2023-05-15, 22:20
Medlem
Tror att det är dina runkfantasier som gör dig förvirrad. Var med på en internationell dejtingsida förut, det gemensamma för kvinnor från Asien och afrikanska kontinent var att otroligt många inte ville ha kontakt med män från arabvärlden och afrikanska kontinenten.
Att kvinnor som är intresserade av polygami vill bli dominerade är ännu en av dina runkfantasier. Alla intervjuer jag sett med kvinnor som lever i dessa relationer är att männen är långt ifrån dominanta
Citera
2024-01-17, 01:02
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
De har företaget Polyfamiljen AB (Bolagsfakta) ”produktion inom sociala medier, PR-verksamhet, föreläsningar, inköp och försäljning av handelsvaror såsom kläder, porslin, glas, accessoarer, affischer…”
Hyr ut större delen av sitt hus, har sålt sin spel- och tobaksbutik…och får väl en del i barnbidrag? Finns en del info på nätet, och jag nänns inte fråga grannen närmare om ekonomin.
Ett riktigt bisamhälle med arbetare, drönare och drottning 😉

Verkar knaka rejält i fogarna nu. Erik har enligt uppgift brutit upp och flyttat ut.
Citera
2024-01-17, 06:35
Medlem
blagyltas avatar
Svenska män måste bli mera hästar i sängen och mindre fjollor och feminister, lite svårt när de är uppfostrade sådana och kvinnor får slåss om de få som finns kvar eller dela på dem (polygami).

Får vi då en invandring av testosteronstinna hannar från medeltida rövhålsländer som tar det de vill ha om de inte får det. Kan det inte bli annat än problem.
Citera
2024-01-20, 09:43
Medlem
Kvinnlig hypergami kräver manlig polygami. Och vice versa.
Citera
2024-01-20, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adam777
Män vill ha kvinnor. Kvinnor vill ha barn. Kvinnor föder för lite barn och skjuter upp barnafödande för karriär och att leva livet så som män har gjort i alla tider. Lite mer polygami skulle lösa problemet på nolltid, inte bara själva barnskapandet, det skulle också ge kvinnor avlastning när det gäller omsorg om barnen.

jag vill gärna se länkar, statistik o.s.v..

PS koppla inte ämnet till islam tack
Det var det dummaste jag har läst idag. Varför kvinnor inte skaffar barn är för att de inte vill. Helt förståeligt, det är fan jobbigt med småbarn.
Citera
2024-06-15, 10:39
Medlem
GTAmannens avatar
En tjej är väl mer än tillräckligt för dom allra flesta?
Ser man på Sister Wives som finns på Max strömningstjänsten så är det ju närmast fanatiskt att samla på kvinnor och ha 16 barn i familjen.

Jag tyckte att Amish var mer normala även fast dom är på en annan nivå.
Citera
2024-06-16, 03:54
Medlem
Vet inte om det tagits upp, men såg avsnittet med Mauri när han träffade en kvinna som hade 2 snubbar.

Fy fan vad jag tyckte synd om dem. Fick verkligen vibbarna att de var så desperata att de gick med på det när de egentligen inte vill dela henne.

Tror alltid polygami kommer vara en person, man eller kvinna, som utnyttjar 2 andra
Citera
2024-06-16, 13:27
Medlem
GTAmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Vet inte om det tagits upp, men såg avsnittet med Mauri när han träffade en kvinna som hade 2 snubbar.

Fy fan vad jag tyckte synd om dem. Fick verkligen vibbarna att de var så desperata att de gick med på det när de egentligen inte vill dela henne.

Tror alltid polygami kommer vara en person, man eller kvinna, som utnyttjar 2 andra
Tror jag vet vilka du syftar på. Tror att det var redan i Kanal 5 programmet Outsiders som dom var med sedan har dom dykt upp i diverse sammanhang i media.

https://youtu.be/YoQmSVZjb2Y?feature=shared

Måste vara surt att behöva bli bög bara för att någon annan kille förälskade sig i den kvinnan som han ena killen redan bodde med.
Citera
2025-04-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Polyfamiljen: en kvinna och två män, nio barn, är rätt känd.
Med viss insyn vågar jag säga: av de vuxna, är det åtminstone en som lider av arrangemanget.
Är det H eller E du syftar på? Jag upplever att åtminstone H verkar må mycket bättre sedan efter uppbrottet, men det känns inte riktigt heller som att E var varken poly- eller bisexuell. Tyvärr får jag även intrycket att H:s dotter är den som lidit mest.
Citera
2025-05-13, 15:18
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bahr
Kvinnlig hypergami kräver manlig polygami. Och vice versa.

Sant.

Genom den kvinnliga frigörelsen och dess medföljande hypergami kommer det inom några år bli mer och mer polygami (i form av polygyni).

I framtiden blir det vanligare och vanligare. Och ju mer kvinnan släpps fri och hennes hypergami får ströva fritt, desto mer kontroll/status/makt kommer hon förlora i samhället och infinna sig i polygyni - och hon kommer stå främst i led och applådera det som "äkta feminism".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in