Ska ivg till USA i sommar och funderar p att kpa med mig en mac mini hem. Problemet r bara det att det bara sitter 1Gb RAM i by defualt, och jag skulle vilja ha mer, utan att behva betala dom 100 dollar det kostar i apple store.
Det ska ju tydligen inte vara s himla smrtfritt att byta minne sjlv i en sn dr liten burk heller :S
Ngon som har ngot bra tips p hur man kan g till vga? Fr jag antar att man inte kan be de som arbetar p apple store att stta i ett tredjeparts-minne i datorn drfr att man r fr snl fr att kpa apple's ockerprisminnen :P
Viss risk fr skada finns, men den r ganska liten. Strre risk att du skadar innandmet faktiskt. Var rdd om chassit nr du jobbar, anvnd ett mjukt underlag fr att undvika repor fr skalet repas ltt.
Som sagt, med en spackelspade och lite frsiktighet s r det inte s svrt. Ett bra tips r att anvnda en tunn kniv (typ brytbladskniv) eller skalpell fr att bja ut skalet tillrckligt fr att f i spackelspaden utan att skada skalet.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!