Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-27, 18:53
Medlem
Akademikerns avatar
Hej!

Ska iväg till USA i sommar och funderar på att köpa med mig en mac mini hem. Problemet är bara det att det bara sitter 1Gb RAM i by defualt, och jag skulle vilja ha mer, utan att behöva betala dom 100 dollar det kostar i apple store.

Det ska ju tydligen inte vara så himla smärtfritt att byta minne själv i en sån där liten burk heller :S

Någon som har något bra tips på hur man kan gå till väga? För jag antar att man inte kan be de som arbetar på apple store att sätta i ett tredjeparts-minne i datorn därför att man är för snål för att köpa apple's ockerprisminnen :P
Citera
2008-04-27, 18:57
Medlem
cammos avatar
Googla så hittar du guider hur man öppnar en mac mini.
Citera
2008-04-27, 18:59
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Googla så hittar du guider hur man öppnar en mac mini.

Verkar ju vara risk för skador på chassit och så :S och det är ju aldrig roligt att ha.
Citera
2008-04-27, 19:02
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Verkar ju vara risk för skador på chassit och så :S och det är ju aldrig roligt att ha.

Med en spackelspade går det utmärkt.
Citera
2008-04-27, 19:06
Medlem
Viss risk för skada finns, men den är ganska liten. Större risk att du skadar innandömet faktiskt. Var rädd om chassit när du jobbar, använd ett mjukt underlag för att undvika repor för skalet repas lätt.

En spackelspatel och lite milt våld öppnar upp den.
Citera
2008-04-27, 20:16
Medlem
miklons avatar
Som sagt, med en spackelspade och lite försiktighet så är det inte så svårt. Ett bra tips är att använda en tunn kniv (typ brytbladskniv) eller skalpell för att böja ut skalet tillräckligt för att få i spackelspaden utan att skada skalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in