2008-05-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leon01
Allt som står i kvällstidningarna är sant

Att de släppt henne beror på att de inte har speciellt mycket på henne, det kan vem som helst räkna ut. Och ändå döms hon av ett gäng gamar på ett forum som inte ens drar sig för att maila hennes bossar. Sällan har jag skådat ett större gäng kärringar än i denna tråden.

Hon har åkt med i "svepet", och jag kan hålla med dig om att det vore kul om polisen kunde kapa de verkligt stora någon gång.

Umm smart guy, du vet att hon redan har erkänt narkotikabrott av normalgraden? Ett erkännande gör att den absolut största och vanligast häktningsgrunden kollusionsfara (risk att försvåra utredningen) automatiskt faller bort. Finns helt enkelt bara ingen direkt nytta att ha henne inlåst i avvaktan på rättegång eftersom hon redan erkänt och polisen har säkrat utredning.
Citera
2008-05-03, 05:25
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swemike
Umm smart guy, du vet att hon redan har erkänt narkotikabrott av normalgraden? Ett erkännande gör att den absolut största och vanligast häktningsgrunden kollusionsfara (risk att försvåra utredningen) automatiskt faller bort. Finns helt enkelt bara ingen direkt nytta att ha henne inlåst i avvaktan på rättegång eftersom hon redan erkänt och polisen har säkrat utredning.

+1
Citera
2008-05-03, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swemike
Kan du läsa, jag skrev att de inte har speciellt mycket på henne. Vad tror du narkotikabrott av normalgraden ger, vård...livstid?

Och att risken för att försvåra utredningen inte finns, innebär nog även att det inte finns några anteckningsböcker med köpare/skulder. Eller vad tror du
Citera
2008-05-03, 08:35
Medlem
pojkvännen kanske inte är skrivkunnig, därför som Sannas handstil finns i anteckningsböckerna.
Citera
2008-05-03, 08:58
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Kan du läsa, jag skrev att de inte har speciellt mycket på henne. Vad tror du narkotikabrott av normalgraden ger, vård...livstid?

Och att risken för att försvåra utredningen inte finns, innebär nog även att det inte finns några anteckningsböcker med köpare/skulder. Eller vad tror du

Narkotikabrott som inte anses ringa eller grovt kan ge upp till 3 år i fängelse. Lite osäker på vad normalstraffet är, men det förvåna mig om det inte är fängelse.

Att de släppt Sanna beror med största sannolikhet på att de säkrat de bevis (inklusive eventuella anteckningsböcker) som behövs.
Citera
2008-05-03, 09:11
Bannlyst
Det är vi som betalar för spektaklet. Jag ser hellre att de använder pengarna till att jaga våldsverkare. Tyvärr är det svårare att uppvisa resultat när man jagar riktiga skurkar.
Citera
2008-05-03, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Narkotikabrott som inte anses ringa eller grovt kan ge upp till 3 år i fängelse. Lite osäker på vad normalstraffet är, men det förvåna mig om det inte är fängelse.

Att de släppt Sanna beror med största sannolikhet på att de säkrat de bevis (inklusive eventuella anteckningsböcker) som behövs.
Snittet för det hon gjort är 7 månader i finkan. Med tanke på att hon är väl socialt etablerad och förstagångare samt att hon varit samarbetsvillig så tror jag hon kommer undan med betydligt mildare dom än 7 mån, troligen villkorlig, vård eller max någon månad.

Eventuella anteckningsböcker finns nog inte, skulle de göra det så hade de inte släppt henne eftersom hon då kunnat påverka/varna de som stod uppskrivna i dem.
Citera
2008-05-03, 10:02
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Gammal länk, redan för ett dygn sedan nästan. Hur var det om folk läser igenom trådarna innan de lägger ut grejer?

Med tanke på att folk fortfarande spekulerade i vem det var när jag postade länken så kändes det som en nyttig repris.
Citera
2008-05-03, 10:46
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Vore kul...

Att få veta hur det går för hennes sociala liv på uteställena om det nu verkligen skulle existera en bokföring med namn på troligen andra "kändisar"

Fast wtf, ett helt års spaning bara för det lilla, känns nästan värt det...
Lite som att skrika varg för nionde gången, vem kommer bry sig nästa eller nästa gång igen om det inte leder till något större.
Citera
2008-05-03, 12:33
Medlem
Citat:
Eventuella anteckningsböcker finns nog inte, skulle de göra det så hade de inte släppt henne eftersom hon då kunnat påverka/varna de som stod uppskrivna i dem.

Oh really?! Tänk efter nu leon01. De har haft henne (och andra) under bevakning i mer än ett år. Vågar man gissa att Bråding fortfarande är under bevakning? Att polisen hoppas innerligt att hon söker upp sina medbrottslingar?

Polisen plockade in Brådingparet när det passade dem. De har paret på bild/video vid köp (och ev. annat). De hittade dokumentation över langning hemma hos dem. Hon erkänner allt hon misstänks för just nu. Pojkvännen nekar (än så länge) till langning.

Polisen vet att hon/pojkvännen är obegåvade amatörer som fört bok, pratar villigt med polis, osv.

Jag tror polisen håller tummarna att Bråding, med dånande kokainabstinens och fängelsepanik, försöker förstöra undersökningen/kontakta andra misstänkta och leder polisen till nya bevis.
Citera
2008-05-03, 12:41
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Till alla som anser "ett år för det lilla...": Varken ni eller jag har ingen aning om vad för ytterligare information man kommit över/sitter på/är ute efter.

Att tro att man lagt ner ett år spaning för att kunna sätta dit en person och 'sen får det vara' är ganska naivt.

Och återigen, även till de som anser att man bör lägga sina resurser på andra brott: En bestämd del av de brott "ni" anser man bör lägga resurser på istället, skulle inte förekomma om narkotika inte fanns. Så i många fall där man slår till mot narkotikahandeln, slår man även indirekt till mot inbrott/rån/våldbrott.

Är det så ofattbart svårt att förstå? Bäst skulle vara om folk kunde tänka i sådär tre steg. Jag är dock nöjd om fler börjar tänka i mer än ett.
Citera
2008-05-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Götterdämmerung
Oh really?! Tänk efter nu leon01. De har haft henne (och andra) under bevakning i mer än ett år. Vågar man gissa att Bråding fortfarande är under bevakning? Att polisen hoppas innerligt att hon söker upp sina medbrottslingar?

Polisen plockade in Brådingparet när det passade dem. De har paret på bild/video vid köp (och ev. annat). De hittade dokumentation över langning hemma hos dem. Hon erkänner allt hon misstänks för just nu. Pojkvännen nekar (än så länge) till langning.

Polisen vet att hon/pojkvännen är obegåvade amatörer som fört bok, pratar villigt med polis, osv.

Jag tror polisen håller tummarna att Bråding, med dånande kokainabstinens och fängelsepanik, försöker förstöra undersökningen/kontakta andra misstänkta och leder polisen till nya bevis.

Inte en chans.
Bråding är en bifigur till något annat man varit intresserad av men som man nu i vanlig ordning sumpat av någon märklig anledning.
1 års spaning och 50 gram kola ungeför samma mängd som snortas upp per minut en lärdagkväll i Stockholm är det magra resultatet.
De stora skurkarna går givetvis fria och så har det varit många år i Stockholm.
Skulle förvåna mycket om det är mer än bara några smådealers man får dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in