2008-04-27, 18:53
Medlem
Akademikerns avatar
Hej!

Ska ivg till USA i sommar och funderar p att kpa med mig en mac mini hem. Problemet r bara det att det bara sitter 1Gb RAM i by defualt, och jag skulle vilja ha mer, utan att behva betala dom 100 dollar det kostar i apple store.

Det ska ju tydligen inte vara s himla smrtfritt att byta minne sjlv i en sn dr liten burk heller :S

Ngon som har ngot bra tips p hur man kan g till vga? Fr jag antar att man inte kan be de som arbetar p apple store att stta i ett tredjeparts-minne i datorn drfr att man r fr snl fr att kpa apple's ockerprisminnen :P
Citera
2008-04-27, 18:57
Medlem
cammos avatar
Googla s hittar du guider hur man ppnar en mac mini.
Citera
2008-04-27, 18:59
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Googla s hittar du guider hur man ppnar en mac mini.

Verkar ju vara risk fr skador p chassit och s :S och det r ju aldrig roligt att ha.
Citera
2008-04-27, 19:02
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Verkar ju vara risk fr skador p chassit och s :S och det r ju aldrig roligt att ha.

Med en spackelspade gr det utmrkt.
Citera
2008-04-27, 19:06
Medlem
Viss risk fr skada finns, men den r ganska liten. Strre risk att du skadar innandmet faktiskt. Var rdd om chassit nr du jobbar, anvnd ett mjukt underlag fr att undvika repor fr skalet repas ltt.

En spackelspatel och lite milt vld ppnar upp den.
Citera
2008-04-27, 20:16
Medlem
miklons avatar
Som sagt, med en spackelspade och lite frsiktighet s r det inte s svrt. Ett bra tips r att anvnda en tunn kniv (typ brytbladskniv) eller skalpell fr att bja ut skalet tillrckligt fr att f i spackelspaden utan att skada skalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in