• 1
  • 2
2008-04-29, 15:19
Medlem
Min dator går faktist bättre med Vista SP1 än med XP SP2, vet inte varför men den laddar fortare osv.
Citera
2008-04-29, 15:22
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swegeneral
Min dator går faktist bättre med Vista SP1 än med XP SP2, vet inte varför men den laddar fortare osv.

Samma här, dessutom är Vista hundra gånger stabilare än Dr. Alban himself.

Har sett 2 blåskärmar under den tiden jag kört Vista och båda gångerna var när jag körde pirat. Efter det så har det inte hänt ett skit. Verkar vara lite strul med piratversionerna, eller så är det bara jag och en hel del i min omgivning som haft tur med våra piratversioner
Citera
2008-04-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaResistance
Samma här, dessutom är Vista hundra gånger stabilare än Dr. Alban himself.

Har sett 2 blåskärmar under den tiden jag kört Vista och båda gångerna var när jag körde pirat. Efter det så har det inte hänt ett skit. Verkar vara lite strul med piratversionerna, eller så är det bara jag och en hel del i min omgivning som haft tur med våra piratversioner

Samma här. När jag hade pirat så fick jag bluescreen någon gång men det var inte ofta. Har dock aldrig hänt med min original verision.
Citera
2008-04-29, 15:52
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swegeneral
Samma här. När jag hade pirat så fick jag bluescreen någon gång men det var inte ofta. Har dock aldrig hänt med min original verision.

Jag fick även nått skit med min pirat som visade sig när man startade upp datorn, stod något om fel, filfel eller vad det nu var, 2 "dos-sidor" dök upp. Inget sånt alls med original.
Citera
2008-04-29, 15:52
Medlem
CaptenMärtas avatar
OffTopic: Har Vista home Lagligt köppt. Funkar helt okej men ja surar mig på att när man ska köra ett program så kommer en ruta upp som man måste trycka "fortsätt" eller "avbryt". En fråga för att köra som admistratör?
Är det en inställnings grej/går det att få bort?
Har letat men hittar inget.

Någon som förstår mitt irreterings object
Citera
2008-04-29, 15:54
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptenMärta
OffTopic: Har Vista home Lagligt köppt. Funkar helt okej men ja surar mig på att när man ska köra ett program så kommer en ruta upp som man måste trycka "fortsätt" eller "avbryt". En fråga för att köra som admistratör?
Är det en inställnings grej/går det att få bort?
Har letat men hittar inget.

Någon som förstår mitt irreterings object

UAC, gå in i användarkontoinställningarna och avaktivera det. Finns dock de som tycker att detta är en gudagåva. Visst är det ett bra sätt att hindra att en massa skit startas i datorn men som du säger, det är grymt irriterande.
Citera
2008-04-29, 16:01
Medlem
CaptenMärtas avatar
Citat:
UAC, gå in i användarkontoinställningarna och avaktivera det. Finns dock de som tycker att detta är en gudagåva. Visst är det ett bra sätt att hindra att en massa skit startas i datorn men som du säger, det är grymt irriterande.

Offtopic: Tack för svar, men som sagt hittar det inte kan du säga lite mer exakt vart det är?
Senast redigerad av CaptenMärta 2008-04-29 kl. 16:05.
Citera
2008-04-29, 16:02
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptenMärta
Offtopic: Tack för svar, men som sagt hittar det inte kan du säga lite mer exakt vart det är?

I kontrollpanelen hittar du användarkontoinställningar.
Citera
2008-04-29, 16:05
Medlem
CaptenMärtas avatar
Citat:
I kontrollpanelen hittar du användarkontoinställningar.

efter googlande efter UAC så hittade jag en guide på IDG
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=959246
Tack för svar i alla fall
Citera
2008-04-29, 16:06
Medlem
CaptenMärtas avatar
Dubbelpost Förlåt
Citera
2008-04-29, 16:07
Medlem
LaResistances avatar