2008-04-27, 23:00
Medlem
Hur mycket "extra" invällare får våra grannländer pga Sverige? Får dom svensk medborgarskap så finns det ju inget lagligt som hindrar dom från att t.ex flytta till Finland. Finns det några siffror på detta?
Citera
2008-04-27, 23:27
Medlem
Tror knappast dem är lika liberala med bidrag och sådant i övriga norden. så Jag tror dem flesta stannar i Sverige
Citera
2008-04-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cp_stickan
Tror knappast dem är lika liberala med bidrag och sådant i övriga norden. så Jag tror dem flesta stannar i Sverige

Citera
2008-04-28, 00:22
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp_stickan

Om det ändå varit så väl..

/Sopparn
Citera
2008-04-28, 11:30
Medlem
Mad monks avatar
Vad jag har förstått så kommer alla hit eftersom de har krav på sig i t.ex. Danmark. Här kan de ligga och fisa hela dagarna. Naturligtivis är Sverige numera nordens skamfläck vad gäller oansvarig invandrings-politik och naturligtvis får även våra grannländer "besök" av våra gäster ofta med grova brott som följd.
Citera
2008-04-28, 12:44
Medlem
När grannländerna ledsnar på svenskarna kan dom försvåra resandet över gränserna genom att avskaffa passfriheten inom norden eller införa visum.
Citera
2008-04-28, 14:52
Medlem
aryan_utophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.G
När grannländerna ledsnar på svenskarna kan dom försvåra resandet över gränserna genom att avskaffa passfriheten inom norden eller införa visum.

Jag hoppas de gör det snart, och att de tar bort rätten att flytta fritt inom EU så att Danmark och Finland går samma hemska öde till mötes.

Har läst att en del danska politiker är rädd för massflykt till Danmark när Sverige kommer kollapsa i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in