Citat:
Ursprungligen postat av
Zigga
Det kallas att anpassa situationen efter den tids era vi lever i nu, inget annat.Det gapas en massa om varför hans bror är tyst, varför vänner 15 år efter hans död inte utelämnar mer än de gjort om honom , privata saker ,som om detta vore något konstigt.Kanske i vissas ögon idag, när så många saknar integritet , vad vet jag? men rätt tydligt är det.
Två barn föddes här, Björn det äldsta. Inte vanligt att det äldsta syskonet blir rebellisk utav sig(det brukar alltid det yngsta syskonet bli.... men som sagt fortfarande tyst från det hållet).
Björn vittnar ju själv om en viss insikt i de problem han hade med sig själv. Detta åtminstone i den sångtext som finns i min signatur(Björn var nog ändå väldigt rättvis ändå, men inte riktigt sann).
Björns mor hade svåra psykiska problem, kanske Björn fick det också?
Lätt och att vid första anblicken misstänka Björns här mor för sexuella övergrepp på sin det äldsta av två barn här, men jag tror inte Björn var utsatt för det och då av sin mor.
Däremot vet jag också hur vanligt det är med vissa psyksjuka att dem gärna manipulerar sin omgivning och får densamma med sig. Det är inte första gången vi ser detta, hur någon riktigt psyksjuk gärna vi ha ett garde omkring sig.

Liksom Björn själv och detta kanske omedvetet vittnade om att inte lita på han själv heller så litar inte jag heller på alla dessa som har STORA behov utav av "fånga massorna"; detta tyder och detta alltsomoftast på ett mycket eget och dito osunt behov...
Så har ju Björn här även vittnat om hur stort bekräftelsebehov han hade genom Mikael Wiehe.
Varför hade han Björn det?
Jag vet inte hur långt jag skall draga detta, men förstår du nu?
Deski här fångade upp saken mycket bra, tycker jag?
Jag utvecklade det hela, tycker jag?
Fler frågor så kan jag komma med fler tankar.

Men dit jag ville komma var det att det finns dem manipulativa och som spelar på de reellt drabbades känslor(här även livserfarenheter o. d.), detta alltså utan att själv ha varit utsatt för samma sak/- er.
Deski menade så och tror jag då? JAG menar i alla fall så.
Och det spelar ingen roll om det är en vänsterpartist som Björn Afzelius här och som gör detta eller om det är en högermänniska och som Hitler(och som då också lyckades
samla en massa)som gör samma sak, det är ändå inte trovärdigt och det som man sysslar och pysslar med.
Hitler förresten också besatte ju även han ett visst mått av rättvisetänk då han tog sitt eget liv.
"Gapas en massa", ja. Men du skriver ju det själv!?
Det ligger i människans natur och då människan som djur att hålla tyst om sina skador.
Men det tycks också ligga i vissa människors natur att gärna basunera ut vilka skador deras medmänniskor har och bär på.

OCH tjäna på det.