Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Hoppas att du inte åt där för köket var det mest skitiga restaurangkök jag sett i hela mitt liv, ett under att inte stället fick klappa ihop betydligt tidigare, det var renare i vilket grovsoprum som helst, hälsovårdsmyndigheten hade nog haft ett och annat att säga om det köket om dom ens vågade sig in där
Stället var tydligen också nedlusat med gäster i form av kriminella herrar av företrädesvis utländsk härkomst enligt en kvinna jag umgicks med på den tiden i min väldigt glada ungdom, om det sen stämde vet jag ej men visst var det mkt invandrare där?
Hands down det skummaste haket jag varit på i den här stan. Helt obegripligt hur de lyckades behålla tillstånden så länge..
Ang kriminella utlänningar så var det precis som du skriver ett tillhåll för dessa men även allsköns pack av annan sort. Men den sortens klientel finns det massa hak som har. Det som verkligen gjorde Monte Carlo unikt var blandningen. Mixat med diverse nicke nyfiken som ville kolla in det omtalade haket,studenter på jakt efter billig citybärs och turister som bara råkade drälla in ( det låg ju riktigt centralt ) så blev det en väldigt udda blandning..
Minns hur en kompis till mig som är marockan blev knivhotad av en landsman. Polaren som var en skötsam kille ( i alla fall med Monte Carlo-mått ) levde inte upp till den standard som den här gentlemannen krävde av sina landsmän..
Jag var bara där 2-3 ggr men än idag när jag går förbi den där anskrämliga Adidas store så kan jag komma på mig själv med att sakna det gamla landmärket. Lite grann som med Lugnets industriområde. Det var skit men det var i alla fall äkta skit till skillnad från det artificiella parfymskit som kom därefter..