2008-04-29, 08:48
Bannlyst
När du pluggar får du låna pengar av staten som du sedan måste betala igen med ränta. Flyktingar/invandrare blir omedelbart försörjada av staten men behöver aldrig betala tillbaka. Om flyktingen gifter sig och tar hit sin fru från Somalia blir hon också försörjad. När flyktingen tar hit sina gamla föräldrar får de omedelbart pension. Inga krav på återbetalning.

Varav denna orättvisa?
Citera
2008-04-29, 11:01
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenienstrut
När du pluggar får du låna pengar av staten som du sedan måste betala igen med ränta. Flyktingar/invandrare blir omedelbart försörjada av staten men behöver aldrig betala tillbaka. Om flyktingen gifter sig och tar hit sin fru från Somalia blir hon också försörjad. När flyktingen tar hit sina gamla föräldrar får de omedelbart pension. Inga krav på återbetalning.

Varav denna orättvisa?
Om det nu är orättvist att vissa får privililegier av staten så är det enda rätta att ta bort såväl bidrag som "orealistiska lån", för såväl studenter, invandrare och arbetslösa.
Citera
2008-04-29, 12:26
Medlem
Bra förslag om det hade genomförts för 15 år sedan.
Den enda vägen är att omedelbart stoppa all invandring och inventera den stora problematik som redan finns i landet.
Som läget är nu kostar detta experiment mer än hela försvarsbudgeten och detta helt genomfört av en handfull politiker i strid mot svenska folkets vilja med några få undantag.

Pratade med en grek som kom hit för 40 år sedan och hans synpunkt som gammal invandrare var att något liknande som sker i Sverige sker bara här och ingenannanstans på jorden.
I Grekland ges inga bidrag alls till somalier till exempel.
Man slutatde med detta för länge sedan.
Skaffa ett jobb eller åk tillbaka!
Att fortsätta ge bidrag till en muslimförskola som blåst Sverige på 18 miljoner var han oerhört upprörd över.
Jag med.
Han sa vidare att de problem vi kommer få i Sverige på grund av detta vansinne på sikt går inte ens att överblicka.
Jag håller med om detta.
Citera
2008-04-29, 15:09
Medlem
Apspektakels avatar
Och om dom nu bestämmer sig för att aldrig någonsin skaffa ett jobb då?
Något som inte är helt ovanligt.
Bidrag i sig ser jag inget fel på, man kan hamna i knipa av olika anledningar och utan bidrag så hade man hamnat på gatan då.
Jag själv hamnade i den situationen... men jag skaffade ett jobb innan jag ens kommit till steg ett av bidragscirkusen
Problemet är det att väldigt många har inga som helst plnaer på att skaffa ett jobb, någonsin.

Och detta gäller tamigfan både svenskar och invandrare.

Vad ska man göra då?

JO! Man ska sänka bidragen! Bostaden bekostas, sedan så har man som absolut MAX 2000 kronor över till diverse. Dit räknas mat, kläder etc.
Fan jag äter inte ens för 2000 kr i månaden och jag jobbar heltid.

Existensminimun!
Senast redigerad av Apspektakel 2008-04-29 kl. 15:12.
Citera
2008-04-29, 20:54
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Sverige är sjukligt på det sättet att det summa summarum är trevligare att vara bidragsparasit än att ta ett lågavlönat jobb. Systemet är byggt för att passa fuskare och detta passar somalier och kurder perfekt.

Återbetalningsskyldighet skulle inte förändra mycket då de helt enkelt aldrig skulle återbetala. De kommer istället spy rasismanklagelser och kräva mer. In absurdum. Det har redan nu nått sjukligt irationella gränser.

Den bästa medicinen är en kraftig reduktion i socialbidraget, men även barnbidraget och bostadsbidraget. Man kan även nyttja matkuponger och konton. Sedan skall man naturligtvis kräva stenhård motprestation. Samtliga socialbidragstagare kan städa 7-18.00, 6 dagar i veckan eller så betalar man inte ut bidragen.

Det är äcklande hur mycket skatt vi får betala för dessa vidriga parasiter som färdas hit och bidrar med grov brottslighet. Svält är vad de förtjänar.
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2008-04-29 kl. 20:56.
Citera
2008-04-29, 21:10
Medlem
Apspektakels avatar
En version är ju att man gradvis hade kunnat reducera bidraget.
x antal kronor i månaden dom första z månaderna man är ledig och sedan y mängd mindre följande z månader osv osv.
När det gått ett visst antal månader så blir man tvungen att utföra samhällstjänst i form av att städa stadens gator etc för att fortsätta få bidraget.
Detta förutsatt att man inte har en sjukdom som hindrar detta (en riktig sjukdom, inte lite ont i huvudet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in