2015-09-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Idel kvinnor i Björns liv. Man(jag)undrar ju hur Björns liv blivit som om han t. ex fått en son?

DESKI undrar snarare hur hans liv blivit som fattig-icke-kändis

Hade han blivit våldtäktsman - hade han vigt sitt liv och sina pengar på KöpeFix?
Citera
2015-09-19, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
DESKI undrar snarare hur hans liv blivit som fattig-icke-kändis

Hade han blivit våldtäktsman - hade han vigt sitt liv och sina pengar på KöpeFix?

Förmodligen.

Men att han gömde sig bakom det gjorde han, detta definitivt.
Citera
2015-09-21, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
På vilket sätt är det något bra med denne man.

Han var ju KommunistKapitalist - dvs

kommunist när det gäller andra o kapitalist när det gäller sig själv

och hans stora intresse var att få LolitaFittFriktion Runt o Längs Schnabeln

Ett jävla falskt och hycklande äckel som nu är förvandlad till en parentes
och vars liv varit fullständigt meningslöst fölr alla utom döttrarna som
fått skörda arv - sen kanske det finns ytterligare barn som inte fått
en enda jävla krona

Han hade rätt i sak han, han Björn Afzelius, men det var inte riktigt hans egen sak.
Citera
2015-09-21, 01:02
Medlem
Så mycket skitprat han var en hjälte , han hade goda VÄNNER, som inte utlämnar privata saker på facebook,utan håller tyst om hans privatliv -so what? han gjorde något för att världen skulle bli bättre -skäms
Citera
2015-09-21, 01:58
Avslutad
Avantgardist, jomenvisst!(y)

Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Så mycket skitprat han var en hjälte , han hade goda VÄNNER, som inte utlämnar privata saker på facebook,utan håller tyst om hans privatliv -so what? han gjorde något för att världen skulle bli bättre -skäms

"Vänner" och "Facebook"? Detta var inte ens uppfunnet på Björn Afzelius tid men DU inte bara fann, utan även uppfann, den kopplingen nu?
Vill du kanske utveckla? Eller du kanske tänkte att Björn Afzelius skrev just för "vänner" och "Facebook"?

Så om jag får krångla till det ytterligare så vad har du att säga om t. ex den som har en av Björn Afzelius låtar i sin signatur? Det är alltså den som skall skämmas och menar du nu?
Senast redigerad av hee4r 2015-09-21 kl. 02:52.
Citera
2015-09-21, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
"Vänner" och "Facebook"? Detta var inte ens uppfunnet på Björn Afzelius tid men DU inte bara fann, utan även uppfann, den kopplingen nu?
Vill du kanske utveckla? Eller du kanske tänkte att Björn Afzelius skrev just för "vänner" och "Facebook"?

Så om jag får krångla till det ytterligare så vad har du att säga om t. ex den som har en av Björn Afzelius låtar i sin signatur? Det är alltså den som skall skämmas och menar du nu?

Det kallas att anpassa situationen efter den tids era vi lever i nu, inget annat.Det gapas en massa om varför hans bror är tyst, varför vänner 15 år efter hans död inte utelämnar mer än de gjort om honom , privata saker ,som om detta vore något konstigt.Kanske i vissas ögon idag, när så många saknar integritet , vad vet jag? men rätt tydligt är det.
Citera
2015-09-25, 05:03
Avslutad
Tomma tunnor skramlar mest

Citat:
Det kallas att anpassa situationen efter den tids era vi lever i nu, inget annat.Det gapas en massa om varför hans bror är tyst, varför vänner 15 år efter hans död inte utelämnar mer än de gjort om honom , privata saker ,som om detta vore något konstigt.Kanske i vissas ögon idag, när så många saknar integritet , vad vet jag? men rätt tydligt är det.

Två barn föddes här, Björn det äldsta. Inte vanligt att det äldsta syskonet blir rebellisk utav sig(det brukar alltid det yngsta syskonet bli.... men som sagt fortfarande tyst från det hållet).
Björn vittnar ju själv om en viss insikt i de problem han hade med sig själv. Detta åtminstone i den sångtext som finns i min signatur(Björn var nog ändå väldigt rättvis ändå, men inte riktigt sann).
Björns mor hade svåra psykiska problem, kanske Björn fick det också?
Lätt och att vid första anblicken misstänka Björns här mor för sexuella övergrepp på sin det äldsta av två barn här, men jag tror inte Björn var utsatt för det och då av sin mor.
Däremot vet jag också hur vanligt det är med vissa psyksjuka att dem gärna manipulerar sin omgivning och får densamma med sig. Det är inte första gången vi ser detta, hur någon riktigt psyksjuk gärna vi ha ett garde omkring sig.
Liksom Björn själv och detta kanske omedvetet vittnade om att inte lita på han själv heller så litar inte jag heller på alla dessa som har STORA behov utav av "fånga massorna"; detta tyder och detta alltsomoftast på ett mycket eget och dito osunt behov...

Så har ju Björn här även vittnat om hur stort bekräftelsebehov han hade genom Mikael Wiehe.
Varför hade han Björn det?
Jag vet inte hur långt jag skall draga detta, men förstår du nu?
Deski här fångade upp saken mycket bra, tycker jag?
Jag utvecklade det hela, tycker jag?
Fler frågor så kan jag komma med fler tankar.
Men dit jag ville komma var det att det finns dem manipulativa och som spelar på de reellt drabbades känslor(här även livserfarenheter o. d.), detta alltså utan att själv ha varit utsatt för samma sak/- er.
Deski menade så och tror jag då? JAG menar i alla fall så.
Och det spelar ingen roll om det är en vänsterpartist som Björn Afzelius här och som gör detta eller om det är en högermänniska och som Hitler(och som då också lyckades samla en massa)som gör samma sak, det är ändå inte trovärdigt och det som man sysslar och pysslar med.
Hitler förresten också besatte ju även han ett visst mått av rättvisetänk då han tog sitt eget liv.
"Gapas en massa", ja. Men du skriver ju det själv!?

Det ligger i människans natur och då människan som djur att hålla tyst om sina skador.
Men det tycks också ligga i vissa människors natur att gärna basunera ut vilka skador deras medmänniskor har och bär på.
OCH tjäna på det.
Senast redigerad av hee4r 2015-09-25 kl. 05:35.
Citera
2015-09-27, 23:35
Medlem
Veniconess avatar
Alla vet vi ju att Afzelius rökte något kopiöst och att cigaretterna också ledde till hans död i lungcancer. Titta på dokumentären "Progg på väg" från 1996 om Hoolas återföreningsturné så slås man av hur gammal Björn ser ut, särskilt om man jämför med Wiehe och de andra i bandet. 1996 var han bara 49 år men ser ut som 60. Han var säkert sjuk i cancer redan då fastän han inte blev diagnosticerad förrän året efter.

Han var storrökare, det är säkerställt bortom allt tvivel. Han fortsatte väl att röka även efter att han fått cancerbeskedet om jag inte missminner mig? Men hur var det med sprit och alkohol? Någon som vet om han söp mycket? Han var i alla fall glad i rödvin, denna klassiska "intellektuella" vänsterfolksdryck.

Det intrycket jag har fått är att Afzelius gillade att festa och att han kanske söp till det rejält med bandet ute på turnéerna, men att han hade självdisciplin nog att aldrig låta spriten ta över helt och hållet. Han hade således inga alkoholproblem utan kunde hantera spriten. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Och hur var hans (eventuella) förhållande till olagliga substanser? Proggarna brukade ju vara lite allmänt drogliberala. Och Afzelius var ju ung på 60-talet så att han aldrig prövade att röka en holk håller jag för ytterst osannolikt, även om han kanske inte blev någon frekvent brukare. Men han gillade ju att röka tobak, och då är ju steget till att röka andra varor kort. Förekom amfetamin och piller? Ibland används centralstimulantia av musiker på turné för att orka med det hektiska tempot och Afzelius var som bekant ute på turné jämt och ständigt.

Någon som vet?
Citera
2015-09-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Alla vet vi ju att Afzelius rökte något kopiöst och att cigaretterna också ledde till hans död i lungcancer. Titta på dokumentären "Progg på väg" från 1996 om Hoolas återföreningsturné så slås man av hur gammal Björn ser ut, särskilt om man jämför med Wiehe och de andra i bandet. 1996 var han bara 49 år men ser ut som 60. Han var säkert sjuk i cancer redan då fastän han inte blev diagnosticerad förrän året efter.

Han var storrökare, det är säkerställt bortom allt tvivel. Han fortsatte väl att röka även efter att han fått cancerbeskedet om jag inte missminner mig? Men hur var det med sprit och alkohol? Någon som vet om han söp mycket? Han var i alla fall glad i rödvin, denna klassiska "intellektuella" vänsterfolksdryck.

Det intrycket jag har fått är att Afzelius gillade att festa och att han kanske söp till det rejält med bandet ute på turnéerna, men att han hade självdisciplin nog att aldrig låta spriten ta över helt och hållet. Han hade således inga alkoholproblem utan kunde hantera spriten. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Och hur var hans (eventuella) förhållande till olagliga substanser? Proggarna brukade ju vara lite allmänt drogliberala. Och Afzelius var ju ung på 60-talet så att han aldrig prövade att röka en holk håller jag för ytterst osannolikt, även om han kanske inte blev någon frekvent brukare. Men han gillade ju att röka tobak, och då är ju steget till att röka andra varor kort. Förekom amfetamin och piller? Ibland används centralstimulantia av musiker på turné för att orka med det hektiska tempot och Afzelius var som bekant ute på turné jämt och ständigt.

Någon som vet?
Han rökte jag med vad jag vet är det inte olagligt? Så vad pratar du om ..??Skitsnack.
Citera
2015-09-28, 00:09
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Han rökte jag med vad jag vet är det inte olagligt? Så vad pratar du om ..??Skitsnack.

Nu blir jag snart trött på ditt tragglande Zigga. Tråden heter "Skvaller om Björn Afzelius". Så här ska vi skvallra och ingenting annat! Har du inget relevant skvaller att tillföra tråden så var vänlig och uppsök ett annat underforum som passar dig bättre.

PS: För övrigt undrar jag om du verkligen läser igenom mina inlägg? På dina svar verkar det som om du bara skummat igenom dom för du verkar missuppfatta saker gravt.
Senast redigerad av Venicones 2015-09-28 kl. 00:11.
Citera
2015-09-28, 01:00
Avslutad
Citat:

OM, eller rättare sagt DÅ, en människa lidit alla helvetes kval här i livet så brukar och då den människans omgivning giva den plågade här postumt en slags upprättelse.
Men från Björns här håll är det fortfarande knäpptyst, det är, och detta 16 år efter hans död, fortfarande knäpptyst.
Björns här texter vittnar om en sådant lidande att det knappt ens är sant. Det ÄR sant, men det var inte just Björns här lidande och som han själv vittnade om, utan det var alla andras lidande och som Björn här rovgirigt sög åt sig utav, detta både ekonomiskt och känslomässigt............... kanske också därför han till slut kände att just V inte riktigt var hans grej?
Han tog avstånd från sin tidigare "vänsterpartistiska grej" och det gjorde han just för att hur osann han är var så fanns där ändå ett samvete.

Fantastiska texter! Fantastiskt SANNA texter! Fantastiskt trovärdigt! Utomordentligt verklighetsnära!
Men just då inte just Björns egna verklighet.
Björn tilltalade många groupies och en(tror jag?)kvinna med starka modersinstinkter.
Han tvättade av sig sitt egna dåliga samvete när han kom hem till denna sin "modersinstinktskvinna" igen och efter att ha varit ute på sina turnéer och då inte enbart sjungit.
Säger det igen, men Björn hade förmånen att BARA ha en massa kvinnor runt sig.
Just därför gick det också runt för Björn Afzelius, detta både ekonomiskt och känslomässigt.
Tur för den ofödde sonen här och till han Björn att han aldrig föddes.
Som kvinna ser jag en mycket svag man i BA, inte ens mina modersinstinkter tilltalar han.
Senast redigerad av hee4r 2015-09-28 kl. 01:10.
Citera
2015-09-28, 01:12
Medlem
recyclameras avatar
Citat:

jädrans kaxig man kan vara.
livet är en kamp som är svår att vinna.
posta filosofi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in