Citat:
Wow. Så för att visa hur sund och frisk i huvudet du är kommer du reagera som en trotsig fjortonåring och utsätta andra människor för livsfara - "för det gör ju många många andra!".
Ursprungligen postat av Martor
Släng skiten på mig bara
jag kommer själv klart köra bil utan körkort som många många gör idag tänk hur många ni kört om eller sett på motorvägen som faktiskt taget inte har något körkort är det bättre då att folk börja köra som vildar utan en aning om någon trafik regel eller en som har en lite lite nivå av ADHD så det inte ens märks i vanliga livet ska han inte få ta något körkort då?
kan förstå er med dom som har en väldig grad adhd som Örjan i tv serien Hjälp ni som sett det han kanske inte borde ha körkort men hur många av alla ADHD personer märker man det på? det är en väldigt liten del som sticker ut. tänk alla som har adhd och inte gjort någon diagnos så dom vet inte om de själv ska dom inte heller få köra bil då? det är ju okej att ha adhd när man kör eu moped varför?
tänk på att det är något man föds med som att alla svarta personer från och med nu inte får cykla på natten för dom inte syns vad fan är detta för tid vi lever i? är alla helt jävla retards eller?
jag kommer själv klart köra bil utan körkort som många många gör idag tänk hur många ni kört om eller sett på motorvägen som faktiskt taget inte har något körkort är det bättre då att folk börja köra som vildar utan en aning om någon trafik regel eller en som har en lite lite nivå av ADHD så det inte ens märks i vanliga livet ska han inte få ta något körkort då?
kan förstå er med dom som har en väldig grad adhd som Örjan i tv serien Hjälp ni som sett det han kanske inte borde ha körkort men hur många av alla ADHD personer märker man det på? det är en väldigt liten del som sticker ut. tänk alla som har adhd och inte gjort någon diagnos så dom vet inte om de själv ska dom inte heller få köra bil då? det är ju okej att ha adhd när man kör eu moped varför?
tänk på att det är något man föds med som att alla svarta personer från och med nu inte får cykla på natten för dom inte syns vad fan är detta för tid vi lever i? är alla helt jävla retards eller?
Du inser ju själv att ADHD påverkar bilkörning negativt, det skriver du uttryckligen. Och att viss ADHD bör innebära att man inte tillåts köra bil. Att köra bil är inte en rättighet. Man måste uppfylla minimikrav för att få göra det. En medfödd sjukdom, såväl ADHD som blindhet, kan diskvalificera dig. Livet är inte rättvist. Vi föds olika.
Jag drar två slutsatser utifrån din text. Du anser att ADHD bör kunna innebära att man inte skall få körkort, men att detta skall gradanpassas så att olika grav ADHD skall innebära olika körkortsbeslut. Min andra slutsats är att du saknar självinsikt. Du bestämmer dig för att ge dig ut och köra bil utan körkort och anser dig själv vara allt annat än en trafikfara. Du jämför dig själv med en blind och argumenterar "jag kör ju iaf bättre än den blinde!".
Det handlar inte om att köra bättre än en blind. Det handlar om att köra tillräckligt bra. Läkaren har gjort bedömningen att du inte gör det. Måhända är den felaktig och skall prövas. Men du skall inte ge dig ut i trafiken på egen hand och riskera andra människors liv bara för att du anser dig frisk nog. Det är oerhört respektlöst mot andra människors liv.
). Sen det succesivt gått upp för mig att dom misslyckanden jag gjort enbart berott på mig själv och att det enbart är upp till mig själv om jag vill reda upp det blev vändpunkten. Idag har jag fast arbete och har fullständiga gymnasiebetyg som jag läst upp på folkhögskola.