Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-25, 19:48
Bannlyst
Själv ska det krävas att man är död i princip. Ska på jobbet om två timmar trots jag har troligen salmonella och springer på toan 1 gång i timman. Plikten framför allt för min del. Ni?
Citera
2008-04-25, 19:49
Medlem
nollans avatar
Sist var när jag åkte på influensan...arbetsuppgifterna jag hade då medgav inte riktigt att man satt med yrsel, svettningar och knappt kunde tänka rakt.
Citera
2008-04-25, 20:13
Medlem
Megahallons avatar
Trasigt nagelband.
Citera
2008-04-25, 20:19
Medlem
Trötthet eller huvudvärk.
Citera
2008-04-25, 20:24
Medlem
grens avatar
Fotboll på TVn?
Citera
2008-04-25, 20:24
Medlem
goE-s avatar
Då jag anser att jag inte är arbetsduglig. Exempelvis gör en kraftigare förkylning att min hjärna går ner till nivån av en lärarstudents, och då är jag föga värd.

Din tråd har lite tendenser av en listtråd och föga diskussionsvärde. Den riskerar att utsättas för en nitisk moderator.
Citera
2008-04-25, 20:31
Medlem
Skiftnyckels avatar
Eftersom jag är egen företagare och har 3 anställda så krävs det att jag inte kommer ur sängen för att jag ska skita idet. Om jag ändå skiter i det ligger jag i sängen med laptopen och fakturerar/sköter reskontrat/planerar, de stunder jag inte sover då. Eftersom jag är ute och jobbar själv 2-3 dagar i veckan så om jag är lite småsjuk så blir det kontoret istället, är jag helsjuk så blir det som i första meningen.

Det är ju den stora nackdelen med eget företagande, att man faktiskt blir sjuk ibland.....
Citera
2008-04-25, 20:32
Medlem
Denoms avatar
Beror väl på hur mycket jag dricker dagen innan.
Citera
2008-04-25, 20:34
Medlem
biplewds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Då jag anser att jag inte är arbetsduglig. Exempelvis gör en kraftigare förkylning att min hjärna går ner till nivån av en lärarstudents, och då är jag föga värd.

Din tråd har lite tendenser av en listtråd och föga diskussionsvärde. Den riskerar att utsättas för en nitisk moderator.
app app!
Citera
2008-04-25, 20:42
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biplewd
app app!
Synonymtorka!
Citera
2008-04-25, 20:47
Medlem
TinTims avatar
Det beror väl lite med vad man jobbar med, jag jobbar i en hotellreception så superförkyld med feber eller magen borta då blir jag hemma, chefen ser hellre att jag stannar hemma en dag extra och verkligen blir friskt än ser ut som fan och smittar resten av avdelningen.
Citera
2008-04-25, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinTim
Det beror väl lite med vad man jobbar med, jag jobbar i en hotellreception så superförkyld med feber eller magen borta då blir jag hemma, chefen ser hellre att jag stannar hemma en dag extra och verkligen blir friskt än ser ut som fan och smittar resten av avdelningen.

Jag resonerar så att om man är sjuk har någon annan i närheten smittat en så varför inte smitta tillbaks eller något
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in