Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-26, 02:42
Medlem
Jag undrar om någon av er har erfarenhet av hur mycket Apple orkar laga innan de byter ut hela maskinen.
Jag har följande (hårdvaru)fel på min MacBook:

* Skärmen flimrar, inte lite heller utan det är som att dra ner ljusstyrkan till hälften. Den har varit inne på lagning för detta felet en gång innan.

* Alt-tangenten fungerar inte. Hela tangentbordet har bytts ut en gång innan för att L-tangenten inte fungerade.

* Musknappen fungerar bara på höger sida.

* DVD-läsaren är helt knasig, man får bända upp hålet lite med valfritt verktyg innan skivan kan matas ut.

* Batteriet laddar ur på några timmar. Fulladdat batteri -> Avstängd dator -> 5-6 timmar -> Batteriet stendött.

* Hårddisken har börjat klicka.

* En bit av plastkanten har gått av.

Frågan är om ni tror att de orkar laga min laptop eller ersätta mig med en ny? Maskinen är ca 1.5 år gammal och jag har AppleCare.
Citera
2008-04-26, 20:20
Bannlyst
Det kan ingen här säga. Lämna in den så får du reda på det.
Citera
2008-04-27, 11:43
Medlem
miklons avatar
Med tanke på att plastskalet har gått sönder, tangentbordet och musknapparna krånglar och DVD-läsaren verkar ha blivit skev på något vis så låter det ju som att datorn har utsatts för rätt tuff behandling?
Citera
2008-04-27, 22:52
Medlem
Njä, plastbiten på kanten är ju det klassiska macbook-felet.
Jag har varit rädd om min dator, visst är den lite repig på skalet men jag har inte kastat runt med den.

Ska lämna in den när terminen slutar om någon månad, då får jag se.
Citera
2008-04-27, 23:34
Medlem
Svensson181s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggan
Jag har följande (hårdvaru)fel på min MacBook:

* Skärmen flimrar, inte lite heller utan det är som att dra ner ljusstyrkan till hälften. Den har varit inne på lagning för detta felet en gång innan.

.

dum fråga, jag har också detta problem som jag upptäckte för någon månad sen, köpte min macbook i början av januari och tror det var 90 dagars garanti, alltså har den gått ut, måste man pröjsa mycke pengar då eller?

riktigt jobbigt med att det blir ljust o mörkt hela tiden :S

tacksam för hjälp
Citera
2008-04-28, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson181
dum fråga, jag har också detta problem som jag upptäckte för någon månad sen, köpte min macbook i början av januari och tror det var 90 dagars garanti, alltså har den gått ut, måste man pröjsa mycke pengar då eller?

riktigt jobbigt med att det blir ljust o mörkt hela tiden :S

tacksam för hjälp

Du har ett års garanti från det datum du köper datorn. 90 dagar var telefonsupporten hos Apple Support.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in