Kebaben på Lundakebab i Lunds Saluhall blev testat tillsammans med övriga kebabställen i Lund. Dom innehöll endast otrolig 7-8% fett! Dom är även de godaste jag ätit i vårt land. Har ätit där i åratal och har aldrig blivit missnöjd. Övriga ställen innehöll mycket högre fetthalter. Det värsta stället hade en fetthalt på över 50%.
En av mina kompisar deffade på deras kött tillsammnans med den starka såsen och grönsaker. Det gick alldeles utmärkt.
Kebaben på Lundakebab i Lunds Saluhall blev testat tillsammans med övriga kebabställen i Lund. Dom innehöll endast otrolig 7-8% fett! Dom är även de godaste jag ätit i vårt land. Har ätit där i åratal och har aldrig blivit missnöjd. Övriga ställen innehöll mycket högre fetthalter. Det värsta stället hade en fetthalt på över 50%.
En av mina kompisar deffade på deras kött tillsammnans med den starka såsen och grönsaker. Det gick alldeles utmärkt.
Tack för tipset, ligger nära min skola och centralt i Lund. Hur gammal är den testningen av kebaben tro? Är det fortf. så att den bara innehåller 7-8 % fett?
Tack.
Näe fan, då blir ju de överreligiösa araberna galna. Grekerna har fläskkebab som heter gyros och brukar vara sjukt risigt. Bara massa fettklumpar och billigt kött..
Tack för tipset, ligger nära min skola och centralt i Lund. Hur gammal är den testningen av kebaben tro? Är det fortf. så att den bara innehåller 7-8 % fett?
Tack.
Det gör den, dom har inte ändrat på köttet, jag äter där alltid när jag är i Lund. Det var en stor artikel i Sydsvenskan.
Om man vill så kan man ju skippa de såser som är gjorda på Creme Fraiche (stavning?), och t.ex enbart köra med tomatsåserna, vilka gissningsvis innehåller mingre kalorier.
Nu verkar det här bli en tråd som passar bättre i Mat-forumet... Men jag kan nämna så här i förbifarten att kebab utan sås är mycket mumsigare än att dränka skiten.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!