• 2
  • 3
2016-02-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Dålig stämning har ingenting med hudfärg att göra. Om du nu ens förstår dig på karaktär som koncept.

Vad menar du med "Dålig stämning har ingenting med hudfärg att göra"
Citera
2016-02-14, 16:54
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jk2r
Vad menar du med "Dålig stämning har ingenting med hudfärg att göra"
Vi går tillbaka:
Vill minnas att Monte Carlo var först med metall detektor vid insläpp, långt före t.ex. Tre Remmare. Trots detta kom slödder in med diverse.
Ok. Kniv på krogen är kniv på krogen.
Inne på Monte Carlo var det mörkt, väldigt mörkt. Ibland såg man några ögonvitor i mörkret.
M.a.o. det som var ovanligt då är tyvärr standard idag.
Och där var bockfoten. Från att handla om vapen på krogen (en slags karaktärsbrist) så handlar det om besökarnas hudfärg (dvs oförmåga att se till folks karaktär).
Citera
2016-02-14, 17:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadSallyCries
Ja herregud...vilket ställe..och vilka tider...allt verkade så mycket enklare då...på den tiden det begav sig.
Jag "ramlade" in på Monte Carlo ett (ganska många) par sena nätter på 90- talet, ibland "ramlade" jag ett ett par tvärgator längre ner och slutade kvällen/natten på "Tre Remmare" vid Centralen.
Det jag kommer ihåg från Monte Carlo var det (milt uttryckt) blandade klientelet samt det mycket "offensiva agerandet" vid rouletten/ Black Jack borden (jag är övertygad om att de insatser som croupiererna ibland godtog måste/borde ha varit att betrakta som direkt kriminella).
Vakterna var en historia för sig...förtjänar en egen tråd...
Det fanns en även "förbar" med direkt ingång från Sveavägen... den andra entren var från Kungsgatan.
Det var i "förbaren/Lilla Baren" som dansgolvet var placerat och jag kan dra mig till minnes att det även serverades mat från en begränsad meny fram till kl 0300/ 0500på natten ? (när stängde dom - 0300/0500?)
I Lilla baren fanns det sommaren 97/98 (???) en skön lirare / bartender som hette "Uffe" - gästerna var det mest märkliga jag någonsin sett - "ett tvärsnitt" av Sverige Anno sent 90 - tal.
Restaurangen "Tre Remmare" - förtjänar en egen tråd...återkommer vid tillfälle...
Vilka djävla tider...

Hoppas att du inte åt där för köket var det mest skitiga restaurangkök jag sett i hela mitt liv, ett under att inte stället fick klappa ihop betydligt tidigare, det var renare i vilket grovsoprum som helst, hälsovårdsmyndigheten hade nog haft ett och annat att säga om det köket om dom ens vågade sig in där

Stället var tydligen också nedlusat med gäster i form av kriminella herrar av företrädesvis utländsk härkomst enligt en kvinna jag umgicks med på den tiden i min väldigt glada ungdom, om det sen stämde vet jag ej men visst var det mkt invandrare där?
Citera
2016-03-25, 23:43
Medlem
Runt -90 till -93 (har jag för mig) brukade jag gå dit för att kränga diverse stöldgods till allehanda uppköpare. Hamnade där på grund av en brud som jobbade där som var runt 10 år äldre än mig som jag jag brukade idka vilda samlag med. Minns inte idag vad hon hette men jag tror det var något som började på M. En mycket skön blondin som jag gillade skarpt kommer jag ihåg.
Citera
2016-03-27, 19:45
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadSallyCries
Ja herregud...vilket ställe..och vilka tider...allt verkade så mycket enklare då...på den tiden det begav sig.
Jag "ramlade" in på Monte Carlo ett (ganska många) par sena nätter på 90- talet, ibland "ramlade" jag ett ett par tvärgator längre ner och slutade kvällen/natten på "Tre Remmare" vid Centralen.
Det jag kommer ihåg från Monte Carlo var det (milt uttryckt) blandade klientelet samt det mycket "offensiva agerandet" vid rouletten/ Black Jack borden (jag är övertygad om att de insatser som croupiererna ibland godtog måste/borde ha varit att betrakta som direkt kriminella).
Vakterna var en historia för sig...förtjänar en egen tråd...
Det fanns en även "förbar" med direkt ingång från Sveavägen... den andra entren var från Kungsgatan.
Det var i "förbaren/Lilla Baren" som dansgolvet var placerat och jag kan dra mig till minnes att det även serverades mat från en begränsad meny fram till kl 0300/ 0500på natten ? (när stängde dom - 0300/0500?)
I Lilla baren fanns det sommaren 97/98 (???) en skön lirare / bartender som hette "Uffe" - gästerna var det mest märkliga jag någonsin sett - "ett tvärsnitt" av Sverige Anno sent 90 - tal.
Restaurangen "Tre Remmare" - förtjänar en egen tråd...återkommer vid tillfälle...
Vilka djävla tider...

Spelandet stämmer med mina egna minnesbilder. På den tiden fick man väl bara satsa 2.- per roulettemarker och 10.- vid Black Jack? Ändå var det en mängd turkar/kurder/araber som skulle spela bakom/tillsammans/extra eller vad de nu kallade det, och följaktligen staplade stora högar med marker vid varje spel. Garanterat olagligt på den tiden. I övrigt sunkställe deluxe som attraherade allsköns drägg (vilket blivit bekräftat efter alla vittnesmål i denna tråd :-))
Citera
2016-03-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hoppas att du inte åt där för köket var det mest skitiga restaurangkök jag sett i hela mitt liv, ett under att inte stället fick klappa ihop betydligt tidigare, det var renare i vilket grovsoprum som helst, hälsovårdsmyndigheten hade nog haft ett och annat att säga om det köket om dom ens vågade sig in där

Stället var tydligen också nedlusat med gäster i form av kriminella herrar av företrädesvis utländsk härkomst enligt en kvinna jag umgicks med på den tiden i min väldigt glada ungdom, om det sen stämde vet jag ej men visst var det mkt invandrare där?

Hands down det skummaste haket jag varit på i den här stan. Helt obegripligt hur de lyckades behålla tillstånden så länge..

Ang kriminella utlänningar så var det precis som du skriver ett tillhåll för dessa men även allsköns pack av annan sort. Men den sortens klientel finns det massa hak som har. Det som verkligen gjorde Monte Carlo unikt var blandningen. Mixat med diverse nicke nyfiken som ville kolla in det omtalade haket,studenter på jakt efter billig citybärs och turister som bara råkade drälla in ( det låg ju riktigt centralt ) så blev det en väldigt udda blandning..

Minns hur en kompis till mig som är marockan blev knivhotad av en landsman. Polaren som var en skötsam kille ( i alla fall med Monte Carlo-mått ) levde inte upp till den standard som den här gentlemannen krävde av sina landsmän..

Jag var bara där 2-3 ggr men än idag när jag går förbi den där anskrämliga Adidas store så kan jag komma på mig själv med att sakna det gamla landmärket. Lite grann som med Lugnets industriområde. Det var skit men det var i alla fall äkta skit till skillnad från det artificiella parfymskit som kom därefter..
Senast redigerad av teameffort 2016-03-28 kl. 14:29.
Citera
2020-07-30, 01:31
Medlem
UrsulaLeGuins avatar
Hette inte en av dörr akterna Assad eller Assar och var fd främlingslegionär? Tror hans syns som hastigast i SVT donumentären Främlingslegionär från 1990 (de visar bilder på fd legionärer som deltar på någon slags öppet hus-dag)?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in