2008-04-27, 14:26
Bannlyst
afaik så är kebabkött väldigt fett.
Citera
2008-04-27, 14:30
Medlem
Kebabkött är väl fläsk? Iaf här i trakterna
Citera
2008-04-27, 14:33
Medlem
Arne Perssons avatar
Kebaben på Lundakebab i Lunds Saluhall blev testat tillsammans med övriga kebabställen i Lund. Dom innehöll endast otrolig 7-8% fett! Dom är även de godaste jag ätit i vårt land. Har ätit där i åratal och har aldrig blivit missnöjd. Övriga ställen innehöll mycket högre fetthalter. Det värsta stället hade en fetthalt på över 50%.
En av mina kompisar deffade på deras kött tillsammnans med den starka såsen och grönsaker. Det gick alldeles utmärkt.
Citera
2008-04-27, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Kebaben på Lundakebab i Lunds Saluhall blev testat tillsammans med övriga kebabställen i Lund. Dom innehöll endast otrolig 7-8% fett! Dom är även de godaste jag ätit i vårt land. Har ätit där i åratal och har aldrig blivit missnöjd. Övriga ställen innehöll mycket högre fetthalter. Det värsta stället hade en fetthalt på över 50%.
En av mina kompisar deffade på deras kött tillsammnans med den starka såsen och grönsaker. Det gick alldeles utmärkt.

Tack för tipset, ligger nära min skola och centralt i Lund. Hur gammal är den testningen av kebaben tro? Är det fortf. så att den bara innehåller 7-8 % fett?
Tack.
Citera
2008-04-27, 14:59
Medlem
Fruktpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scar
Kebabkött är väl fläsk? Iaf här i trakterna
Näe fan, då blir ju de överreligiösa araberna galna. Grekerna har fläskkebab som heter gyros och brukar vara sjukt risigt. Bara massa fettklumpar och billigt kött..
Citera
2008-04-27, 18:17
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mippe
Tack för tipset, ligger nära min skola och centralt i Lund. Hur gammal är den testningen av kebaben tro? Är det fortf. så att den bara innehåller 7-8 % fett?
Tack.

Det gör den, dom har inte ändrat på köttet, jag äter där alltid när jag är i Lund. Det var en stor artikel i Sydsvenskan.
Citera
2008-04-27, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Det gör den, dom har inte ändrat på köttet, jag äter där alltid när jag är i Lund. Det var en stor artikel i Sydsvenskan.

Sluta lämna ut alla byggares gemensamma hemlighet!
Citera
2008-04-27, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jag_Är_inte_Du
Kebab utan sås? Värdelöst

Om man vill så kan man ju skippa de såser som är gjorda på Creme Fraiche (stavning?), och t.ex enbart köra med tomatsåserna, vilka gissningsvis innehåller mingre kalorier.
Citera
2008-04-27, 19:20
Medlem
BRZMs avatar
Nu verkar det här bli en tråd som passar bättre i Mat-forumet... Men jag kan nämna så här i förbifarten att kebab utan sås är mycket mumsigare än att dränka skiten.
Citera
2008-04-27, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Sluta lämna ut alla byggares gemensamma hemlighet!

Så det är det som Jay Cutler äter inför bulk?
Citera
2008-04-27, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Så det är det som Jay Cutler äter inför bulk?

Ja han sa även det i en intervju, hittar inte den på youtube nu dock :S
Citera
2008-04-27, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mippe
Ja han sa även det i en intervju, hittar inte den på youtube nu dock :S

"When I bulk up all I eat is the kebab from Lunds Saluhall, I also eat it during my deff. I don't need no steroids, kebab does the trick for me."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in