höll de på att få hjärtinfarkt när de dagen efter kunde läsa i pressen - att hon från scenen berättade att hon blivit stoppad av polisen på väg till konserten men det hade löst sig, senare dementerade hon hela historien men då hade poliserna redan skrytigt för kollegorna om bravaden.

Ps
Titta på bilder på RM när han åkte P 1800 och jämför med vår prinsessa, om man inte ”visste” bättre kunde man tro att de är far och dotter.

Hur får du initialerna CS att gå ihop med detta?:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article397556.ab

Jag erkänner att jag är trög i kolan emellanåt, men CS?!

-CH!

Om CH nu var skild varför då ha kvar predikantens efternamn?!
Citera
2008-04-30, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontorsslav
Silvia var MYCKET god vän med en nu avliden domprost* i Uppsala under åren runt Maddes födelse. Domprosten var en ordentligt fager kvinnokarl (sitt yrke till trots) och ska enligt de som minns honom ha många gemensamma drag med Madde. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på honom men det här är en ganska utbredd sanning i Uppsala så någon borde veta, att självaste drottningen började ses ofta i Uppsala väckte en del lokal uppmärksamhet. Han ska ha varit lite av en "kändispräst" under tidiga åttiotalet, om det var ett resultat av Silvias behov av själavård eller om han var det innan vet jag inte.

* Jag är ingen hejare på kyrkans olika titlar, har dock för mig att det är domprost mina informatörer sagt.

Sicket djävla trams! Madde är en KOPIA av sin farmor. Titta på gamla bilder
av Kungens mor och far där hagasessorna och lillprinsen poserar.
Citera
2008-04-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Hur får du initialerna CS att gå ihop med detta?:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article397556.ab

Jag erkänner att jag är trög i kolan emellanåt, men CS?!

-CH!

Om CH nu var skild varför då ha kvar predikantens efternamn?!

Jag vet att det är problem med initialer men hon som sökte in i tiotusenmeters klubben och spelade med dvärgen från Motala samt hade kungen på magen kallar jag för CH för att skilja henne från hon som bara använder förnamnet och löste fortkörningen på en P-plats på E18 och var gift med en handpåläggare kallar jag för CS. Att hon bytt till flicknamnet hade jag ingen aning om eftersom hon vanligen benämns med förnamnet.
Citera
2008-04-30, 13:27
Medlem
brianmolkos avatar
En skådespelare liknar ju Carl Philip en del står dessutom lite saker på wiki
Citera
2008-04-30, 13:48
Medlem
bjures avatar
Driver ni med mig?

Är det verkligen så att majoriteten av alla här tror att kungabarnen skulle vara halvsyskon, antingen med varandra, eller med "oäktingar"?

Det är ju patetiskt.

Att kungen skulle "ligga" runt finns inte på världskartan. Vem som helst som skulle legat med kungen utanför hans äktenskap skulle med en gång sälja sin story till tidningarna för att dra in några miljoner.

Att Roger Moore skulle vara farsa till Madde är lika idiotiskt det. Det går också rykten om att prins charles inte är farsa till harry. Det kallas SKRÖNA alt VANDRINGSSÄGEN, och det närmaste man kan komma "bevis" i sådana frågor är antingen: "en vän till en vän till en vän var med när det hände" eller "Det är så, det vet ju alla"

Att tillräckligt många säger en sak betyder inte att den är sann, speciellt inte på ett forum som detta.

För att hårddra det:
För 1000 år sedan trodde ALLA, dvs HELA VÄRLDEN, att jorden var platt. Det var inte heller sant.
Citera
2008-04-30, 13:50
Medlem
bjures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
En skådespelare liknar ju Carl Philip en del står dessutom lite saker på wiki

Japp, och allt som står på Wikipedia är ju sant, som exempelvis att Elvis bor på månen
Citera
2008-04-30, 14:01
Medlem
Memas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Röris
Sicket djävla trams! Madde är en KOPIA av sin farmor. Titta på gamla bilder
av Kungens mor och far där hagasessorna och lillprinsen poserar.

Håller fullständigt med dig. Madeleine är en kopia av sin farmor. Vore otroligt konstigt att hon skulle vara så lik kungens mor om hennes pappa var en känd domprost. Se och bedöm:

Farmor Sibylla:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Si...GothaSmall.jpg

Madeleine:
http://www.uib.no/larmonien/mandsang...gen/madde2.jpg

Det ryktet måste ha skapats av folk som inte sett en bild av Sibylla eller som föddes efter Sibylla dött. Var det två helt vanliga människor utan kungligt blod tror jag ingen skulle missta sig om släktskapet. Mycket stark likhet.
Citera
2008-04-30, 14:31
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Kungens farsa kan däremot vara halvbror till Richard nixon, den likheten är SLÅENDE http://upload.wikimedia.org/wikipedi...goring1939.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedi...n_30-0316a.jpg Mycket ont kan iofs sägas om nixon men han hade inte bög gener, var inte nazist och hade fan jobbat sig till sin post.
Citera
2008-04-30, 14:31
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjure
Japp, och allt som står på Wikipedia är ju sant, som exempelvis att Elvis bor på månen

Jag var inte ens seriös, bara för att Madeleine skulle vara lite lik Roger Moore.. så är ju Carl Philip lik Orlando Bloom, sen står det på Wikipedia om dyslexi och okänd fader...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in