• 4
  • 5
2013-06-14, 12:50
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puggen
Berget är väl en del av FMLOG? Stora centrallagret ligger någon kilometer bort. Bergrummet används som kompletterande förråd el om man så vill "dumpningslager för udda materiell"...

Tror du berget innehåller enbart "dumpingsmatriell" som dom inte vill förvara i det nya lagret i Arboga? Får en känsla av att det är ett stort utrymme, med flera ingångar?
Citera
2013-06-14, 21:59
Medlem
kalkonias avatar
Visst är det relativt stort där nere men inte på ett muskö sätt där det finns 3 stora vägar in och någon mindre förutom dockorna torpedverkstan och slipen.

Berget där flygmotorverkstaden låg, har en stor nedfart och eventuellt någon enstaka mindre MEN berget har fler hålrum utöver detta utrymme som sträcker sig mot skidbacken osv.

Utrymmena under "Fanny Hill" tror jag är en helt separat del avsett för enbart radarstationerna ovanpå.

Någon som kan bekräfta eller dementera!?
Citera
2013-06-15, 14:56
Medlem
kolymas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimson
En liten bild från någon vecka sedan, snurrigt värre. Körde även förbi natten till i dag och noterade att radarn är försedd med hinderljus för flyget. Normalt är kravet hinder på lägst 45 meter för dessa röda lampor men jag antar att regeln om flygplats närhet tillämpas här. Någon som har koll på om FTN-masterna över 45 meter har hinderljus? Jaja jag vet att det är skyddsobjekt men civila hinderljus ser jag inget problem med att fundera över.
Jodå, FTN-master har hinderljus.
Citera
2013-06-15, 18:09
Medlem
tions avatar
Trevligt ställe, minst sagt!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto