Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-28, 20:28
Medlem
Nefcairions avatar
Hejsan kära Flashbackare!

Har planerat en resa till USA nu och tänkte inhandla 2 st Apple TV, en för uppe och en för där nere i huset, med detta kommer givetvis frågor!

Jag sitter på en Imac nu som jag tänkte ha som "central" där jag har alla filmer i Itunes, ett problem jag har är att det kommer bli ganska många filmer så kan man Synca Itunes med min externahårddisk? Alltså jag lägger mina filmer på en externhårddisk fast de syns i Itunes?

Ett annat problem är att bägge Apple TV kommer antagligen behöva att Syncas mot min Imac är detta möjligt utan att ha en Aiport av något slag? Klarar Imacen att synca emot 2 st Apple Tvs?

Börjar med dessa frågor dyker säkert upp fler på vägen

Tacksam för svar!

MVH Nefcairion
Citera
2008-04-29, 15:56
Medlem
Fråga 1:
Ja, om du lägger hela iTunes biblioteket på den externa HDn

Fråga 2:
Ja, det går att synka två ATV mot ett iTunes bibliotek.

Lycka till.
Citera
2008-04-29, 15:58
Medlem
Btw, Passa på att köpa några iTunes presentkort när du ändå är där så du kan hyra/köpa filmer och TV serier via amerikanska iTunesStore.
Citera
2008-04-29, 16:28
Medlem
Nefcairions avatar
!

bra då kommer nästa fråga om jag flyttar säg alla mina filmer till den externa hur gör jag så att Itunes syncar med den ?
Citera
2008-04-29, 21:49
Medlem
Under iTunes --> inställningar --> avancerat placering av mappen iTunes Music ändrar du till den mapp på din externa disk där du har ditt iTunes innehåll.
Citera
2008-04-30, 09:12
Medlem
Nefcairions avatar
antog att de vart där, men jag valde min externa som mål, sen kom det bara en lite laddnings fönster sen så hände inget? skall inte alla filer flyttas över dit ? eller skall det ske manuellt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in