2008-04-25, 10:51
Bannlyst
Installerade Ubuntu 8.04 Hardy Heron när det vara senare beta och har nu gjort alla uppdateringarna. Mixtrat en hel del för att få mitt ATI-kort att fungera med TV-out och nu laggar datorn totalt vad jag än gör. Eftesom jag testat en hel del guider är jag inte säker på om jag ändrat något som jag inte återställt. Kan man återställa hela Ubuntu 8.04 Hardy Heron på något sätt som om man lagt in det för första gången?
Citera
2008-04-25, 16:47
Medlem
Det ær væl bara att ladda hem den fina versionen, brænn ut på skiva, formatera, in med det
Citera
2008-04-26, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
Det ær væl bara att ladda hem den fina versionen, brænn ut på skiva, formatera, in med det

Tänkte mer om det fanns ett smidigare sätt, typ ett kommando i terminalen.
Citera
2008-04-26, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Tänkte mer om det fanns ett smidigare sätt, typ ett kommando i terminalen.

Mmm skriv i terminalen:
Njjaa skämta bara men vill också veta.
Citera
2008-04-26, 18:05
Medlem
Neths avatar
Om du inte själv har dragit igång så att systemet sparar t.ex. en image av disken lite då och då är du nog rätt toast.

(Eller har Ubuntu det Out of the box måhända?)
Citera
2008-04-26, 18:14
Medlem
halibabs avatar
kan du köra kommandot top och göra en skärmdump på detta så kan vi se vad det är för process(er) som får din dator att "lagga"?
Citera
2008-04-26, 20:36
Medlem
danielebs avatar
Så du gjorde en dist-upgrade från betan? Kanske vore bättre att göra som någon sa, att installera om från scratch med en "riktig" iso.

Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Installerade Ubuntu 8.04 Hardy Heron när det vara senare beta och har nu gjort alla uppdateringarna. Mixtrat en hel del för att få mitt ATI-kort att fungera med TV-out och nu laggar datorn totalt vad jag än gör. Eftesom jag testat en hel del guider är jag inte säker på om jag ändrat något som jag inte återställt. Kan man återställa hela Ubuntu 8.04 Hardy Heron på något sätt som om man lagt in det för första gången?
Citera
2008-04-27, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danieleb
Så du gjorde en dist-upgrade från betan? Kanske vore bättre att göra som någon sa, att installera om från scratch med en "riktig" iso.

japp det gjorde jag genom programuppdateraren. Vad gör det för skillnad att installera från .iso?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in