2008-04-27, 21:42
Medlem
Lantbruks avatar
Först, ber så hemskt mycket om ursäkt om detta redan är känt på flashback, men jag har verkligen försökt hitta en tråd som behandlar detta.

Nu till topic:

http://www.namninsamling.se/index.php?Namn=Namn&sida=2&nid=1822&fnvisa=namn

Här har ni en protestlista mot den förda massinvandringen till Sverige. Jag har redan skrivit på jag och tänkte att det skulle kanske vara av intresse för er att göra det också.

Är ni trötta på massinvandringen? Isåfall, att skriva på denna protestlista är åtminstone ett litet steg i - enligt mig - rätt riktning.

Men håll er för tusan till "rent spel", skriv inte på mer än en gång m.m.

Mvh
2008-04-27, 21:55
Bannlyst
Vad jag tycker man borde göra är att fan börja demonstrera nånstans i Stockholm och skaffa uppmärksamhet (möjligtvist)

Och ställa utmanande frågor till politiker och konfrontera dom
2008-04-27, 21:57
Medlem
Tips: Gör om namninsamlingen. Vill man vara seriös ska man nog försöka skriva bättre än Mahmud Aldebe:

Citat:
Under flera år har vi skattebetalare behövt betala för en massinvandring, som dessutom aldrig fungerat! Vi vanliga "Svenssons" är rädda för att bli stämplade som rasister om vi röstar på Tex. Sverigedemokraterna eller Nationaldemokraterna. Kriminalitet ökar pga kultur kulturkrockar, våra politiker som bor på Lidingö bryr sig inte, sjukvården blir sämre, mer och mer pengar går till EU och till invandring, pensioner blir sämre, skolundervisningen blir sämre, barnen får sämre betyg, miljön blir värre. När ska detta få ett stopp? Invandringen kostar otroligt mycket pengar, och det är det första steget vi bör ta. Därför ber jag er att skriva på denna namninsamling.

Vänligen skriv bara stad och område, inte efternamn. Ni måste garrantera er egen säkerhet.
Ovs. Och då orkar jag inte kommentera en del kommatecken...
Senast redigerad av Sigmund 2008-04-27 kl. 22:34.
2008-04-27, 22:18
Medlem
ShmotZs avatar
Jag skrev på! . Så klart jag skrev på!
2008-04-27, 22:20
Medlem
Mandic!s avatar
Jag tror inte det blir nån direkt skillnad för att man skriver på en liten protestlista. Möjligtvis om berikarna skulle göra detta, men vi är ju Svenskar.
2008-04-27, 22:25
Medlem
svinpäls7s avatar
Jag hade skrivit på om skaparna av sidan klarat av att skriva på svenska!
Bedrövligt, gör om gör rätt!
2008-04-27, 22:28
Moderator
Ruskigbusss avatar
Alltså, jag läser ju alltid hela texten på ett papper innan jag skriver under, det lärde mej min gamla far att göra.

Och då börjar jag läsa texten som jag uppmanas skriva under på den här sidan.

Citat:
Under flera år har vi skattebetalare behövt betala för en massinvandring, som dessutom aldrig fungerat! Vi vanliga "Svenssons" är rädda för att bli stämplade som rasister om vi röstar på Tex. Sverigedemokraterna eller Nationaldemokraterna. Kriminalitet ökar pga kultur kulturkrockar, våra politiker som bor på Lidingö bryr sig inte, sjukvården blir sämre, mer och mer pengar går till EU och till invandring, pensioner blir sämre, skolundervisningen blir sämre, barnen får sämre betyg, miljön blir värre. När ska detta få ett stopp? Invandringen kostar otroligt mycket pengar, och det är det första steget vi bör ta. Därför ber jag er att skriva på denna namninsamling.

Hmmmm..

Citat:
Under flera år har vi skattebetalare behövt betala för en massinvandring, som dessutom aldrig fungerat!

Vad menas här? Flera år? Hur många år? Och är det en massinvandring? Vad menas med massinvandring? Verkar ju inte spela någon roll - för den har ju inte fungerat.

Citat:
Vi vanliga "Svenssons" är rädda för att bli stämplade som rasister om vi röstar på Tex. Sverigedemokraterna eller Nationaldemokraterna.

Mjaha? Och det har med frågan att göra ... exakt vad? Skriver vi under för SD eller ND? Det vill jag då absolut inte göra!

Citat:
Kriminalitet ökar pga kultur kulturkrockar, våra politiker som bor på Lidingö bryr sig inte, sjukvården blir sämre, mer och mer pengar går till EU och till invandring, pensioner blir sämre, skolundervisningen blir sämre, barnen får sämre betyg, miljön blir värre.

Oj! Uppseendeväckande nya rön här! Kriminaliteten beror på kulturen! STOPPA ANSLAGEN TILL DRAMATEN!

Vilka politiker bor på Lidingö?

Kommer färre pengar att gå till EU om ingen invandrar?

Citat:
När ska detta få ett stopp?

VILKET av allt som listas skall stoppas, och varför?

Citat:
Invandringen kostar otroligt mycket pengar, och det är det första steget vi bör ta.

Är det första steget vi bör ta att kosta mycket pengar?

Hur mycket pengar?

Citat:
Därför ber jag er att skriva på denna namninsamling.

Eh ... nä - jag tror faktiskt jag avstår.
2008-04-27, 22:36
Medlem
Den var inte vidare proffsig måste man erkänna och tyvärr så kan den göra mer skada än nytta, be någon mer van att skriva motiveringen nästa gång.
2008-04-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Är det första steget vi bör ta att kosta mycket pengar?
Jag tror han (hon?) syftar på ett steg som stärker relationerna till EU.
2008-04-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmund
Jag tror han (hon?) syftar på ett steg som stärker relationerna till EU.
Eller att invandringen kostar mycket pengar för att den inte fungerar, om ni inte fattar så är ni inte mycket smartare sjäva.
2008-04-28, 03:38
Medlem
snuffomans avatar
Vilken skit, om man ska uppmana folk att skriva på något så kan man iaf formulera en vettig text där det tydligt framgår vad man vill med korrekt svenska. Jag tänker inte bemöda mig att skriva på det där skräpet, det bidrar endast till att fördumma vissa vettiga åsikter och att sätta käppar i hjulet för en intellektuell debatt om invandringen.
2008-04-28, 06:25
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Eller att invandringen kostar mycket pengar för att den inte fungerar, om ni inte fattar så är ni inte mycket smartare sjäva.

Om inte invandringen fungerar - så kommer ju inga hit, så vad klagas det över?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in