Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Angående dessa myrkolonier så behöver man väl en drottning. '
Annars så är nog kanske en bikupa något för dig?
Eller en dubbelfoting Archispirostreptus gigas stora och vackra, med en härlig gångstil. Dubbelfotingar är harmlösa vegetarianer, det är enkelfotingar som är giftiga.
http://cropandsoil.oregonstate.edu/bugzoo/critters/Dcp00513.jpg
Näfyfan. Ser ju ut som en balskorv med röda ben, ush. kanske om man skulle ha den inglasad och dödad så är det ett altenativ XD
Citat:
Ursprungligen postat av Lulzz
Spökskräckor, vandrande löv/vandrande pinnar, smaragdbaggar, eremitkräftor, afrikanska jättesnäckor, skorpion kanske.
Jag tycker salamandrar och slamkrypare är häftiga djur.
Jo, kanske,
Vandrande pinnar har jag funderat på, men en vän hadde sånna, och efter som dom är hemafroditer så fick han över en natt hela terrariet fullt av pinnar.
Vandrande löv är väll samma sak med?
Skalbaggar? ja kanske det. Skulle nog vara coolt, men smaragd bagar har jag ej hört talas om. Länk till info/bild?
Eremitkräftor? Kanske svårt å få tag i ställe att köpa på.
Afrikanska jättesnäckor. Näe, Googlade och att ha en 30 cm snigel i huset kanske inte e såå kul.
Skorpioner är väll ganska dtra? men annars skulle det nog vara kul å stick en vän med taggen då giftet inte är dödlig, bara gör jävligt ont.
Salamandrar, Näe, inge sånt. Har dåliga erfarenheter med salamandrar
Slamkrypare? Skulle vara coolt. men vart kan man köpa sånna?
jag kanske kan ändra kriterierna lite , Coola, någolunda lättskötta,någolunda tysta, billiga husdjur med
inköpsställen