Ska iväg till USA i sommar och funderar på att köpa med mig en mac mini hem. Problemet är bara det att det bara sitter 1Gb RAM i by defualt, och jag skulle vilja ha mer, utan att behöva betala dom 100 dollar det kostar i apple store.
Det ska ju tydligen inte vara så himla smärtfritt att byta minne själv i en sån där liten burk heller :S
Någon som har något bra tips på hur man kan gå till väga? För jag antar att man inte kan be de som arbetar på apple store att sätta i ett tredjeparts-minne i datorn därför att man är för snål för att köpa apple's ockerprisminnen :P
Viss risk för skada finns, men den är ganska liten. Större risk att du skadar innandömet faktiskt. Var rädd om chassit när du jobbar, använd ett mjukt underlag för att undvika repor för skalet repas lätt.
En spackelspatel och lite milt våld öppnar upp den.
Som sagt, med en spackelspade och lite försiktighet så är det inte så svårt. Ett bra tips är att använda en tunn kniv (typ brytbladskniv) eller skalpell för att böja ut skalet tillräckligt för att få i spackelspaden utan att skada skalet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!