Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-26, 22:14
  #1
Medlem
Min dator har plötsligt slutat att öppna vissa sidor för mig. Det handlar bla om mailen(gmail), vissa forum, expressen och sidor som kan kan kolla på filmsnuttar, (typ m90.com).

Jag använder primärt firefox och prövade att öppna mailen med explorer och det funkade en gång sedan gick det inte att öppna mailen med explorer heller.

I går fick jag ett felmeddelande om att minnet var slut och det gick inte att titta på filmerna i fullskärm. Enligt aktivitetshanteraren så använder firefox 103 204kB och det är utan att någon sida laddas.

Någon som vet vad problemet kan vara och hur det åtgärdas?
Något säger mig att datorns cachminne inte töms som det ska.
Citera
2008-04-26, 23:18
  #2
Medlem
Har du Panda Security?
Citera
2008-04-27, 06:45
  #3
Medlem
Ratchers avatar
det där med att visa sidor inte öppnas i Fx har jag med, så långt jag har förstått så handlar detta om en bugg i Fx, iaf verkar det så.

Och med stopp menar jag att sidan antingen försöker laddas eller så laddas den och det står klar men skärmen är blank.

kör för tillfället Win Xp x64 Sp2 som är byggt på Win 2003.
Citera
2008-04-27, 09:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krom
Har du Panda Security?
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher
det där med att visa sidor inte öppnas i Fx har jag med, så långt jag har förstått så handlar detta om en bugg i Fx, iaf verkar det så.

Och med stopp menar jag att sidan antingen försöker laddas eller så laddas den och det står klar men skärmen är blank.
Precis, sidan är helt vit och det i listen står det "Hämtas" och den lilla cirkeln snurrar.

Hur menar du med bugg?Jag har använt Firefox länge och aldrig stött på problemet.
__________________
Senast redigerad av wabbit 2008-04-27 kl. 09:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback